Momenteel heb ik een netwerk waarin 2 computers draaien. Een met vaste verbinding en een wireless. Aangesloten op een linksys befw11s4. Daarnaast is er nog een HP Officejet G85 aangeloten mbv een HP Jetdirect 175x (dus ook vaste verbinding). Binnenkort wordt het netwerk uitgebreid met een extra pc en waarschijnlijk isdn. De opstelling is dan als volgt:
Kantoor:
Nieuwe pc
Officejet+Jetdirect
Kamer
Huidige pc
Slaapkamer:
Laptop
De telefoonaansluiting ligt in de kamer. Mijn bedoeling was om daar ook het modem + een router te plaatsen. Mijn huidige linksys router staat daar nu ook. Echter, het bereik van de linksys valt me zwaar tegen en ik heb vaak disconnects. Ik zit er aan te denken om daarom deze router in het kantoor te plaatsen (dus laten fungeren als Accesspoint) en in de kamer een nieuwe router/modem combi te plaatsen (moet toch andere modem hebben voor isdn). Deze moet een groot bereik hebben zodat ik een stabielere verbinding krijg.
Mijn vragen:
1. Is deze opstelling praktisch haalbaar?
2. Welke router/modem combi raden jullie mij aan?
Mvg
Bart
Kantoor:
Nieuwe pc
Officejet+Jetdirect
Kamer
Huidige pc
Slaapkamer:
Laptop
De telefoonaansluiting ligt in de kamer. Mijn bedoeling was om daar ook het modem + een router te plaatsen. Mijn huidige linksys router staat daar nu ook. Echter, het bereik van de linksys valt me zwaar tegen en ik heb vaak disconnects. Ik zit er aan te denken om daarom deze router in het kantoor te plaatsen (dus laten fungeren als Accesspoint) en in de kamer een nieuwe router/modem combi te plaatsen (moet toch andere modem hebben voor isdn). Deze moet een groot bereik hebben zodat ik een stabielere verbinding krijg.
Mijn vragen:
1. Is deze opstelling praktisch haalbaar?
2. Welke router/modem combi raden jullie mij aan?
Mvg
Bart