Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

"hdd koffertje" met verschillende harddisks

Pagina: 1
Acties:
  • 1.274 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen,
ik ben het volgende van plan:

onlangs heb ik zelf een externe hdd in elkaar geknutselt, van een 160 gig hdd en een sweex behuizing (met usb 2.0 & stroom)
nu is deze al aardig vol aan het raken (lan party's enzo) dus zit ik er aan te denken om een soort koffer te maken, zeg maar in zo'n stevige koffer voor cd's enzo die dj's gebruiken, waarin een aantal harde schijven geplaatst kunnen worden. dit alles met een stroomvoorziening en een voorziening om de data naar pc te verplaatsen (via usb 2.0 o.i.d)

nu is dus het probleem dat ik nog nooit zoiets heb gedaan en ik ook niemand ken die zoeits heeft.
ik zat te denken aan de volgende materialen:

koffer (liefst aluminium)
voeding (pc voeding 400W)
2 ventilatoren (aan te sluiten op voeding)

verder nog iets van:
3 x 250 gig harde schijven
een usb kabel die aan alle 4 (incl de 160 gig die ik al heb) de harde schijven data kan geven/nemen

en meer weet ik eigenlijk niet.
is er iemand die zoeits heeft of iemand die suggesties heeft? ik hoor het graag

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 29-05-2005 16:01 . Reden: mailadres verwijderd, het is hier geen contactadvertentieforum, maar een discussieforum, dus waarom anderen uitsluiten van discussie? ;) ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Het beste lijkt me om van die sweex behuizingen te slopen, en de USB > IDE kaartjes te gebruiken, die sluit je dan allemaal aan op een USB 2.0 hub, en dan kan je via die hub ze allemaal via 1 usb stekker aansluiten :)

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 17:34

gerhald

:P

hmm wat ik zou doen is dat je er een usb hub in maakt want anders heb je 4 usb kabels naar de koffer lopen en met usb hub maar 1.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
zoek hier in de search eens op 'koffermod' :)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik zie geen HDD/controller-related problemen :)

Opslagmedia & I/O Controllers » Casemodding & Elektronica

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:27
Ik zou 4 van deze dingen kopen:
http://inkoopacties.net/ia/4n63k6vw/1/l7g2phhd

En dan met die voeding alle 4 hdd's van stroom voorzien en dan met een USB Hub al die kabels op die hub zetten en dan de ene kant van die hub naar de computer. Dat zou wel moeten werken denk ik.
Succes! 8)

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
axis schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:54:
zoek hier in de search eens op 'koffermod' :)
nofi, maar ik vond alleen computers in zo'n koffertje, geen opslag koffers.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
zou in die koffer in ieder geval goede ventilatie en schokabsorbtie bouwen

Zou trouwens voor de voeding een at pakken, makkelijker met aan/uit, en hebben dan geen belasting op de 3.3v lijn nodig (want die hebben ze niet).

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen,

badankt allemaal voor reacties, maar is er niemand die zoiets ooit heeft gebouwd?

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:55
400W voeding, is dat niet een beetje overkill? ik zou gewoon een 200W AT pakken en dan de schijven (eigenlijk bij voorkeur 2.5" schijven ivm. schokken) in de koffer bouwen zodat ze goed schokvrij zijn, een aantal van die dingen van de inkoopactie kopen, dan een USB hubje erin bouwen en alle schijven op de USB hub zetten, en alles goed aansluiten en zorgen voor goede ventilatie, dan heb je een mooie opslagkoffer.

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

als je centen over hebt

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10462

ook wijs ...http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10587

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 29-05-2005 17:09 ]

Iperf

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Is er niets als een externe RAID-controller?
Dan kun je een aantal schijven in RAID in die koffer leggen, en worden deze als 1 enorme schijf door Windows gezien.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:13
kan je niet beter een m-atx mobo kopen en die met gbit aansluiten op je pc?
dan kun je idd ook met raid werken

op marktplaats is vast wel wat te vinden dat goedkoper is dan 3 sweex routers

[ Voor 27% gewijzigd door LinuZZ op 29-05-2005 17:53 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

Topicstarter
haha ja die van lacie (http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10462) is op zich ook goed, alleen beetje prijzig he!

ik wil zelf 3.5 " hdd's gebruiken omdat deze groter zijn en goedkoper dan de 2.5"

dus jullie denken dat het als volgd moet lukken:

een voeding +- 200 / 300 W
een usb hub met 4 ingangen en 1 uitgang
vanaf de hdd's een usb kabel naar de hub, vanaf de hub 1 usb kabel naar computer
stroom vanaf de voeding naar de hdd's en eentje naar ventilator(suggesties?)

