Gisteren heb ik getracht Gentoo te installeren op de HP e-pc c10. Het installeren is gebeurd door het gebruik van een tweede pc, omdat de e-pc geen CD-ROM drive heeft. Hardeschijf teruggezet, en Gentoo bootte prima.
Wat specificaties van de HP site: pdf
Nu mijn probleem, ik krijg geen IP van m'n router (Asus WL500g) via DHCP. Ik weet niet waar het aan kan liggen, maar ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
- emerge pciutils
- lspci laat als Ethernet adapter de 3COM 10/100Mbps 3C905C-TX (Vortex) zien. Dit klopt naar de specificaties.
- Enig zoekwerk leert mij dat je de driver voor de 3c59x moet hebben. Dus als module geselecteerd in menuconfig.
- Module toevoegen aan autoload, modprobe 3c59x, en modules-update
- lsmod laat zien dat de driver geladen is
- /etc/conf.d/net betreft alleen de instelling iface_eth0="dhcp"
- /etc/resolv.conf bestaat uit "nameserver 192.168.1.1" (ip van router)
- ifconfig -a laat eth0 zien, ifconfig zelf niet (weet het verschil niet)
/etc/init.d/net.eth0 (re)start geeft me een error [!!] en in /var/log/messages staat het bericht dat de DHCP request een timeout heeft gekregen bij het verkrijgen van een IP adres.
Ik ben me nu aan het afvragen wat het probleem kan zijn. Statisch IP is geen optie. De verbinding is getest op mijn XP laptop, en een andere Gentoo PC. Alle hulp is welkom, verder draait hij namelijk als een zonnetje
Wat specificaties van de HP site: pdf
Nu mijn probleem, ik krijg geen IP van m'n router (Asus WL500g) via DHCP. Ik weet niet waar het aan kan liggen, maar ik heb al een aantal dingen geprobeerd:
- emerge pciutils
- lspci laat als Ethernet adapter de 3COM 10/100Mbps 3C905C-TX (Vortex) zien. Dit klopt naar de specificaties.
- Enig zoekwerk leert mij dat je de driver voor de 3c59x moet hebben. Dus als module geselecteerd in menuconfig.
- Module toevoegen aan autoload, modprobe 3c59x, en modules-update
- lsmod laat zien dat de driver geladen is
- /etc/conf.d/net betreft alleen de instelling iface_eth0="dhcp"
- /etc/resolv.conf bestaat uit "nameserver 192.168.1.1" (ip van router)
- ifconfig -a laat eth0 zien, ifconfig zelf niet (weet het verschil niet)
/etc/init.d/net.eth0 (re)start geeft me een error [!!] en in /var/log/messages staat het bericht dat de DHCP request een timeout heeft gekregen bij het verkrijgen van een IP adres.
Ik ben me nu aan het afvragen wat het probleem kan zijn. Statisch IP is geen optie. De verbinding is getest op mijn XP laptop, en een andere Gentoo PC. Alle hulp is welkom, verder draait hij namelijk als een zonnetje
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600