A8V Deluxe + A64 3000+ Venice: CPU error

Pagina: 1
Acties:

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-08 15:18
Na de a8v deluxe met amd cpu te hebben gekocht heb ik het volgende probleem.

Na het mobo en cpu te hebben ingebouwd geeft hij een cpu error aan via de speakers.
Dus ik denk terug naar de winkel.
Daar hebben ze het getest alleen met een andere cooler en het werkte gewoon dus ik het weer mee genomen en weer getest maar weer cpu error.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:

Alles uit de kast alleen mobo + cpu + boxed cooler + stroom en speakers voor error melding maar krijg nog steeds cpu error.
Iets van 4 keer al cpu er af en er op en ook een keer niet vast alleen los met de hand er op gedrukt maar blijft cpu error aangeven.
Ook al andere voeding geprobeerd.
En andere video kaart.
Ook zonder geheugen.
Iets van 3 keer bios reset volgend handleiding.
Maar de cpu error blijf en er komt ook geen beeld.

Weet iemand nog wat ik anders kan proberen dan er morgen mee terug gaan en dan met die cooler kan laten testen?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:44

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Moet er niet eerst een nieuwe bios in die Asus voordat 'ie wil booten met Venice CPU's? Misschien hebben ze er in de winkel een Clawhammer ingehad ofzo?

Hier stond een dode link.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het kan zijn dat je een cooler gebruikt die te langzaam draait of zonder RPM meter, dan ziet het mobo niet dat de fan draait en zal ook niet opstarten. Het mobo wil namelijk een minimum aantan rpm's van de fan zien. Heb je al een andere cooler fan geprobeerd?

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 29-05-2005 12:20 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Misschien een lullige vraag, maar heb je wel dat 4-polige stroomstekkertje aangesloten. Deze zorgt voor je cpu-stroom. Zonder dit stekkertje doet je cpu niets en krijg je een error melding.

• InfoTracer
MEGATRON schreef op zondag 29 mei 2005 @ 12:19:
Misschien een lullige vraag, maar heb je wel dat 4-polige stroomstekkertje aangesloten. Deze zorgt voor je cpu-stroom. Zonder dit stekkertje doet je cpu niets en krijg je een error melding.
en dat is het juiste antwoord kwam er ook net achter ik voel me nu heel erg stom |:( , dach altijd dat dat stekkertje alleen maar gebruikt werdt voor p4. Na dit stekkertje te hebben aangesloten kreeg ik nog een overclocking fout maar dit kwam omdat ik me geheugen in een ander slot moest doen blijkbaar.

Nu draait hij en ga ik alleen maar weer is inbouwen bedankt voor de hulp en dit vergeet ik hopelijk nooit meer
ps. in het boekje stond ook niet bij de error melding dat je dat 4polig stekketje moest aansluiten beetje jammer ook

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:34
Graag gedaan. Maar je hoeft je nergens voor te schamen hoor. Dit is namelijk zowat de meest voorkomende fout bij mensen die overstappen naar een P4 of AMD64.

• InfoTracer
Ik ben van amd xp naar amd xp64 gegaan maar op me vorig mobo zat alleen die grote stekker en ik dacht ergens een keer te hebben gelezen dat je ze niet allebij tegelijk mocht aansluiten. Maar hij doet het gelukkig weer en bij altijd blij dat er mensen zosnel willen helpen hier op got _/-\o_ nogmaals bedankt
Pagina: 1