Verwijderd

Whaha geweldig idee. Ik denk dat ik het zelf ook ga maken :)

En zet er gewoon 2 fan's in (in en outtake) met een paar mooie roostertjes zodat je ook nog wat kan pimpen :P

(en misschien een window en wat CCFL's om het nog mooier te maken 8) )

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 19:21 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:04
Ik zou wel kijken dat je een USB hub neemt welke op 5 of op 12 volt werkt. USB is zelf 5 volt dus ik denk dat dit wel mogelijk moet zijn. Dan kun je tenminste je USB hub ook op de voeding aansluiten :)

Verder een erg leuk idee

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje

is het niet zo dat als ik het idd via die dingen van de inkoopactie (zie paar posts terug) er geen problemen komen met stuurprogramma`s of niet

verder zat ik te denken aan zo`n koffertje
http://www.sterkekoffers.nl/koffer-inbouw.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 19:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:23:
nog een vraagje

is het niet zo dat als ik het idd via die dingen van de inkoopactie (zie paar posts terug) er geen problemen komen met stuurprogramma`s of niet

verder zat ik te denken aan zo`n koffertje
http://www.sterkekoffers.nl/koffer-inbouw.html
Mooi koffertje :) ik koop ze meestal bij zo'n Gamma aanbieding (€15 enzo)

En je hebt geen drivers nodig staat erbij :)

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

200 watt voeding is trouwens nog steeds erge overkill, hardisken slurpen niet zo heel erg.
reken per hardisk een watt of 9. de usb hub komt op 3 watt. voeding van 30 watt dus. voor de mooi zou ik er 25 procent bij doen wat uitkomt op 37,5 watt.
oftewel probeer de lichtste voeding te krijgen die er is

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

mss als je alu koffertje op maat wilt kan je eens kijken naar een zelfbouw "mini-flightcase". Gewoon wat hout kopen, 0.5mm alu eroverheen met profielen, hoeken, etc netjes verbinden zodat je een stijlvol zelfbouw koffertje volledig op maat hebt.

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:33
virus.elektro schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:45:
200 watt voeding is trouwens nog steeds erge overkill, hardisken slurpen niet zo heel erg.
reken per hardisk een watt of 9. de usb hub komt op 3 watt. voeding van 30 watt dus. voor de mooi zou ik er 25 procent bij doen wat uitkomt op 37,5 watt.
Als je de harddisks opstart heb je een veel hogere piek.
Bovendien, probeer jij maar es een AT voeding van minder dan 150W te vinden :) Een te zware voeding kan toch nooit kwaad lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
das idd ook een id, is ook iets makkelijker voor evt casemodding enzo >:) hout laat zich iets makkelijker bewerken en het voordeel is dat je hem zo groot kan maken als je maar wil.
nadeel is dat hout brandbaar is :> dus ach

trouwens iemand nog ideen over hoe je zoeits een beetje schokbestendig kan maken

• Spixo
  • Laatst online: 19:36
Ga op zoek naar een laptop voeding. Die van mijn laptop is bijv. slechts 90 watt. Wat ook wel vet is om een laptop accu erin te bouwen, dan ben je gelijk bestand tegen stroomuitval.

• jvd-nl
Ricardo87 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:58:
Ga op zoek naar een laptop voeding. Die van mijn laptop is bijv. slechts 90 watt. Wat ook wel vet is om een laptop accu erin te bouwen, dan ben je gelijk bestand tegen stroomuitval.
Dan valt je PC uit, maar je harddisks pruttelen door. Erg nuttig :9

• Spixo
  • Laatst online: 19:36
jn0077 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:59:
[...]

