Hallo Linux freaks!
Ik heb alles geprobeert om linux te installeren op mijn harde schijf van 40 Gb, maar ik heb nog steeds geen enkele linux versie degelijk geïnstalleerd gekregen.
Ik ben begonnen met de DVD versie van linux SuSe af te halen.
Toen ik die wou installeren bleef die hangen bij het opzoeken van USB apparatuur.
Een linux live cd van slax heb ik ook willen installeren op m'n harde schijf. Dit lukt ook niet!
Dan heb ik geprobeert met linux slacks. Ook dit lukt niet. De installatie is compleet maar geeft een foutmelding bij het opstarten!
Daarna heb ik geprobeert met Linux Mandrake DVD editie.
Deze geeft een foutmelding "fout in hdlist".
Deze fout heb ik dan opgelost met partitionmagic. Maar de pc slaagt er nog steeds niet in om linux te aanvaarden. De installatie beweerd nog steeds dat er iets mis is met de hdlist.
De harde schijf van 40 Gb zit op de secundaire IDE kabel in Slave modus.
ik heb de bios ingesteld om er van te booten maar dit lukt niet.
Op de harde schijf staat geen enkel ander besturingssysteem.
Daarna heb ik linux proberen te installeren naast een NTFS partitie op een harde schijf van 120 gieg.
Ook dit lukt niet!
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ook m'n WLAN kaart (US robotics 2216) werkt niet op een live cd.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik heb alles geprobeert om linux te installeren op mijn harde schijf van 40 Gb, maar ik heb nog steeds geen enkele linux versie degelijk geïnstalleerd gekregen.
Ik ben begonnen met de DVD versie van linux SuSe af te halen.
Toen ik die wou installeren bleef die hangen bij het opzoeken van USB apparatuur.
Een linux live cd van slax heb ik ook willen installeren op m'n harde schijf. Dit lukt ook niet!
Dan heb ik geprobeert met linux slacks. Ook dit lukt niet. De installatie is compleet maar geeft een foutmelding bij het opstarten!
Daarna heb ik geprobeert met Linux Mandrake DVD editie.
Deze geeft een foutmelding "fout in hdlist".
Deze fout heb ik dan opgelost met partitionmagic. Maar de pc slaagt er nog steeds niet in om linux te aanvaarden. De installatie beweerd nog steeds dat er iets mis is met de hdlist.
De harde schijf van 40 Gb zit op de secundaire IDE kabel in Slave modus.
ik heb de bios ingesteld om er van te booten maar dit lukt niet.
Op de harde schijf staat geen enkel ander besturingssysteem.
Daarna heb ik linux proberen te installeren naast een NTFS partitie op een harde schijf van 120 gieg.
Ook dit lukt niet!
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ook m'n WLAN kaart (US robotics 2216) werkt niet op een live cd.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?