On board audio naar coax?

Pagina: 1
Acties:

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 10:05
Beste mensen,

Ik zit met een probleem (is vaak een reden voor een post)
Ik wil namelijk graag gebruik maken van mijn onboard 5.1 geluid om die aan te sluiten op mijn creative inspire 5.1 5500.

Nu heeft die 3 aansluitingen optisch, coax en line-in (die laatste krijg je sowieso geen surround uit toch?) en ik wilde graag die coax gebruiken omdat aan de optische een dvdspeler hangt...

Ik heb een kabel die die coax omgooit naar stereo tulp, maar dat werkt niet in de gewone line-out (krijg geen geluid, zal ook wel niet horen?)

Ik heb dus niet 3 tulp uitgangen op mijn mobo om ze rechtstreeks naar boxen toe te sturen maar alleen maar 1 line out op mijn mobo.
Daarnaast heb ik op het mobo wel een Front panel audio connector maar er zat niks bij het pakketje om daar iets op aan te sluiten.

Kan ik daar gewoon een connector voor kopen die dat omvormt naar coax uitgang ofzo?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
je wilt dus van 3 analoge kanalen naar 1 coax digitaal signaal (of andersom) als ik het goed begrijp :? nee dat kan niet zomaar

voor de duidelijk, wat bedoel je hier nou mee:
Ik heb dus niet 3 tulp uitgangen op mijn mobo om ze rechtstreeks naar boxen toe te sturen maar alleen maar 1 line out op mijn mobo.

[ Voor 50% gewijzigd door Sv3n op 29-05-2005 13:37 ]

Last.fm
Films!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 12:27

gjs

Scoobydoobydoo

Kijk even in je mobo manual of er spdif uit uit komt, dit is meestal een tulp maar het kan ook een 3.5mm jack plug zijn, of eventueel optisch...

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• phamoen
Ongeveer, maar het vreemde was dat de handleiding van de Inspire sprak over een 4-geleider ministekker naar RCA(coax?).
Alleen de meegeleverde stekker naar RCA ziet er gewoon uit als een stereo tulp stekker.

Anders wordt het toch gewoon een audiokaart kopen die coax uitgang heeft?

Verwijderd

Ik denk dat wat de TS bedoelt, is dat ie dus geen tulp-out op z'n mobo heeft. Kudo's als je die wel hebt trouwens ;). Dus alleen een 3,5" jack out.

Wat je wil is eigenlijk bijna onmogelijk zonder AC/DC converter. Die zijn vrij prijzig, dus ik zou gewoon een geluidskaartje kopen met een digitale out en hem lekker daar aan hangen.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

phamoen schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:40:
Ongeveer, maar het vreemde was dat de handleiding van de Inspire sprak over een 4-geleider ministekker naar RCA(coax?).
Alleen de meegeleverde stekker naar RCA ziet er gewoon uit als een stereo tulp stekker.

Anders wordt het toch gewoon een audiokaart kopen die coax uitgang heeft?
Een Soundblaster kaart geeft zijn digiale (COAX) signaal ook gewoon via een 3.5mm jackplug, stereo of niet dat boeit niet, porbeer gewoon de linker of rechter (wit of rood) aan te sluiten op je creative coax in.
Maar je mobo moet dus wel digital uit ondersteunen :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door gjs op 29-05-2005 13:44 ]

• phamoen
Oops, ik bedoelde dus 3.5 mm jack plug en nergens tulp...
en waar ik coax zei bedoelde ik dus wel een tulp connector (stop de tijd)

Er wordt nergens gesproken over SPDIF, alleen een 9 pin Front panel audio connector

Grnd, +5V, Backout R, , Backout L
Mic, Mic power, AUD out R, Dummy, Aud Out L

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

phamoen schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:43:
Oops, ik bedoelde dus 3.5 mm jack plug en nergens tulp...
en waar ik coax zei bedoelde ik dus wel een tulp connector (stop de tijd)

Er wordt nergens gesproken over SPDIF, alleen een 9 pin Front panel audio connector

Grnd, +5V, Backout R, , Backout L
Mic, Mic power, AUD out R, Dummy, Aud Out L
Misschien helpt het als je even post wat voor mobo je hebt ;)

• phamoen
ASROCK K7S41 (GX)

Gekocht om on the cheap een home theater pc mee in elkaar te frutselen met een AThlon CPU die ik nog had liggen.

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

phamoen schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:48:
ASROCK K7S41 (GX)

Gekocht om on the cheap een home theater pc mee in elkaar te frutselen met een AThlon CPU die ik nog had liggen.
Ik zie ook niets over spdiff, lees echter ook niets over front rear etc kwa audio aansluitingen, maar weer wel dat er 5.1 audio op zit. Check de audio tools eens of je daar ergens spdiff tegen komt.

• phamoen
Los van die connector die ik hierboven omschreven heb kom ik verder nergens iets tegen van SPdif ook niet bij het configuratie gebeuren, ik kan daar wel instellen dat ik 6 speakers wil gebruiken maar dan gebruikt hij opeens de mic in line in als uitgangen ook....

Boven in wordt alleen maar gerept over een analoge uitgang die ik aan en uit kan zetten...
Je zou dan verwachten dat eronder digitale uitgang zou staan?

Geen digitale uitgang dus? :( Misschien driver update dat helpt? (kleine kans)..

Achja, probleem ga ik uit de wereld helpen door gewoon die sweex 5.1 pci kaart te bestellen bij Alternate (heb toch nog een andere bestelling lopen daar) die heeft SPdif uitgang en die ziet er uit als coax idd, dus dat zou dan direct moeten werken... (toch?).
Voor 9 euro ga ik verder niet te moeilijk doen.

iig bedankt voor de reacties (wat bedoelden jullie trouwens met 'de TS' ik lees het forum regelmatig maar post spaarzaam)

[ Voor 63% gewijzigd door phamoen op 29-05-2005 14:48 . Reden: Conclusie bereikt ]

Verwijderd

offtopic:
TS is topicstarter

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:58

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

offtopic:
of natuurlijk topicstart, mar in dit geval inderdaad topicstarter

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1