Dan valt je PC uit, maar je harddisks pruttelen door. Erg nuttig :9
Kan je ff de stekkers uit je koffertje trekken, naar een andere pc lopen en het geheel weer inpluggen. Hoeven je harddisks niet down en weer op te spinnen O-)

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ricardo87 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:58:
Lekker nuttig ja, vallen alle lan-pc's uit en blijven jou hard-discjes lekker draaien..
Spuit 11, drmmm ik moet leren typen :'(

[ Voor 6% gewijzigd door sjukke op 29-05-2005 20:15 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik heb zoiets gedaan met 2 hdds in een oude tapestreamer behuizing.

gewoon 2 van die convertertjs gepakt, een USB2.0 hubje, kabeltjes aan elkaar geknoopt en klaar :P
En ik gebruik een 54W voeding die al in het apparaat zelf zat.
Zal er nog eens pics van maken.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:24
virus.elektro schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:45:
jij telt voor die usb hub 3W? de HDD's worden zelf gevoed dus ik denk niet dat je een gevoede hub nodig zal hebben?

ALS je het enkel voor je HDD's gaat gebruiken, als je op die koffer ook nog zelf een usbhub wil inbouwen is het mss handig :)

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:04
Xwen schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:25:
[...]

jij telt voor die usb hub 3W? de HDD's worden zelf gevoed dus ik denk niet dat je een gevoede hub nodig zal hebben?

ALS je het enkel voor je HDD's gaat gebruiken, als je op die koffer ook nog zelf een usbhub wil inbouwen is het mss handig :)
Volgens mij bestaan USB 2.0 ongevoede hubs niet/nauwelijks :?

Verwijderd

Topicstarter
daar zit ik dus idd ook aan te denken volgens mij bestaan usb-hubs met voeding niet of nouwelijks, omdat ze dr voeding krijgen van de pc (of in dit geval hdd's) zou dit een probleem zijn?
verder vind ik t supertof dat er zo snel veel reacties komen. kheb nu zo ongeveer mijn ideeen voor me liggen, maar suggesties zijn altijd welkom!

weet iemand een beetje goede afmeting voor een houten (later met alu beklede) zelfbouw koffer waarin dus 4 hdd's kunnen een usb-hub een voeding iets van 200W (of een laptopvoeding met accu) en een paar fans?

ik dacht aan L 50 x B 25 x H 15

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

GH45T schreef op zondag 29 mei 2005 @ 20:54:
[...]

Volgens mij bestaan USB 2.0 ongevoede hubs niet/nauwelijks :?
Bij bijna alle hubs kun je gewoon de voedingsstekker weglaten,
dan krijg je wel problemen met voeding van je apparaten, maar je hub werkt wel.

Een optie is bijv om de hub op de 5v van de voeding aan te sluiten, of alle USB>IDE converters op 5v, dan hebben ze dat niet meer nodig van de hub :)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:43
Een gevoede USBhub zal in 90% van de gevallen werken zonder voeding, 500mA moet genoeg zijn voor de hub en 4 controllerchipjes.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Hallo,

Ik vindt dit echt een vet idee...

Maar ik heb nog wel een tip... Er zijn ook proggies die windows voor de gek houden. Zo'n progje zorgt er voor dat windows maar 1 schijf ziet. Wat die dus doet is hij maakt van 4 schijven 1. Ook zijn er wel freeware raid progjes, deze simuleren een raid configuratie.

Groeten Berend

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag 8)7

als ik dus idd met een usb hub die 4 hdds met behulp van 1 usb kabel naar de computer laat lopen, er dan geen probleem is dat win xp alle schijven ziet of zou hij er maar 1 zien? (stel ik partitioneer elke hdd als 1 grote partitie dus per 250 gig hdd een partitie van 250 gig)

en bestaat er zoeits als een omgekeerde usb hub die dus van 4 usb stekkers 1 maakt????

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 21:33 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/front.jpg
dit is mijn extern hdd bakkie, ziet er gewoon uit als een tapestreamer :P

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/binnenkant.jpg
dit is de binnenkant ervan

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/Terw_Dan/binnen2.jpg
1. is de USB controller (er zitten er 2 onder elkaar).
2. is een sitecom pocket USB hub, USB2.0 en heeft geen losse voeding nodig.
3. is de voeding van het geheel, levert 54W, voedt de 2 hdds en een 60mm fannetje achterin.

Verwijderd

Topicstarter
hartelijk bedankt voor de foto's, nog enkele vragen over die sitecom usb hub:
- hij maakt dus van (in jou geval) 2 usb kabels 1 kabel?
- is het mogelijk om er meer dan 2 kabels op aan te sluiten (4)
- waar heb je deze gekocht?

en over je voeding:

waar heb je die vandaan!

verder super bedankt voor je foto's !!! _/-\o_
dit is zo'n beetje de bedoeling:

Afbeeldingslocatie: http://images.cu2.nl/cu2.nl/347/462/6/pics/0.gif

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 22:06 ]

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 14:31
een usb hub zorgt toch altijd dat 1 kabel, meerdere kabels kunnen worden. Of andersom net hoe je het ziet.

