Ik heb sinds eersgister een router draaien hier in huis.
Merk: LinkSys WRT54-G BroadBand Wireless.
Wat is het probleem ?
Ik heb er een gewone desktop PC aanhangen en de wireless ingebouwde netwerk kaart van de laptop. Nu is het zo dat je normaal gesproken via alle pc's in het netwerk op de router moet kunnen inloggen.
Via de laptop (wireless) kan ik inloggen op me router en kom netjes op het webbased scherm. En het werkt ook prima
Nu echt de desktop pc.
Hij wordt netjes in het webbased gedeelte gezien door de laptop. Macadress komt netjes in beeld, ip erbij, naam van de pc geen enkel probleem.
Internet werkt ook prima, maar het probleem is dat ik niet kan connecten naar me router.
Via me browser krijg ik:
Description: No route to host
Via telnet krijg ik:
C:\Documents and Settings\USERNAME>telnet 192.168.x.x
Bezig met verbinding maken met 192.168.x.x. Kan geen verbinding met de host mak
en, op poort 23: De verbinding is mislukt
als ik ping:
Pingen naar 192.168.x.x met 32 byte gegevens:
Antwoord van 192.168.x.x: bytes=32 tijd=10 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.x.x: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64
Ping-statistieken voor 192.168.x.x:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
de werkgroep van beide PC's is hetzelfde, heb een netwerkkaart erin met een ander MAC-adress dan de router, want dacht in 1e instantie dat dat het probleem was, maar nu nog kom ik niet op de me router vanaf deze pc.
en dat is best wel vervelend, al zeg ik hetzelf.
Iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen?
De wireless is beveiligd met een netwerk key en een macadress, maar aangezien mijn desktop gewoon met kabel is verbonden moet dat ook niet het probleem zijn vlgs mij.
Merk: LinkSys WRT54-G BroadBand Wireless.
Wat is het probleem ?
Ik heb er een gewone desktop PC aanhangen en de wireless ingebouwde netwerk kaart van de laptop. Nu is het zo dat je normaal gesproken via alle pc's in het netwerk op de router moet kunnen inloggen.
Via de laptop (wireless) kan ik inloggen op me router en kom netjes op het webbased scherm. En het werkt ook prima
Nu echt de desktop pc.
Hij wordt netjes in het webbased gedeelte gezien door de laptop. Macadress komt netjes in beeld, ip erbij, naam van de pc geen enkel probleem.
Internet werkt ook prima, maar het probleem is dat ik niet kan connecten naar me router.
Via me browser krijg ik:
Description: No route to host
Via telnet krijg ik:
C:\Documents and Settings\USERNAME>telnet 192.168.x.x
Bezig met verbinding maken met 192.168.x.x. Kan geen verbinding met de host mak
en, op poort 23: De verbinding is mislukt
als ik ping:
Pingen naar 192.168.x.x met 32 byte gegevens:
Antwoord van 192.168.x.x: bytes=32 tijd=10 ms TTL=64
Ping-statistieken voor 192.168.x.x:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
de werkgroep van beide PC's is hetzelfde, heb een netwerkkaart erin met een ander MAC-adress dan de router, want dacht in 1e instantie dat dat het probleem was, maar nu nog kom ik niet op de me router vanaf deze pc.
en dat is best wel vervelend, al zeg ik hetzelf.
Iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen?
De wireless is beveiligd met een netwerk key en een macadress, maar aangezien mijn desktop gewoon met kabel is verbonden moet dat ook niet het probleem zijn vlgs mij.