Toon posts:

Asus EAX800XT\2DT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,
ik heb sinds een paar maanden een asus eax800xt\2dt videokaart in mijn pc. Moederbord is een asus p5ad2 deluxe.
De laatste tijd krijg ik met spellen spelen (Pariah en guildwars) steeds de melding VPU recover en dan flikkert het beeld en dan kan ik weer teru verder spelen. Maar na een keer of 3 start de pc zich gewoon opnieuw op. Met de nieuwe drivers hangt de pc meteen in 1x vast.

Ik moet zeggen dat de pc ook erg hard aan het blazen is om te coolen, maar ik kan niet de temperatuur van mijn kaart bekijken, want smartdoctor geeft meteen bij booten pc een foutmelding en dan hangt je pc vast met zo'n blauw scherm.

Kunnen jullie me helpen?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 07:34

LyP0

it is I , you worst nightmare

jah de oplossing voor dat wil ik ook wel eens weten. mijn x600 ( club 3d) heeft precies het zelfde probleem. maar sinds ik omega drivers gebruik hangt ie minder vaak. misschien zijn ze kapot t gaan oid. geen id

ik voel me lekkaah !!!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

temperatuur kan je ook bekijken met bv everest.
dat smartdoctor al gelijk een crash geeft is natuurlijk al geen goed teken.
heb je de nieuwste ervan ?
en van vpu, wat gebeurt er als je dat uitzet in de drivers :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

VPU Recover uitschakelen! Het is net zoals software die crashes in andere software probeert te ondervangen... het WERKT NIET!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
vpu uitschakelen helpt ook niet. Hij hangt zich gewoon op met van die kleurenstrepen door het beeld.
Maar ik kan niet 1 proggie vinden om de temperatuur mee uit te lezen met mijn kaart. Volgens mij kan dat met mijn kaart helemaal niet. Behalve smartdoctor dan, maar die werkt niet. Heb alle versies ervan geprobeerd. Ook met de nieuwste drivers blijft het probleem zich voordoen. En nu heb ik het ook met Far Cry.
Volgens mij is het overhitting, maar ik weet niet wat ik daaraan kan doen. Ik zal de winkel es bellen waar ik mijn pc gekocht heb om te kijken of ik niet een andere kaart kan krijgen. Jammer, want de graphics zijn werkelijk subliem.
Misschien kunnen jullie me nog helpen?
bedankt

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

kap eraf en check of alles draait of niet dichtzit met stof of iets. ik heb er vorige week ook een EAX800XT\2DT teruggestuurd van een maand of 8 oud. fan was gewoon hartstikke dood.

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Topicstarter
ik zie op de kaart geen lichtje branden of niks. Maar het is ook slecht te zien of alles draait.
Ik neem morgen contact op met de winkel waar ik mijn pc heb laten samenstellen

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog es gekeken en idd de koeler op de kaart staat stil. Hij zal dus wel kapot zijn.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. Ik heb de agp snelheid op 4x gezet en nu doet ie het wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen agp, maar PCI-Express
Pagina: 1