[ Voor 54% gewijzigd door _avalanche_ op 29-05-2005 21:50 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:42:
hartelijk bedankt voor de foto's, nog enkele vragen over die sitecom usb hub:
- hij maakt dus van (in jou geval) 2 usb kabels 1 kabel?
- is het mogelijk om er meer dan 2 kabels op aan te sluiten (4)
- waar heb je deze gekocht?

en over je voeding:

waar heb je die vandaan!

verder super bedankt voor je foto's !!! _/-\o_
Aan de achterkant zit een standaard male kabel, dmv een normale USB2.0 verlengkabel sluit ik dit ding aan op mijn pc.
aan deze hub hang ik 2 kabels voor de hdds, er kunnen er max 4 in, maar heb er maar 2 nodig (misschien dat ik nog een wifi ding in een derde poort duw, altijd grappig :P
Dit ding heeft me 15 euro gekost (:X) bij de dixons (ik wilde snel een hubje hebben en de dixons had dit geval op voorraad, de hub van reichelt.de (waar ook de usb controllers vandaan kwamen) was nog wat kleinter, maar die had ik gesloopt).

De voeding zat standaard in deze behuizing (vandaar dat hij precies past). Het is een tig jaar oud sun tapestreamer unit op SCSI. Ik kreeg deze bij een stapel sun sparcstations die ik samen met dion_b had gekocht.
De SCSImeuk is er dus allemaal uitgesloopt en huisvest nu de hdds. er zit 2x 160GB in. De bedoeling was eerst om een DVDRW en 200+GB hdd erin te duwene, maar de controllers wilde niet lekker werken met opticals.

bakkie weegt overigens wel 3KG ofzo :X

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Ik heb hier een blauwe Vivanco USB 2.0 hub-je liggen met redelijke lange USB-kabel.
Het lijkt op een soort kleine muis (maar is het natuurlijk niet) en heeft een blauw led-je (leuk voor casemodding). Je kunt er ook een adapter op aansluiten (zit bij de verpakking in).

Hij was voor niet al te veel geld (<€20,= gok ik) bij de MediaMarkt te koop.
Qua ruimtegebruik denk ik dat het een ideaal dingetje voor TS is.

@Terw_Dan:
Lekker op zn plek laten staan dus. :P
Die bak ziet er overigens wel mooi klein uit.
Is ie ook afsluitbaar? Maw: heb je er normaal nog altijd een kap over heen of zo? Of laat je eht altijd zo open staan?

[ Voor 22% gewijzigd door Joen op 29-05-2005 21:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok nogmaals hartelijk bedankt iedereen!

ik heb even met paint >:) een opstelling gemaakt die ik in gedachten heb

ik denk dat ik het met die sitecom usb hub ga proberen en vervolgens een verleng (usb) kabel naar m'n pc laat lopen

de usb hub komt dan wel ad bovenkant vd tekening te zitten

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Waarom een voeding erin doen? Een Sweex externe behuizing heeft een prachtige adapter erbij die je van de nodige stroom voorziet... Maak in de koffer een stekkerdoos en je kunt alle adaptertjes netjes gebruiken... Aan de buitenkant maak je dan enkel een paar gaten voor fans (want reken maar dat het zootje heet wordt daarbinnen), een usb chassis (female connector inbouw dus) en een euroconnector...

Als koffertje zou ik de koffers van de Kijkshop willen adviseren, ze zijn redelijk stevig, goedkoop en er passen ongeveer 12 HD's in :) ( * tafkaw liep al een tijdje met exact hetzelfde idee...)

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Las laatst iets over 4 ipod shuffle's in een raid array, misschien kun je ook zoiets doen met je harddisks.

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata

Verwijderd

Topicstarter
mssn n noob vraag hoor maar wat is precies en euroconnector??

zelf zit ik te denken om de hdd's gewoon met schroeven op de houten plaat (ga'm gewoon zelf van hout maken) te zetten (wel met rubberen voetjes ertussen tegen het schokken)

ik denk dat ik toch gewoon een voeding doe, dit omdat er idd redelijk wat ventilatoren in komen en mssn nog iets van neon >:)

bvd

• GeniusJennis
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 23:17
Ga je de drives er horizontaal (je zorgt dus dat de koffer ligt) of verticaal (je zorgt dus dat de koffer staat) in doen ?

