Ik heb zaterdag 12 juni de packard bell easynote r6512 gekocht bij de mediamarkt voor 1099.
Ik zal hieronder mijn eerste indrukken beschrijven
voor de specs kan je
hier kijken
Processor
De pentium m processor draait op een kloksnelheid van 1,6 Ghz en draait alle programma's uitstekend. Tot nu toe geen problemen gehad.
Geheugen
De 1024mb geheugen is erg prettig in deze laptop en zorgt ervoor dat ik zonder problemen veel kan multitasken
Harde schijf
De 80 gig is in principe voldoende werkruimte. Wel wordt er 10 gig afgesnoept door een restore partitie maar deze kan ook op dvd gebrand worden.
videokaart
Er zit een radeon mobility 9550 in. De 3dmark score was 2298 wat niet echt geweldig is maar het is voldoende om C&C generals vloeiend te draaien en zelfs far cry met alle instellingen op high op 1024x786 draait soepel. Meer spellen heb ik nog niet geprobeerd maar dit notebook gaat daar ook niet voornamelijk voor gebruikt gaan worden.
monitor
De monitor van de PB is erg helder en mooi scherp. Er wordt gebruikt gemaakt van diamond view wat in de praktijk inhoudt dat er een glaslaag over het scherm zit. Dit kan resulteren in reflectie maar daar is weinig van te merken. Films kijken is een waar genot met dit scherm. Ik was vroeger altijd huiverig voor dit soort schermen maar ik kan wel zeggen dat o.a. dit scherm me vooral heeft doen besluiten deze laptop te kopen (naast de overige specs en de mooie prijs natuurlijk.
dvd speler/brander dl
(dual layer) dvd's branden behoort ook tot de mogelijkheden met 8x voor dvd+r en 2,4x voor dvd+dl.
Voor de rest heeft dit laptop alle aansluitingen die nodig zijn en natuurlijk wifi. Dit werkt zonder problemen met mijn sitecom router en internetten rond het huis is geen probleem. Ook het geluid is best aardig te noemen. De bastonen zijn dan niet nadrukkelijk aanwezig maar het geluid kan toch vrij hard, mede dankzij de "subwoofer" die deze laptop herbergt. De accuduur schommelt tussen de 2 en 3 uur en wat mij vooral opvalt is de kleine oplader die meegeleverd is. Mijn vorig oplaadblok was erg groot vergeleken met deze.
Verder is het notebook ontzettend dun en redelijk licht (2,8kg).
Het enige wat minder presteert is naar mijn mening de videokaart maar als je niet de nieuwste spellen hoeft te spelen is dit geen probleem. Kortom een aanrader
[
Voor 6% gewijzigd door
Orion op 15-06-2005 23:01
]