Toon posts:

Probleem met connecten naar me router

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eersgister een router draaien hier in huis.

Merk: LinkSys WRT54-G BroadBand Wireless.

Wat is het probleem ?

Ik heb er een gewone desktop PC aanhangen en de wireless ingebouwde netwerk kaart van de laptop. Nu is het zo dat je normaal gesproken via alle pc's in het netwerk op de router moet kunnen inloggen.

Via de laptop (wireless) kan ik inloggen op me router en kom netjes op het webbased scherm. En het werkt ook prima

Nu echt de desktop pc.
Hij wordt netjes in het webbased gedeelte gezien door de laptop. Macadress komt netjes in beeld, ip erbij, naam van de pc geen enkel probleem.
Internet werkt ook prima, maar het probleem is dat ik niet kan connecten naar me router.

Via me browser krijg ik:
Description: No route to host
Via telnet krijg ik:
C:\Documents and Settings\USERNAME>telnet 192.168.x.x
Bezig met verbinding maken met 192.168.x.x. Kan geen verbinding met de host mak
en, op poort 23: De verbinding is mislukt

als ik ping:
Pingen naar 192.168.x.x met 32 byte gegevens:

Antwoord van 192.168.x.x: bytes=32 tijd=10 ms TTL=64
Antwoord van 192.168.x.x: bytes=32 tijd=1 ms TTL=64

Ping-statistieken voor 192.168.x.x:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0

de werkgroep van beide PC's is hetzelfde, heb een netwerkkaart erin met een ander MAC-adress dan de router, want dacht in 1e instantie dat dat het probleem was, maar nu nog kom ik niet op de me router vanaf deze pc.
en dat is best wel vervelend, al zeg ik hetzelf.

Iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen?

De wireless is beveiligd met een netwerk key en een macadress, maar aangezien mijn desktop gewoon met kabel is verbonden moet dat ook niet het probleem zijn vlgs mij.

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

niemand of is deze vraagt te naab :)

Verwijderd

Wat vraag je nou eigenlijk dan?
Je kunt je router pingen, je krijgt het WebIFC, je kunt internetten.
Alles werkt dus.

Je vraga is niet zo zeer naab, denk ik, maar je vraagstelling is wel redelijk om te janken. Leg eens uit wat het probleem ís, dan kunnen we wellicht wat.

Verwijderd

Ik zie wel wat het probleem is, hij kan niet op zijn router komen, via de ene pc wel en via de andere niet..
Heb je misschien in je router toegang vanaf een aantal IP's geblokkeerd?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 08:44 ]

Verwijderd

@knettergek
hij kan op zijn desktop pc niet met de router connecten hij krijgt zoals ik uit zijn vraagstelling begrijp de webinterface van de router niet te zien, en met telnet kan hij de router ook niet bereiken.
wel kan de ts internetten en ook pingen,

• moeftie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 18:51
Wellicht is er iets mis met je proxy-instellingen?
Bij mij hielp het om de proxy van de browser uit te zetten.

Verwijderd

maar waarom zou je persee via je desktop naar de router moeten, als je via je laptop al kan is het probleem toch al opgelost ;) :P

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

- Check of je op die desktop PC iets van een firewall hebt draaien (ingebouwde firewall misschien, XP?).

- Anders moet het haast wel zo zijn dat je iets van restricties op die router hebt zitten aangezien de rest wel werkt.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 09:31:
maar waarom zou je persee via je desktop naar de router moeten, als je via je laptop al kan is het probleem toch al opgelost ;) :P
nou is makkelijk als del aptop keer weg is?
netwerk werkt op dit moment niet naar behoren?

@knettergek @ desktop krijg ik geen webbased gedoe van de router, dus is lastig.

Ik heb alleen @ wireless security wat gedaan (MaC-adress filter, Key erop) verder niks veranderd, want kwam er niet op,

Firewalls heb ik ook op de laptop gewoon aanstaan, lijkt me ook niet echt het probleem?

Heb geen IP's geblokkeerd, alleen de eerder aangegeven filters...en dan enkel en alleen voor wireless.

Verwijderd

Heb je op het moment dat je vanaf de desktop op de router probeert te komen, uitgelogd vanaf de laptop? Alle routers die ik ken, staan geen twee verbindingen tegelijk toe. Is logisch want anders kan je vanaf twee plaatsen tegelijk instellingen wijzigen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm dat zou ik nog eens kunnen proberen..
vlgs mij was ik nl. wel uitgelogd maar ok :)

Edit:

nee werkt niet...

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:57
Bij mijn accespoint/router moet ik (vreemd genoeg) voor sommige instellingen vanaf het bedrade netwerk direct verbinding leggen tussen de PC en de router/access point. Dus niet via hub of switch.

Samengevat: een CROSS cable direct tussen je ethernetansluiting van je PC en de LAN aansluiting van je router leggen.

Verwijderd

Titusvh schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 13:17:
Bij mijn accespoint/router moet ik (vreemd genoeg) voor sommige instellingen vanaf het bedrade netwerk direct verbinding leggen tussen de PC en de router/access point. Dus niet via hub of switch.

Samengevat: een CROSS cable direct tussen je ethernetansluiting van je PC en de LAN aansluiting van je router leggen.
Hij kan wel connecten vanaf een andere pc dus dat is het probleem niet
Pagina: 1