En waarom natuurlijk :P

[ Voor 11% gewijzigd door GeniusJennis op 29-05-2005 22:54 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14067

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[b]JeroenM_tbs schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:55:[/b
@Terw_Dan:
Lekker op zn plek laten staan dus. :P
Die bak ziet er overigens wel mooi klein uit.
Is ie ook afsluitbaar? Maw: heb je er normaal nog altijd een kap over heen of zo? Of laat je eht altijd zo open staan?
Er zit een nette kap overheen, maar daarmee is het wel lastig fotos van de binnenkant te laten maken.

Maar op foto 1 kun je zien dat het een complete unit is. en echt groot issie niet, kleine 30*30cm denk ik. en een cm of 12 hoog. Hij ziet er best grappig uit, weer eens wat anders dan de standaard behuizinkjes :P. Maar het 60mm fannetje houdt het ding goed koel, misschien dat ik er nog een andere inzet die wat beter kan koelen (ding wordt wel warm).

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb bij mij op school ook een aantal mensen met dit soort koffertjes gezien.

Die deden logischerwijs niet moeilijk en hadden gewoon 4 USB2.0 behuizingen, USB Hubje erbij in. Binnenin de USB stuff allemaal naar de hub, de hub vastgemaakt zodat de uitgang van de hub tegen de buitenkant lag en je er van buitenaf zo een kabel in kon prikken. Verder met de elektronica gewoon de HDD's allemaal in een stekkerblok, USB hubje zonder stroom, en dan de stekker van het stekkerblok eraf en op de buitenkant ook weer een standaard euro connector.

Verder hadden ze nog de ledjes van de HDD's gemod, zodat die op de buitenkant van de case zaten, met een standaard adaptertje nog een paar fans erbij in. Dit alles in een koffertje met de omvang van een beautycase

Moet zeggen dat het er goed uit zag :P

• jvd-nl
Waarschijnlijk een ultra-stomme vraag, maar is het ook mogelijk om dit trucje met firewire uit te halen? Firewire-hubs bestaan wel, maar hoe zit het met SATA/PATA -> Firewire converters?

[ Voor 29% gewijzigd door jvd-nl op 29-05-2005 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ikbensander schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:24:
Ik heb bij mij op school ook een aantal mensen met dit soort koffertjes gezien.

Die deden logischerwijs niet moeilijk en hadden gewoon 4 USB2.0 behuizingen, USB Hubje erbij in. Binnenin de USB stuff allemaal naar de hub, de hub vastgemaakt zodat de uitgang van de hub tegen de buitenkant lag en je er van buitenaf zo een kabel in kon prikken. Verder met de elektronica gewoon de HDD's allemaal in een stekkerblok, USB hubje zonder stroom, en dan de stekker van het stekkerblok eraf en op de buitenkant ook weer een standaard euro connector.

Verder hadden ze nog de ledjes van de HDD's gemod, zodat die op de buitenkant van de case zaten, met een standaard adaptertje nog een paar fans erbij in. Dit alles in een koffertje met de omvang van een beautycase

Moet zeggen dat het er goed uit zag :P
ja ok, maar dit is sowieso n stuk duurder

ik denk dat ik ze horizontaal dus plat op de bodem ga bevestigen, maar wel zo dat er aan de schroeven een soort rubberen stootdopjes komen zeg maar dat het de ernstige schokken opvangt.

verder ben ik idd van plan om er natuurlijk ook nog iets aan te casemodden met neon enz

iemand verder nog suggesties of tips?!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 07:08:
ik denk dat ik ze horizontaal dus plat op de bodem ga bevestigen, maar wel zo dat er aan de schroeven een soort rubberen stootdopjes komen zeg maar dat het de ernstige schokken opvangt.

verder ben ik idd van plan om er natuurlijk ook nog iets aan te casemodden met neon enz

iemand verder nog suggesties of tips?!
hoe groot wil je dat de koffer wordt... ik zou er in ieder geval 2 boven elkaar zetten. dan halveer je de grootte van de koffer. en als je voeding aardig hoog is zou ik ze misschien alle 4 wel op elkaar zetten. dan usb hubje op zijn kant tussen de voeding en de hdd's. kabels erin. ff een intake en outtake fan (voor en achter de hdd's). klaar ;) dan wordt hij erg compact en blijft hij ook wel koel genoeg.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik vind een 300 watt voeding voor 4 harde schijven wel een beetje een overkill hoor :Y) Ik zou zeggen zoek hier en daar eens rond naar een voeding van een oude dekstop kast (bijvoorbeeld acter veriton), die dingen zijn de helft zo klein (en leveren ongeveer 160watt), ruim voldoende voor jouw harde schijven.

