[SiL3112] probleem met Abit NF7-S

Pagina: 1
Acties:

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-03 13:38
Mijn probleem:

Ik heb net 2 nieuwe 250 gig maxline 3 s-ata hd's gekocht en wil op 1 van die een verse window xp pro installeren. Ik heb een abit nf7-s rev 2.0 moederbord met daar op de s-ata controller si3112.
Ik wist dat er vaker problemen zijn met die moederbord en s-ata hd's heb ik eerst de bios geupdate naar d27.
Het probleem ik start de computer op hij ziet de 2 s-ata schijven daarna boot hij van de windows cd. Ik druk op f6 waneer er om gevraagd wordt. ik druk dan de diskette met de nieuwst s-ata drivers van www.abit-usa.com er in versie nummer 1.32. Ik kies dan drivers voor si3112 voor winxp/2003. hij laad van alles en dan kom ik terecht bij het patitie gedeelte.

Ik maak een patitie op schijf 1 van de s-ata aan van ~ 10 gig groot en ik wil daar windows xp op installeren. Ik druk dus op enter en hij vraagt om te formateren. Ik druk op f om te formateren.
alles goed tot nu na het formateren geeft hij de error cannot copy the filre si3112.sys.
Pres enter to retry press esc to skip. als ik enter druk blijf hij het herhalen.
Als ik op esc druk kom ik meer cannot copy dingen tegen. wat doe ik fout?

Wat heb ik zelf gedaan:

nieuwst bios d27 bios d24 ook geprobeert
nieuwste drivers 1.32 geprobeert ook drivers 1.2 en 1.3 geprobeert
abit nf7-s ervaring deel 2 topic door gebladerd.

Ik heb de hd eerst ook in mijn oude windows geprobeert dus raid driver geinstalt in apperaatbeheer, en toen bij diskspace control gekeken daar stond gewoon 2 x 233 gig die niet in gebruik waren.

Ik had ook ergens gelezen dat er aparte drivers waren voor raid en voor gewoon jbod voor de controller hoe en waar aan kan ik zien dat ik de goede heb is dat iets met si3112r en si3112a?

Hardware:

abit nf7-s rev 2.0
2 x 512 twinmos sp
2 x 250 gig maxline 3 s-ata
2 x 160 gig ata maxtor en samsung
gebruikte optical drive : nec 2510 met bios 2.16
oude diskkette station heb hier mee ook mijn bios meegeflasht.

Als ik iets ben vergeten of weer eens iets verkeerd getypt heb als vast mijn excuses ben beetje gestress hier door :(.

Edit:

Zou het door de hd's kunnen komen? ik bedoel volgens mij hebben deze ncq ondersteuning en de controller niet

edit2:

Geprobeert met raid 0. raid 0 aangemaakt met auto instelling. kreeg nu maar 1 extra hd bij patitie maak gedeelte maar kreeg weer de zelfde error van cannot copy file

edit3:

opmaak verbetert. alvast hulp via irc van fooker gekregen :D tnx man

[ Voor 19% gewijzigd door gakkethijs op 29-05-2005 19:36 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:20
Al andere diskette gebruikt ? :)

• gakkethijs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-03 13:38
omfg sorry voor de laate reactie. andere diskette drive + andere diskette gepakt en het werkt in eens wel . heel erg dom wel raar maar ja. nu ga ik eens proberen om met nlite de driver in de cdrom te streamer en dan proberen zou makkelijk zijn :D.

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 14:42
even een kickje, ik heb het zelfde probleem nl.