Idee: The Dutch Overclocking League

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:19
>:) Ik denk dat de naam van deze topic all genoeg zegt. Kijk binnenkort op overclocking.nl !!! >:)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:10

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Gaat aan je werk vlerk! 8-)

Specs

Verwijderd

Mja... Ik zie overclocken dus niet als een wedstrijd... Zoals van: ik moet beter zijn dan de anderen enzo... Het is gewoon probeer maximale uit je systeem te krijgen. Dat je zelf tevreden bent. Niet een wedstrijdje... Maar ja dat is imo... Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~e.donders/edwin/smiley/oog.gif

Verwijderd

Uhm, ik ben het met alchemy eens.
En waarom?

Je hebt 2 soorten tweakers. De kleine jongen zonder veel geld, die zo tactisch mogenlijk aankopen doet, alles tweaked en er de maximale performance voor een toch minimaal budget uit haald. {zeg maar de beginnende tweaker}

Vervolgens heb je de Pafferige rich mofo, die zich eigenlijk alles kan veroorloven, en gewoon de snelste pc wil hebben. Hij tweaked natuurlijk wel hier en daar, maar het is geheel niet meer in de trant van het goede tweaken waar de meesten mee begonnen.

Een zgn overclock league is wel grappig, maar richt zich eigenlijk op de pafferige rich mofo, de mensen waar ik persoonlijk bijna nog een ergere hekel heb dan diegene die niets van pc`s weten en toch proberen over te clocken. Tuurlijk zijn er veel mensen die prima zijn, maar ook zat mensen die gewoon veel pieken uit trekken, en een beetje hun cpu en gforce overclocken en zichzelf dan koning tweaker noemen. En het zijn deze mensen die zich zullen richten op een overclocking league. In plaats van je kennis te gebruiken om anderen te helpen, hard patsen met je eigen hardware in je ondertitel. |:(

Edit: dit laatste impliceert niet dat een ondititel met hardware fout is, maar ga niet in 3 regels opnoemen dat je een GF2 Ultra hebt, want dat maakt je echt geen koning tweaker!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

idd, helemaal meej eens> gwoon tijdsverdrijf :)

Voor mij iig wel

I see dead pixels...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Denk dat er nog een tweaker is: degenen die alles zo snel mogelijk wil hebben, of het nou een rekenmachine is, een P100, een Celly 366 of een P4-2GHz.

denk dat ik tot de laatste behoor.

heb nog steeds BP6 met cel366, staan na veel moeite en geld op 605 MHz, en ahd voor dat geld al lang een Tbird 1200 MHz kunnen kopen. Maar wat ik nu HEB moet sneller, niet wat ik kan KOPEN.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 18:49
Volgens mij kan je dan het beste verschillende categoriën hebben, ziets als:
hoogste resultaat met:
-luchtkoeling
-waterkoeling
-peltier+water of luchtkoeling
-extreme koeling (stikstof ofzo)

Dit aangezien het kostenverschil tussen verschillende koelers binnen zo'n categorie niet zo heel erg groot is. zo krijg je toch een behoorlijk eerlijke wedstrijd.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Jup, Je moet dan wel een verschil maken tussen die Die-Hards & de NewBies:)
Want een Die-Hard kijkt niet op een paar honder gulden. En dat doet een NewBie zeker wel!:)

En computer is net als een vriendin: Het kost (heel) veel geld:)

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:45
Als ik ga overclocken (kan nog niet, ik heb een cel.500), zou ik dat alleen mbv luchtkoeling doen. De andere varianten zijn me gewoon te duur/riskant/te veel werk, en is het het dus niet waard.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-05 21:34

Nessuno

io sono nessuno

wat ik op maak uit jou text is dat als je dus niet veel geld uit geeft aan overklocken dat je een newby bent ..........
(beetje jammer):(

wil niet lullig doen maar ik geef ook geen 100derden guldens uit aan overklocken
ik oc/t al sinds ik mn p133 had
jaar of 6 geleden !

ben toch echt geen newby !! >:)
ik tweak ook redelijk wat en ik doe het ook met een bepaald buget

(buget van nu heb ik een x en paar geelen over laat ik weer eens wat kopen b.v artic silver of zo ):+

Na rose e cient spin

Verwijderd

Ik wil wel 100den guldens uitgeven aan mijn peeceetje, maar kan het niet! :'( (i.v.m. financiën :()
Iemand die zo weinig mogelijk geld uitgeeft aan zijn pc, hoeft nog niet altijd een newby te zijn, vindt <font color="#df040f">* SySasZ.</font>

[edit]typo's[/b]

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 12:51 schreef WarlordPain het volgende:
Jup, Je moet dan wel een verschil maken tussen die Die-Hards & de NewBies:)
Want een Die-Hard kijkt niet op een paar honder gulden. En dat doet een NewBie zeker wel!:)
Een van de redenen, voor mij althans, om te OC'en is juist om meer uit je systeem te halen voor minder geld.
Als je een werkende mens bent, ben ik het gedeeltelijk met je eens, maar er zitten hier ook veel studenten en jongeren die niet zoveel geld hebben, zijn die daarom allemaal newbie??? Maar jij bent waarschijnlijk te Die-hard om dat te begrijpen, nietwaar:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r De meesten onder ons doen nog andere (socialere)dingen dan 24/7 achter hun schermpje te zitten, en zo'n dingen kosten ook geld. Dus F*** ***!!!
By the way, goed idee, Ballebek :)

Verwijderd

maak dan net zon database als overclockers.com

alleen dan voor hele systemen.. met 3dmax score enzo..
handig voor vergelijken

of NIET?
Pagina: 1