Wat je ook kan doen is er gewoon een scsi koffer van maken >:) , gooi je een X aantal scsi schijven erin en een mooie connector aan de buitenkant van je case...

Verwijderd

Ik wil wel een belangrijk aspect bij dit zeer mooie bedachte idee bij brengen. Als je 4 hardeschijven via usb2 contr. op een hub zet en je wilt dan meerdere hardeschijven in een keer benaderen... dan gaat dat traag.... heeeeeel traag. Je 4 hardeschijven moeten dat de volle bandbreedte van usb2 verdelen... En dat is niet altijd even tof. Maar als je het zolang maar op 1 a 2 houdt is er niks aan de hand.
Het idee dat je dus die schijven via een raid-proggie een grote schijf maakt heeft het zelfde effect... dan krijg je een hardeschijf van 750gb met een snelheid van 4*00 toeren en max 20mb overdracht. En dat is nou niet waar je op zit te wachten, toch ? :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

jn0077 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:25:
Waarschijnlijk een ultra-stomme vraag, maar is het ook mogelijk om dit trucje met firewire uit te halen? Firewire-hubs bestaan wel, maar hoe zit het met SATA/PATA -> Firewire converters?
Er zijn vuurdraad convertertjes te vinden voor zover ik weet, iig zijn er wel cases die firewire ondersteuning bieden, dus het kan wel.
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:42:
Ik wil wel een belangrijk aspect bij dit zeer mooie bedachte idee bij brengen. Als je 4 hardeschijven via usb2 contr. op een hub zet en je wilt dan meerdere hardeschijven in een keer benaderen... dan gaat dat traag.... heeeeeel traag. Je 4 hardeschijven moeten dat de volle bandbreedte van usb2 verdelen... En dat is niet altijd even tof. Maar als je het zolang maar op 1 a 2 houdt is er niks aan de hand.
Het idee dat je dus die schijven via een raid-proggie een grote schijf maakt heeft het zelfde effect... dan krijg je een hardeschijf van 750gb met een snelheid van 4*00 toeren en max 20mb overdracht. En dat is nou niet waar je op zit te wachten, toch ? :)
Dat is inderdaad goed te merken. Met 2 schijven gaat het nog goed, maar als ik ook mijn andere externe hdds eraan hang is het duidelijk een stuk trager.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Aangezien het ding toch alleen maar voor opslag gebruikt wordt, zou ik als ik jou was eens kijken of ik iet ergens een wat kleiner schijfje hebt waar je bijvoorbeeld W2k3 server op kunt zetten. Klein mobotje + proc in je koffertje, en je bouwt zo een mobiele fileserver. Net zo makkelijk, en zeker zo stabiel. Bovendien maak je er meerdere mensen gelukkig mee als je dat wilt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

jn0077 schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:25:
Google is your friend:
PATA->Firewire 800
en nog een:
SATA->Firewire 800

[ Voor 11% gewijzigd door MTWZZ op 30-05-2005 11:24 . Reden: nieuw linkje ]

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:42:
daar zat ik dus ook aan te denken, misschien dat ik wel 2 hub's maak van 2 usb pluggen en niet 1 x 4

aangezien er in het begin toch maar 2 hdd's in komen (jaja geld he :D ) dus dan heb je gewoon 2 usb stekkertjes.

