Probleem met laptop (Asus L8400 L)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 16:09
Dames en Heren.
Met de wanhoop nabij richt ik mij tot jullie allen ;)

Als ik mijn laptop op start blijft het asus opstart scherm staan.
Na een zooitje knoppen indrukken op het toetsenbord komt de bios met de melding van een keyboard error
F1 = Continue (Werkt moeiteloos)
F2 = Setup (werkt ook moeiteloos)

Maar in Windows XP is het toetsenbord niet bruikbaar.
Hij vind wel een nieuw apparaat 'Unknown' en gaat daar drivers voor zoeken. Als ik die zoektocht richting toetsenbord drivers dirigeer vind XP het niet goed.
Verder alles met drivers al geprobeert.
HD geformatteerd (ook een low level format die een nacht duurt)+ Bios geupdate. win XP cd erin
Enter to start setup of R to repair an installation. Geen van beide knoppen brengt de setup verder.
Ik boos. }) In de Bios kan ik dus moeiteloos alle knoppen gebruiken.

Als ik er een knoppix Live cd instop (linux die vanaf cd draait) werkt het toetsenbord ook moeiteloos.

Een Suse 9.1 Linux CD vind ook geen toetsenbord meer nadat ik met de enter toets heb aangegeven dat ik ga installeren (begint ie dus ook braaf mee)

Gekke is dat ie het een paar dagen terug nog moeiteloos deed.
Kan dus haast geen software probleem zijn (HD is al leeggeweest MBR al gereset.)
En ook geen Hardware probleem (in bios doet hij het gewoon en in Knoppix kan ik ook alles)

Wederom heb ik het complete apparaat al een keer uit en weer in elkaar gehad. Dit had helemaal geen effect (is zeker niet de oorzaak van het probleem)

Wie heeft er een tip ????

Alvast bedankt. (voor het lezen bijvoorbeeld ;) )

Laptopje:
Asus L8400 L
(PIII 1150 / 256 Mb Ram)
Nieuwste Bios versie 0015 (eergister zelf geflashed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daan je bent duidelijk gewoon een noob...
de oplossing is duidelijk..
je moet gewoon een keer flink over dat printplaatje van die laptop met een goede soldeerbout/las apparaat dat fixt alles :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-10 16:09
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 13:09:
Daan je bent duidelijk gewoon een noob...
de oplossing is duidelijk..
je moet gewoon een keer flink over dat printplaatje van die laptop met een goede soldeerbout/las apparaat dat fixt alles :Y)
Bram, mijn naam stond niet in de openingspost. En je moet je PC info uit je Sig updaten -_-