waterblok van 300euro

Pagina: 1
Acties:

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:22
Vrienden van mij moesten mij nog geld en dit hebben ze gisteren op een ludieke manier afgelost

namelijk met DIT

het is 300euro in 1,2 en 5 cnt stukjes het zijn er 16000 en het weegt 32Kg

Virus electro en [ATM]Growlithe hadden alletwee hetzelfde idee....

smelt dit geld om naar meerdere koelblokken... is dit haalbaar of zeggen jullie ga gewoon naar de bank wissel je geld in en koop een koelblok.....

www.weefab.com

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ga naar de bank, wissel je geld in en koop een koelblok. Ten eerste mag dit gewoon al niet, en ten tweede, het zal veel minder presteren als een koelblok van +/-50euro, mede omdat het geen zuiver koper is.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 12:26
Hmm, ik vind het wel een goed idee om goedkoop aan een waterblok te komen, ideale prestaties zal het niet hebben, en om zelf koper te smelten zal ook wel grote problemen opleveren...

Verwijderd

Als gamma klant zou ik zeggen kijk of je er 1 kan maken (respect als jij koper zo exact kan gieten) en lukt het niet ben je mischien 30 euro armer en een lading blaren rijker.

• Ithaca81
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-01 18:15
Geld blijft eigendom van de Staat en mag niet vernield worden.
Enige tijd geleden was er een kunstenaar die een Duitse binnenkant van de 2 Euro munt in een Nederlandse 2 euro munt (de buitenste ring) had verwerkt. Een bankschroef, schroevendraaier en een hamer leken genoeg te zijn om de duitse en nederlandse munten te wisselen.
Leuk idee... dan heb je een Duitse munt waar 'God zij met ons' op staat :P
Ik geloof dat hij een boete heeft gekregen voor dit geintje.

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Fijne vrienden heb jij ;) .

De munten bestaan niet uit zuiver koper, ik weet niet of dat nog problemen zou kunnen geven als je er koelblokken van gaat maken (mindere prestatie?).

Naar de bank brengen is wel de makkelijkste manier, ik denk echter dat de bank wel stortingskosten in rekening gaat brengen als je met zo'n berg muntjes aan komt.

offtopic:
Hoewel muntgeld een wettig betaalmiddel is, hoef je het niet ongelimiteerd te accepteren als betaalmiddel (dacht maximaal enkele tientallen muntjes), dit in tegenstelling tot bankbiljetten.

• Nik
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Je hoeft toch ook niemand meer te vertellen dat je dat geld hebt omgesmelt? En bij the way, moet je eens nagaan hoe veel mensen van hun kleine geld afwillen. Je ziet het dagelijks op straat liggen... Ik denk dat het geen probleem is, als je maar weet wat je doet :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het omsmelten is opzich al een lastige zaak.
Daar zal je toch een flinke brander voor nodig hebben.

Senile! Senile Oekaki

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Volgens mij is geld helemaal geen eigendom van de staat en mag je er mee doen wat jij zelf wilt. Alleen als je het modificeert en dan terug introduceert in het betalingsverkeer wordt het een ander verhaal natuurlijk.

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Verwijderd

Leuke vrienden heb je :D Ik ben benieuwd of je het netjes gesmolten en ook weer gestold krijgt als een koelbloek. heb je het materiaal er voor? zo niet dan zou ik gewoon 50 euro aan kleingeld uit die zak pakken en in de winkel gewoon een koelblok kopen, winkels zijn normaal gesproken erg blij met kleingeld. }) ( voor een paar euro ) })

• Soul__assasin
  • Laatst online: 22:22
heb ik ook al aan gedacht dat ik gewoon met die zag een winkel binnenstap....
enige probleem 32KG is best wel zwaar

www.weefab.com

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 12:26
32KG is best wel zwaar
Och, mn pc is ook 50 kilo en die sjouw ik ook mee naar lanparties...
Het omsmelten is opzich al een lastige zaak
Smeltkroezen zijn misschien wel ergens te leen/huur, of een bedrijf die het voor een kratje bier wil doen...
Geld blijft eigendom van de Staat en mag niet vernield worden.
Boeiend! Een mod in een Heineken kratje mag ook niet, en de staat houdt er echt wel rekening mee dat er jaarlijks X euro geld verloren gaat (Ze maken daarom ook elk jaar geld bij...)

* tafkaw mompelt iets over slapende honden...

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:34

_Ernst_

Mark It Zero!

