Nieuw netwerk aanleggen; graag advies

Pagina: 1
Acties:

• Ghost Rider
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-01 21:41
Momenteel heb ik een netwerk waarin 2 computers draaien. Een met vaste verbinding en een wireless. Aangesloten op een linksys befw11s4. Daarnaast is er nog een HP Officejet G85 aangeloten mbv een HP Jetdirect 175x (dus ook vaste verbinding). Binnenkort wordt het netwerk uitgebreid met een extra pc en waarschijnlijk isdn. De opstelling is dan als volgt:

Kantoor:
Nieuwe pc
Officejet+Jetdirect

Kamer
Huidige pc

Slaapkamer:
Laptop

De telefoonaansluiting ligt in de kamer. Mijn bedoeling was om daar ook het modem + een router te plaatsen. Mijn huidige linksys router staat daar nu ook. Echter, het bereik van de linksys valt me zwaar tegen en ik heb vaak disconnects. Ik zit er aan te denken om daarom deze router in het kantoor te plaatsen (dus laten fungeren als Accesspoint) en in de kamer een nieuwe router/modem combi te plaatsen (moet toch andere modem hebben voor isdn). Deze moet een groot bereik hebben zodat ik een stabielere verbinding krijg.

Mijn vragen:
1. Is deze opstelling praktisch haalbaar?
2. Welke router/modem combi raden jullie mij aan?

Mvg

Bart

Verwijderd

1. Over het algemeen wel, als je router competent is kan hij gewoon als accesspoint fungeren, evt. met subnetting en die router ertussen laten... eh.. routen ;) Zo kun je de firmware misschien voor de gek houden, als dat nodig mag blijken te zijn.

2. Tsja, wat moet ik hier op zeggen... Als ik eerlijk moet zijn zou dat bij mij het modem van mijn provider en een Linux routertje worden... maar dat is persoonlijk :P

• Ghost Rider
Ik heb planet adsl. Momenteel heb ik analoge lijn en een Speedtouch 510. Deze is toch niet geschikt voor isdn?

Verwijderd

Je krijgt toch wel een nieuw modem bij je ISDN rotzooi? Anders koop je de goedkoopste die je kunt vinden bij je provider... Dat ding hoeft in mijn oplossing toch niet te routen, dat doet de Linux bak.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Elk annex-B ADSL modem/router is geschikt voor je doel.

Het enige wat je hoeft te doen is vervolgens de linksys puur als AP in te zetten + beter te positioneren om je ontvangst te verbeteren.

Ik hou niet zo van die alles-in-één apparaten omdat zoals je ziet niet elke thuissituatie even geschikt is.
Als je DSL lijn beneden binnenkomt en je moet 2 verdiepingen hoger wlan hebben heb je imho niet veel aan een routerAP die beneden in de meterkast staat. Das gewoon een kutplek om een wlan AP neer te hangen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ghost Rider
En welke router raden jullie mij dan aan. Belangrijk is dat ie een goed bereik heeft.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoezo bereik?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:39
Hij wil een Modem/Router/AP denk ik ;)

Zelf heb ik goede ervaringen met de Linksys WAG54G versie 2 (BELANGRIJK DAT HET VERSIE 2 IS!!!)

Heb 50 meter verderop met mijn Dell Inspiron 510m (Intel ProWireless 2200BG) nog een "Laag" signaal van 36 mbit.

Werkt perfect!

Iets anders misschien de SpeedTouch 570i/580i (als je ISDN neemt, anders de "gewone, dus zonder i" versie nemen)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

tha_bulldog schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:32:
Hij wil een Modem/Router/AP denk ik ;)
Zonde van het geld als je al een AP hebt, dan kan je prima een goeiekope routert pakken en je AP gunstiger plaatsen.

• Ghost Rider
Het is de bedoeling dat het een WLAN wordt.

Ik heb nu een router maar die bevalt me niet goed. Die wil ik dus instellen als AP in het kantoor. In de kamer komt dan de modem en de nieuwe router (of een combi).
Pagina: 1