MS Java VM vs Sun Java

Pagina: 1
Acties:

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Klein probleemje.
Ik heb 2 programma's die java gebruiken. Beide programma's heb'k simpelweg nodig.
Het grote probleem is: het ene werkt enkel met MS java virtual machine en de andere met Sun's Java. Installeer ik beide dan gebruiuken beide programma's de sun versie en werkt er dus 1 programma (m'n banksoftware) niet. Installeer ik enkel de MS Java VM dan werkt de andere software weer niet.

Iemand die hier een oplossing voor weet?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Virtual PC 2004 kopen of Vmware 5.0 workstation en daarin gaan developen

A wise man's life is based around fuck you

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:29

momania

iPhone 30! Bam!

Of je applicaties met een batch oid opstarten waarin je even de JAVA_HOME set naar de JVM die je nodig hebt voor die applicatie :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• witchdoc
momania schreef op zondag 29 mei 2005 @ 19:09:
Of je applicaties met een batch oid opstarten waarin je even de JAVA_HOME set naar de JVM die je nodig hebt voor die applicatie :)
En hoe set ik de java home? Dit lijkt me op het eerste zicht alvast simpeler dan de oplossing hierboven. ;)

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:21
klagen bij de bank, ze hebben slechte software gemaakt :)

Last.fm
Films!

Verwijderd

Als je IE gebruikt, kan je gewoon aangeven welke hij moet gebruiken, ergens in internet opties geavanceerd staat er een kopje Java oid. Daar kan je de sun versie uitschakelen. In Firefox zou ik zo niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.

• witchdoc
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:38:
Als je IE gebruikt, kan je gewoon aangeven welke hij moet gebruiken, ergens in internet opties geavanceerd staat er een kopje Java oid. Daar kan je de sun versie uitschakelen. In Firefox zou ik zo niet weten hoe je dat voor elkaar krijgt.
ik gebruik gelukkig IE voor me bankspul, maar dat ander stukkie software is gewoon losstaand.. werkt die optie in IE ook hiervoor dan?

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
poohbeer schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:33:
[...]
En hoe set ik de java home? Dit lijkt me op het eerste zicht alvast simpeler dan de oplossing hierboven. ;)
Is wel erg simpele vraag, maar goed...
SET JAVA_HOME="c:\program files\sun\java\" (als je'm daar hebt staan)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

poohbeer schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:42:
[...]

ik gebruik gelukkig IE voor me bankspul, maar dat ander stukkie software is gewoon losstaand.. werkt die optie in IE ook hiervoor dan?
Nee in dat geval zou je het handmatig moeten opstarten, en krijg je dus inderdaad de genoemde problemen met JAVA_HOME, CLASSPATH etc. Die kun je aanpassen in systeem beheer->geavanceerd->omgevingsvariabelen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 23:45 ]

Pagina: 1