[Outlook2003/Exchange2003] Wachtwoord voor Exchange opslaan?

Pagina: 1
Acties:

• Azkikr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03-2022
Ik heb Outlook 2003 (xp pro machine) gekoppeld aan Exchange 2003 (windows 2003 machine) en dit werkt op zich perfect. Ik heb gekozen om de mail op de server te laten staan. Ik gebruik twee profielen, namelijk 1 voor mijn vrouw en 1 voor mij. Dit is dus niet gescheiden door het inloggen in de XP client, maar door een profiel te selecteren bij het opstarten van Outlook.

Wellicht is de gekozen oplossing niet de handigste dus ik zal eerst uitleggen wat ik eigenlijk wil bereiken:

Ik heb een centrale pc waarop als desktop lekker gewerkt kan worden (Outlook 2003)
Ik heb een laptop die dan eens door de een dan door de ander wordt gebruikt (Outlook2003)
Ik heb een Media center die gekoppeld is aan de televisie waarop ik via MCE Outlook de mail kan bewerken

Op dit moment heeft mijn vrouw haar eigen mailbox en ik mijn eigen mailbox. We willen dit graag zo houden, maar bijvoorbeeld de contactpersonen map willen gedeeld hebben.

Op zich allemaal nog niet zo spannend wellicht. Op het media center draait MCE Outlook, die prima interactie levert met Outlook 2003. Je kunt hierin echter niet zomaar van profiel wisselen en opstarten met een andere account wil ik hier al helemaal niet. Ik zou daar dus graag de mail van beide exchange boxen willen kunnen benaderen. Iets wat denk ik kan door de mailbox van mijn vrouw aan mijn account toe te voegen en mij in Exchange de nodige rechten te geven. We kunnen dan samen onder mijn account terecht op het media center.

Dan blijft de gewone pc over. De wisseling is eenvoudig in Outlook2003 op te geven zodat je aan het begin van de Outlook sessie gewoon de naam in moet typen van het account dat je wilt openen.

Nu het huidige probleem nog een keer: Op het mediacenter moet ik continu bij het openen van Outlook een wacthwoord ingeven. Op de pc / laptop moet ik iedere keer dat ik wissel van account een wachtwoord opgeven.

Graag jullie suggesties, aangezien ik vast niet de eerste ben die iets dergelijks probeert.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zijn dit Exchange mailboxen? Die zijn gekoppeld aan een AD useraccount, waarvan je de username en pass waarschijnlijk op zult moeten geven. Je kan ook twee mailboxen in dezelfde identiteit hebben. Dat is een kwestie van rechten toewijzen op die mailbox en 'm dan bij de eigenschappen van je acocunt als additionele postbus opgeven.

Heb je je MCE bij het installeren wel in het domein gehangen. Geloof dat dit alleen met een truc mogelijk is.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Azkikr
De mailboxen zijn inderdaad gekoppeld aan twee separate users in AD. Het is niet mogelijk om de wachtwoorden daarvoor op te slaan in Outlook?

Hoe je MCE in het domein moet hangen weet ik niet, ik heb daar niet echt iets speciaals voor gedaan. In ieder geval heb ik bij de properties van My computer aangegeven dat hij in het domein hoort in plaats van in een workgroup.

Kan ik een user MCE aanmaken in AD die dan toegang krijgt tot de twee genoemde mailboxen? Of moet ik dan nog steeds de wachtwoorden van die andere mailboxen/users opgeven per keer?

Verwijderd

outlook zal blijven prompten om credentials totdat het gestart wordt van een machine die in een domein hangt :)

• Azkikr
Ok dank je wel...dan maar eens zoeken of er een howto is over het "hangen van je machine in een domein"