@ damadmoo:
t liefst wil ik een zo plat mogelijke koffer, dus het is even afwachten hoe hoog mijn 2e hands voeding is. de afmetingen: 50 x 30 x 15 ongeveer

@ mishmash:
aangezien ik deze week een voeding krijg (oude pc oma :*) ) gebruik ik gewoon een 300W pc voeding, ik heb vandaag ook 3 rode neon fans besteld dus die moeten natuurlijk ook stroom hebbe
(nu ik het er toch over heb heeft iemand iets van een how2 hoe je die dingen van stroom voorziet 8)7 )

@ the eagle,
ik ben niet zo goed met zulk soort dingen, dit is na het zelf in elkaar zetten van mijn sweex externe hdd het 2e wat ik doe met hardware O-) en met servers enzo heb ik al helemaal geen ervaring (noob)

Verwijderd

Xato schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:26:
Ik zou 4 van deze dingen kopen:
http://inkoopacties.net/ia/4n63k6vw/1/l7g2phhd

En dan met die voeding alle 4 hdd's van stroom voorzien en dan met een USB Hub al die kabels op die hub zetten en dan de ene kant van die hub naar de computer. Dat zou wel moeten werken denk ik.
Succes! 8)
Die dingen verkopen ze ook bij freezing hardware. :) had ze toevallig gezien van de week

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=2175

Voor de rest een leuk idee om hdd's in een koffer te modden en dan als externe behuizing erbij te zetten ;) makkelijk als je kast vol zit :)

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraag:

is er iemand die iets van een schema heeft van hoe je je ventilatoren aansluit op je voeding (ben noob op dit gebied) ik heb trouwens een 150W voeding op de kop getikt (model LCH 150N/CF)
verder kies ik voor 2 usb hub's ipv 1, dit omdat het de snelheid zeker bevordert.

• naftebakje
Kijk eens in de FAQ, daar staat alles wat je over aansluiten van ventilatoren wil weten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Ultraman
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:13:
nog een vraag:

is er iemand die iets van een schema heeft van hoe je je ventilatoren aansluit op je voeding (ben noob op dit gebied) ik heb trouwens een 150W voeding op de kop getikt (model LCH 150N/CF)
verder kies ik voor 2 usb hub's ipv 1, dit omdat het de snelheid zeker bevordert.
Daar kun je op menig pc beurs gewoon verloopstekkertje voro kopen. Fans lopen gewoon op 12V, je kunt dus ook gewoon zelf verloopjes/stekkertjes maken. Succes!

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
Ik denk dat ik op http://www.cooldrives.com/ iets ben tegengekomen waar je misschien wel wat mee kan...
Afbeeldingslocatie: http://store1.yimg.com/I/cooldrives_1848_3446345Klik voor directe link
Hierop kan je zowel met PATA als SATA terecht intern, en extern kan je USB2, FW800 of eSATA
aansluiten. Mooi toch?

[ Voor 12% gewijzigd door dodge_911 op 30-05-2005 19:45 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

Topicstarter
dodge_911 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 19:44:
Ik denk dat ik op http://www.cooldrives.com/ iets ben tegengekomen waar je misschien wel wat mee kan...
[afbeelding]Klik voor directe link
Hierop kan je zowel met PATA als SATA terecht intern, en extern kan je USB2, FW800 of eSATA
aansluiten. Mooi toch?
het is zeker een erg handig ding, maar 97.98 $ is een beetje veel voor mijn buget :+ dus ik denk dat ik het maar laat zoals ik het van plan ben

de volgende kosten heb nu:

van de karwei ;)
* piano scharnier (alu kleurig) 4.39
* MDF platen 18 x 122 x 61 cm 5.79
* Aluminium platen 11.29 (of anders mssn van kennis)

verder heb ik nog nodig:

* 3 rode neon fans (maat van me heeft deze over)
* usb hub (1 om te beginnen :P) 14.95 bij Dixons
* ide naar usb transformers 15.00 p stuk (www.picco.nl) (inkoopactie ging niet mer door |:( )
* grote lange usb kabel (prijs +- 5.00 )

dit is zoals ik het schat qua kosten

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 20:09 ]

• Morphine
  • Laatst online: 24-09 22:12
jeetje moet zoiets via USB lopen?
is dat niet belachelijk langzaam ?
zijn daar geen snellere oplossingen voor (ik weet het firewire is langzamer dan usb2 gloof ik, maar het lijkt me zo zonde om 1tb aan ruimte op usb2 aan te sluiten...)
het lijkt me een bottleneck waar je eng van wordt :o

• naftebakje
Oud moederbordje met netwerkkaart lijkt me heel wat sneller. En de compabiliteit is maximaal, nooit drivers nodig voor netwerkshares (via ftp ofzo, dan kan je ook de snelheid per user beperken, lijkt me een klusje voor linux).