Lol wel een leuke actie, heb ik vroeger ook weleens gedaan (wel in een veel kleinere vorm) een vriend voor zijn verjaardag 50 gulden aan 5 cent muntrolletjes gegeven :P

maar ot: Denk niet dat omsmelten je gaat lukken, smeltpunt van koper lag dacht ik rond de 1300 graden, en dan ook nog een grote hoeveelheid, dat krijg je niet makkelijk gesmolten met huis-tuin en keuken middelen.

Last.fm

Verwijderd

Ik denk dat tenzei je er 16000 hebt je dit niet eens als geld kan bestempelen....een mooie oplossing dus voor iets wat niks waard is.....Maar of je ook een goed blok kan maken zal toch wel eff wat moeite koste......sucsess

offtopic:
Och, mn pc is ook 50 kilo en die sjouw ik ook mee naar lanparties...
Neem je dan ook een kernreactor mee naar Lanparties ?

• Shuisman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Helaas dit gaat je niet lukken: Er zit slechts een heel dun laagje koper op, op school heb ik eens een muntje van 5 cent in salpeter zien liggen,na een tijdje er weer uit, was hij silverkleurig (staal ?) En de opdruk was nog zeer goed te zien. Ziet er btw wel leip uit als je een 5 cent muntje zilverkleurig hebt 8) .
BTW wel leuk idee, maar moeilijk realiseerbaar, mede door hoog smeltpunt.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 16:05
Kun je niet gewoon beter naar een bank gaan met een geld-stort-automaat (hmm, dat zal niet het juiste woord zijn, maar jullie snappen wel wat ik bedoel). Bij de Rabobank Nijmegen (Keizer Karelplein) staat ene automaat en daar kun je briefgeld en munten in storten en het geld word dan op je rekening gestort. Helaas kan dit alleen op een rabo-rekening. Koop dan van het geld een los blok....

Ik heb daar wel eens 20 min staan wachten totdat ik zelf kon storten en omdat er een gast voor me stond met 4 emmers kleingeld met en totale waarde van bijna €6.000, samen met zijn briefgeld kwam hij ff €13.000 brengen. Ik had het idee dat het een kermisklant was of iemand van een gokhal of zo....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:16

Thandor

SilverStreak

Voor €300,- kun je een complete waterkoelingset kopen :P. Een Asetek Waterchill o.i.d. :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

LuukNouwen schreef op zondag 29 mei 2005 @ 14:28:
Kun je niet gewoon beter naar een bank gaan met een geld-stort-automaat (hmm, dat zal niet het juiste woord zijn, maar jullie snappen wel wat ik bedoel). Bij de Rabobank Nijmegen (Keizer Karelplein) staat ene automaat en daar kun je briefgeld en munten in storten en het geld word dan op je rekening gestort. Helaas kan dit alleen op een rabo-rekening. Koop dan van het geld een los blok....

Ik heb daar wel eens 20 min staan wachten totdat ik zelf kon storten en omdat er een gast voor me stond met 4 emmers kleingeld met en totale waarde van bijna €6.000, samen met zijn briefgeld kwam hij ff €13.000 brengen. Ik had het idee dat het een kermisklant was of iemand van een gokhal of zo....
ABN Rotterdam in het groothandelsgebouw (witte gebouw naast centraal station) doen dit ook. Het is dus niet alleen de Rabo die het doet.

Verwijderd

Koper kost bij de oud-metaalhandel ongeveer 3,5 euro per kilo. Soms krijg je kleine stukjes gratis mee.
Die munten zijn dus meer waard dan hun gewicht in koper (en het is niet eens zuiver koper).

Daarnaast is koper alleen om te smelten onder een beschermde (gas-)atmosfeer, anders oxideert het tijdens het gieten.

Wat je wel kunt doen is koperdraad opsparen (uit oude versterkers e.d.), als je wilt gaan smelten.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Omsmelten van munten staat gelijk aan ontwaarden, en ook al is het redelijk waardeloos metaal (koper/nikkel enz.), het blijft strafbaar dacht ik - enfin, in België toch.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DannyVersluis
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Smelten die handel!

Hoe minder geld er op de wereld is, hoe meer het waard word ;)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
DannyVersluis schreef op zondag 29 mei 2005 @ 15:57:
Smelten die handel!

Hoe minder geld er op de wereld is, hoe meer het waard word ;)
Eet jij dan ook briefjes van 500 euro op?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
El Snorro schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:05:
[...]
Eet jij dan ook briefjes van 500 euro op?
Wat is dat nou voor domme opmerking?
Die hangen vanzelfsprekend op de WC :+

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt