Toon posts:

kopiëren en plakken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb de volgende vraag.
Ik kopieerde zopas een heleboel mappen met daarin foto’s en andere bestanden. Wanneer ik het hele zootje plakte op de harde schijf van mijn nieuwe pc moest ik vaststellen dat de datum van ‘gemaakt op’ en ook de datum van ‘gewijzigd’ allemaal op de datum van het kopiëren was gezet. Vroeger kan ik die mappen lekker sorteren op datum van aanmaak en daardoor gemakkelijk alles terugvinden. Nu ben ik die informatie kwijt? Kan je dat ergens instellen dat je die datums niet kwijtspeelt bij het kopiëren zodat je de gekopieerde bestanden nog altijd goed kunt sorteren?

Bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes
Nicodemus

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je op een compleet ander systeem iets naartoe kopieert dan creer je op dat moment voor dat filesystem een nieuw bestand.
Ergo: de create date is dus van je schrijfactie op de andere HDD.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

kijk eens naar de "modify-date", die blijft hetzelfde tijdens verplaatsen en/of kopiëren.

Verwijderd

Probeer het eens door de bestanden te zippen.
In Windows XP zelf kan dat door de bestanden te selecteren, rechtsklikken en "Kopiëren naar", "Gecomprimeerde map".
Daarna kopieer je enkel dat zip-bestand en pak je het uit door te rechtsklikken "Alles uitpakken".

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik liever NTbackup daarvoor.
Die laat (zojuist getest) zeker je created attribuut met rust :)

[ Voor 50% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2005 23:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Welke media worden er tegenwoordig ondersteund naast tape? Wordt CDRW of DVD tegenwoordig ook ondersteund?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

read, niet write, en alleen filebased.
Optical media worden in RSM niet supported.

het zou op zich best kunnen, alleen krijgen ze dan weer jongens als Dantz, Veritas en CA achter zich aan als ze dat gaan implementeren gok ik...

[ Voor 49% gewijzigd door alt-92 op 30-05-2005 00:24 ]

Pagina: 1