Toon posts:

[laptop] 17" en flinke batterij

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een laptop met min. 17" beeldscherm. Daarnaast een flinke batterij.
Daarnaast werk ik regelmatig met solidworks & discreet programma's.
Het probleem zit t dus in de p-m of centrino. Zijn die wel krachtig genoeg? Plus, ik kom er geen een tegen die ook een 17" scherm heeft.
Zijn deze uberhaupt wel te verkrijgen? En, rond de 1500? De batterij moet min. 2 uur meegaan.
Ik ben de acer 1804 media tegen gekomen, maar deze heeft een p4, met dus maar 1 uur levensduur.
Kom ik dan automatisch uit bij een apple powerbook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 22:19
Er zijn veel laptops te vinden die aan jouw eisen voldoen hoor, je kan mssch op alternate.nl kijken en heb je de tweakers.net pricewatch al gebruikt? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Pentium M is zeker krachtig genoeg, een 1,6ghz mobile processor is al vergelijkbaar met een P4 boven de 3ghz.

Mag ik overigens vragen waarom je een 17" scherm wilt? Ik werk op mijn 15" SXGA scherm op de native resolutie van 1400*1050 en dit is toch wel aardig goed te doen imho.

//edit

centrino wil overigens niks meer zeggen dan dat de laptop een combinatie bevat van een Pentium M processor en een Intel wireless module.

[ Voor 23% gewijzigd door woest85 op 29-05-2005 13:11 ]

[Signature]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.dell.nl.
Daar heb je er wel een paar met P-M en 17 inch hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:24
Bijvoorbeeld de Dell Inspiron 9200 of 9300, deze hebben een 17 inch breedbeeld scherm en een accu van ongeveer 3 uur (uit te breiden met sterkere accu, nadeel van de 9200 (en mss ook van de 9300 heb daar geen ervaring mee) is dat je maar 1 accu tegelijk kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, dat je niet veel notebooks tegenkomt met een 17" scherm die ook nog lang op de accu kunnen werken lijkt mij een understatement.
het spreekt elkaar eigenlijk een beetje tegen:
17" laptops zijn voornamelijk als desktopreplacements bedoeld: een paar keer verplaatsen per week kan nog wel, maar meer... tja
verder zijn ze handig voor mensen die van een lanparty op zijn tijd houden (+ in een 17" notebook heb je meer plaats voor een grafische kaart, dus daar kom je er meer tegen)

maar als je aan geen van de twee bovenstaande criterea voldoet zou ik toch even verder denken:
een vriend van mij heeft een 17" laptop met een 120 Gb hd (handig voor bij een erausmus dus) maar dat ding is 7 kg. dus als hij hem bijheeft krijgt hij er rugpijn van.
Veel mensen (zoals ik) zijn gewoon weg van de gedachte: "hoe kleiner hoe beter" sony vaio's 12" of eventueel een 14" notebook die meer dan 4 uur op de accu kunnen werken.

(in mijn geval ga ik gaan voor een hp n6110 + reisbaterij en 512MB ram; gaat zomaar even 8 uur (!!) mee en dat voor (moet het nog in detail bekijken) iets meer dan 800 euro; en nee je kan er niet met gamen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 16:44 ]

Pagina: 1