USB 2.0 TV kaart gezocht, mogelijkheid tot opn. programmeren

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 12:27
Ik heb al enige reviews gelezen over USB 2.0 TV-"kaarten".

Zo zijn hier bijvoorbeeld veel reviews te vinden: http://www.tv-cards.com/reviews.php

Ik ben een aantal keer de TV Wonder USB2.0 tegen gekomen, deze wordt overal steeds maar goed besproken. Ook de bijgeleverde software zou erg goed zijn. Ik kan deze kaart helaas nergens vinden, na wat google werk kom ik wat Amerikaanse shops tegen, maar die leveren de kaart niet naar het buitenland helaas.

Ik heb ook van Terratec nog wat dingen gezien, en van de bekendere tv-kaart merken. Niet altijd was de installatie even probleemloos daarvan las ik.

Belangrijk voor mij is dat de kaart gewoon een nette scherpe beeldkwaliteit geeft. Volgens mij heb je niet veel 3rd-party software voor tv kaarten ( :? ) dus goede software bij de kaart is ook nodig. Ik las dat de Ati ook in mpeg4 kan opnemen (divx enzo, en die kwaliteit is wel mooi - kwaliteit vind ik het belangrijkste, dat de file 100mb groter is maakt niet zo uit). Ik wil mijn laptop namelijk kunnen inzetten als videorecorder, vandaar ook het USB verhaal. pcmcia is niet mogelijk overigens, dat zit al vol.

Ook moet de TV kaart het geluid over de USB aansluiting sturen. Ik kwam erachter dat sommige kaarten dit niet kunnen, en je dan een aparte audio-kabel moet aansluiten, vind ik niet zo handig, vooral omdat de microfoon ingang ik al gebruik.

Weet iemand een paar goede reviews die verschillende USB 2.0 TV kaarten behandelen? 2.0 is een must, want dan hoeft de data niet te worden gecomprimeerd wat een mooie beeldkwaliteit opleverd. Of weet iemand toenvallig een shop die de Ati oplossing kan leveren?

Bedankt alvast!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)