Toon posts:

[Probleem] Drives niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een goed probleem. Mijn CD-drivers worden niet meer herkend in Windows! Ik ga ervanuit dat het een hardware-matig probleem is.. soms pakt hij ze wel en na een half uur verdwijenen ze weer spoorloos! Ik dacht zelf in eerste instantie dat de kabel er niet goed in zat op het moederbord (anders zou immers maar één drive verdwijnen), maar na deze goed aangedrukt te hebben verandert er niks!

Iemand tips? Nieuwe kabel?

Ik heb een ASUS P4P800 moederbord geloof ik met een NEC1300A en Philips CDRW52 drives...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al een nieuwe kabel geprobeert of nog niet?

Daarbij, vind de bios deze drives wel? En als ze weg zijn, wat vind je dan nog in apparaatbeheer? (danwel bij de IDE controller danwel bij de drives zelf)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere kabel geprobeerd die ik bij het moederbord had gekregen (van hetzelfde type uiteraard) maar dit hielp ook niets. De BIOS zegt dat hij ze niet vindt, als ik type CDROM aangeef zegt hij dat ze niet ATAPI compatible zijn :o

IDE Controllers staan uiteraard nog bij Apparaatbeheer maar daar vind ik niks terug over de drives behalve dat er gewoon primary slave en secondary slave instaan... Bij stations staan de drives niet.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Gaar, ik heb wel eens gehad dat ik na opstarten in veilige modus mijn cdromdrives kwijt was. Herinstalleren van het os was dan de oplossing. Maar dan praat ik wel over windows 95 en een 486 66mhz :P die geen cdromondersteuning in het bios heeft ;)