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 10:44
USB zou theoretisch (volgens mij) sneller moeten zijn dan nas oplossingen?

[ Voor 5% gewijzigd door Ottie op 30-05-2005 20:18 ]

--[SPECS]--

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:20:
nog een vraag 8)7

als ik dus idd met een usb hub die 4 hdds met behulp van 1 usb kabel naar de computer laat lopen, er dan geen probleem is dat win xp alle schijven ziet of zou hij er maar 1 zien? (stel ik partitioneer elke hdd als 1 grote partitie dus per 250 gig hdd een partitie van 250 gig)

en bestaat er zoeits als een omgekeerde usb hub die dus van 4 usb stekkers 1 maakt????
Dat is nu juist het nut van de hub, hij laat je 4 losse schijven zien.

In windows 2k of 2k3 (xp weet ik niet zeker) schijven dynamisch maken, je kunt ze dan eventueel in software raid zetten, en dan ziet windows ze wel als 1 grote schijf.

Verwijderd

Topicstarter
zo mense ben begonnen met het zagen en schuren van het hout.....

ik heb 18 mm mdf gebruikt, ja ik weet het het is redelijk dik, maar dit hadden we nog staan dus vandaar.

de afmetingen worden

50 X 35 X 18

verder heb ik 3 rode lichtgevende fannetjes besteld, heb ik een rode 30 cm ccfl, 150 watt voeding, en morgen krijg ik mijn ide-usb omvormers binnen.

tot zover (zal ff kijke of ik foto's online kan zetten)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Maak ff een leuk verslagje anders met foto's en vraag een modje of je het als CIP hier mag plaatsen (of pas de TS aan, bedenk ik me nu 8)7 ). Ben erg benieuwd! ook naar je kosten dan trouwens

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

kan je niet een soort tunnel maken die vierkant is, een balk dus. ?

dan kan je vooraan en achteraan een grote fan maken, 135 mm papst fans ofzo. 2 van die dingen leveren voldoende airflow, en je HDD's stapel je op elkaar met kieren.

als je uitgaat, 1 HDD = 25 mm (toch?) dan kan je om en om stapelen. (hdd, 25mm ruimte, hdd, en weer ruimte enz.)

dan kom je op dit uit, dat je voor 2 HDD's slechts 75 mm, en voor iedere extra 50 mm nodig hebt.

2 > 75mm
3> 125mm
4> 175mm

lijkt mij wel aardig.

de kabels zijn wel een nadeel, het makkelijkste lijkt mij om dan een Sata > usb te gebruiken, die kabels verstoren je airflow minder.

de voeding maak je open en die word dus gekoelt door je 2 papst fans.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

flatkabels hoeven je airflow niet meer te verstoren dan sata kabels het zit allemaal in een goed gebruik (voornamelijk kabelrouting) van je kabels.

je kunt flatkabels zelfs in je voordeel gebruiken om je airflow zo te leiden zoals jij dat wilt dit vereist echter wel goede planning.

[ Voor 32% gewijzigd door snooze op 02-06-2005 11:38 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 17:25
Als je de mogelijkheid hebt zou ik het pakketje hdd's wel op fiwi 800 of eSATA aansluiten, want usb 2.0 is idd erg langzaam en instabiel. Als je budget het niet toelaat kan je nog beter fiwi 400 nemen dan usb aangezien fiwi veel stabieler is en uiteindelijk bij overpompe van veel Gb's sneller is.

Een vriend van me had trouwens laatst een LaCie hdd met fiwi800 ffies 70 Gb overgepompt. Dat was echt in een half uurtje ofzo klaar. Echt retesnel. (maar helaas nu nog wel erg duur)

Verwijderd

Topicstarter
zo mensen vandaag m'n eerste vrije dag om aan mn projectje te beginnen:

dit is wat ik vandaag heb gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wipajeg/Overzicht%20foto%201.JPG

heb nu geen tijd meer morgen komt er meer

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ten eerste: resize je plaatjes AUB, er zijn mensen die geen 23" monitor of nieuwe layout hebben :)
Ten tweede: dit topic begint verrekte veel op een CiP te lijken, en voor CiPs heb je toestemming nodig. Zie voor meer info: Casemods in Progress . Ik gooi 'm nu op slot, als je er een CiP van wilt maken mag dat, als je op een andere manier verder wilt met dit topic moet je me maar even mailen ofzo.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.