first of all, op het gebied van reg. expressies ben ik niet echt bekend, dus als ik een domme opmerking maak, dont blame me (tenzij ik het had kunnen weten
)
Maar eerst mijn probleem:
Ik heb de volgende reg. expr.
Dit werkt perfect zolang in de string $bijlage_locatie maar geen meta karakters voorkomen, nu komen deze er alleen wel in voor. wat dus eigenlijk moet gebeuren is dat bij al die karakters er een \ moet komen te staan. Of ik moet dmv een andere pattern modifier te kennen geven dat alle meta karakters moeten worden genegeerd. Op php.net kon ik daar geen één voor vinden.
Volgens mij is de oplossing erg simpel, maar ik kan er maar niet op komen
edit:
een oplossing is natuurlijk dmv een andere reg. expressie alle meta tags op te zoeken en die te backslashen... maar is er nog een andere mogelijkheid?
Maar eerst mijn probleem:
Ik heb de volgende reg. expr.
PHP:
1
| $tekst = preg_replace("/\<a href=\'$bijlage_locatie\' target=\'blank\' id=\'bijlage\'>(.+?)<\/a>/i","[bijlage=$bijlage_id]\\1[/bijlage]", "$tekst"); |
Dit werkt perfect zolang in de string $bijlage_locatie maar geen meta karakters voorkomen, nu komen deze er alleen wel in voor. wat dus eigenlijk moet gebeuren is dat bij al die karakters er een \ moet komen te staan. Of ik moet dmv een andere pattern modifier te kennen geven dat alle meta karakters moeten worden genegeerd. Op php.net kon ik daar geen één voor vinden.
Volgens mij is de oplossing erg simpel, maar ik kan er maar niet op komen

edit:
een oplossing is natuurlijk dmv een andere reg. expressie alle meta tags op te zoeken en die te backslashen... maar is er nog een andere mogelijkheid?
[ Voor 21% gewijzigd door Geert.H op 29-05-2005 12:36 ]