[XP] Verdeling geheugen over processen

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

Ik heb eigenlijk een probleempje wat me nogal stoort. Wat is het geval: Als ik bijvoorbeeld msn heb draaien en soms als iemand online komt.. dan gaat alles zo langzaam en schokkend. Het gaat niet meer zo vloeiend zoals het eerst wel ging. Misschien een windows update? wat een format heeft zelfs niet geholpen.

ik heb : amd athlon 1800
1024 mb ram ddr
windows xp pro NL

Nu is mijn vraag of je windows kan instellen.. dat als je bijvoorbeeld een zwaar programma opstart.. dat hij dan meer geheugen vrijhoudt voor windows zelf... Of je dat in windows kan regelen of je hier speciale dingen voor moet doen? Want volgens mij is die verhouding verandert want vroeger ging het niet zo raar schokken..

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:22
je kaninstellen dat windows meer cpu verbruik en geheugen verbruikt aan programma's dan aan services/ systeemcache
maar deze optie staat standaard al op programma's

zie systeem eigenschappen geavanceerd

[ Voor 28% gewijzigd door SonyEricsson op 29-05-2005 12:31 ]

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
je kan wel meer wisselbestand instellen.. wordt je computer daar nou flink sneller van of..?

Verwijderd

Een groter wisselbestand zal niets uitmaken voor de performance. Hooguit voor de stabiliteit als je bijvoorbeeld een databaseserver hebt draaien. Als je wisselbestand te klein wordt krijg je een ballonnetje met de melding dat er een geheugentekort is. Met een gieg geheugen in een werkstation hoef je daar niet snel zorgen over te maken.