Toon posts:

Hercules Video Action

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb enkele maanden geleden mijn Matrox Parhelia vervangen door een PNY Quadro. Jammer genoeg is die kaart niet voorzien van TV-out. Daarom wou ik een Hercules Video Action! toevoegen om DVD en ander videomateriaal naar m'n tv te sturen. Het feit dat he ding ook nog een capture functie en hardware matige encoding van allerhande formaten heeft is mooi meegenomen.
Maar.....
Aangezien ik Windows steeds minder gebruik (in feite enkel nog voor Autocad en SCIA) zou het mooi meegenomen zijn moest die kaart ook in Linux werken (Suse 9.3 64-bit).
Officieel is het in ieder geval niet zo en na wat heen en weer gemail met de driver devisie van Hercules weet ik dat ze in geen geval specificaties aan de community gaan geven. Dus nu is mijn vraag : heeft iemand een idee of er hier al 3th party drivers voor bestaan? Of met een andere vorm van TV-out. bv eentje via een usb poort.
De eisen die ik eraan stel is dat de videostroom onafhankelijk van het beeld op een monitor kan worden weergegeven. Dus met een mediaplayer geminimaliseerd zou ik nog steeds beeld op m'n TV willen krijgen. DVD playback is ook een vereiste.