Windows 2003 Domain PC naar Workgroup zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-01 02:30

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Hi there,
Korte vraag. Ik heb hier een PC die in een domain zit (het is de PDC) maar dat was eigenlijk helemaal niet de bedoeling en nu wil ik die PC gewoon in een WorkGroup zetten. Zonder reinstall uiteraard. Kan dit en zo ja hoe? Moet ik iets met Active Directory doen...? Please advise ASAP :)

Thanks!

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Gewoon in werkgroep zetten.
Je hoeft voor de rest niets te wijzigen op de server.

Verwijderd

Volgens mij moet je 'm eerst de-moten met dcpromo voor je 'm in een workgroup mag zetten

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 09:04 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dcpromo

F1 Help had het ook ingestaan btw

A wise man's life is based around fuck you

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Al je bedoelt dat het een server is en je er een Domain Controller van hebt gemaakt (onder NT nog PDC) dan moet je via dcpromo het ding demoten. Als het gewoon een werkstation is dan kan je hem inderdaad makkelijk uit het domein halen, maar volgens mij bedoel je dat niet.

Verwijderd

Mijn advies? Gezien wat je zegt en hoe je het zegt, blijf er vanaf tot er iemand in de buurt is die er verstand van heeft (als het zakelijk is tenminste)

Als het prive is: zijn er meerdere machine die ook in het domein hangen? dcpromo en dan demoten
Is het de enige in het domein: boeiend wat je ermee doet, maar als je het netjes wilt doen, dan dcpromo en demoten en daarna uit het domain halen.

Maar uberhaubt een vraag, wat doe je met een server OS als je in een werkgroep zit te klooien?

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-01 02:30

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

Topicstarter
Heeft te maken met SQL Access naar een DB. Omdat de server in een domain staat moet er allemaal additional shit worden gemaakt zoals trusts etc - geen zin in en totaal onnodig. Klant van me heeft een Webserver die gewoon ALLEEN webserver moet zijn met een SQL Database (locaal) en al zijn andere PC;s zitten in een ander domain. De gast die m heeft opgezet is gewoon dom bezig geweest. We wilden een stand alone server die gewoon alelen de web stuff doet, niet allemaal moeilijk met Domains en gezeik.

Final Vraag - als ik DCPromo wil doen dan zegt ie dat alle user accounts in dat domain worden gedelete. Fair enough - maar what about the Administrator account... ik neem aan die die nog WEL blijft bestaan? Hoe kom ik er anders weer bij???

Enne Wolvie - een beetje minder arrogantie zou je goed doen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Webdoc op 29-05-2005 09:33 ]

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Ja, de admin account blijft bestaan, dus uiteraard kun je eer nog gewoon bij... Ik begrijp trouwens heel goed, waarom je wordt gewaarschuwd in dit forum, want een verkeerd uitgevoerde dcpromo (binnen een bedrijf) heeft zeer vervelende gevolgen voor het complete domain. Het is geen speelgoed :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je bezig bent met een productie omgeving en je gebruikt kompleet verkeerde terminilogie en je weet niet hoe je een domain controller demote, dan heb ik ernstige twijfels erbij ofdat jij wel de juiste man op de juiste plek bent op dit moment.

Daarnaast lijkt het er erg op dat je niet begrijpt waarom 'die gast die m opgezet heeft' het zo gedaan heeft - dan zaken gaan veranderen is gewoon niet altijd het meest verstandige om te doen :)

In ieder geval - dit zijn zaken die je met een beetje inzet ook zelf op kan lossen - ik ga dit topic dan ook sluiten omdat dat stuk eigen inzet ontbreekt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.