[vmware] VCP-ers aanwezig?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 14:21

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Ik ben bezig mij aan het voor te bereiden voor het VCP examen ESX + Infastructuur.

Best wel een pittig stoffie om door te lezen. Ik was eigenlijk benieuwd of er VCP-ers aanwezig zijn die mij wat tip kunnen geven over welke onderdelen er erg belangrijk zijn om te leren.

Op verschillende sites uit het buitenland en op www.vmug.nl staan wel een paar tips, maar is er iemand die recent het nieuwe examen gedaan heeft die mij een beetje op weg kan helpen?

Zoals welke onderdelen wel goed leren en welke onderdelen ff snel doorlezen.

Uiteraard heb ik een esxserver tot mijn geschikking op werk, via de mui of virtualcenter lukt alles, alleen de console is moeilijk.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Ik ben momenteel zelf aan het leren om het examen te doen. Ik ben dus ook wel geintereseerd in meer informatie.

Volgens mijn collega die reeds VCP is, zijn er ook een aantal vragen omtrent "performance tuning" terwijl dit niet echt behandeld wordt in de cursus.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
mij is wel aangegeven dat performance tuning belangrijk is, kijk maar eens op vmug.nl

Verder krijg je ook vragen over vmkfstools

Verwijderd

Hallo,

Ik kan beamen dat de module monitoring ERG belangrijk is (ik kan het weten, ben zelf VMware trainer en heb het examen meerdere malen gedaan).

Het is inderdaad waar dat de module snel behandeld wordt maar er staat wel degelijk heel veel informatie in die je gewoon moet stampen. Denk bijvoorbeeld eens aan:
hoe zie je dat een VM CPU resources tekort komt?
hoe zie je dat je teveel heb overgecommit?
wat gebeurt er eerst: transparent page sharing, ballooning, swapping?
Is transparent page sharing ALTIJD actief en hoe kun je het uitzetten?
Hoe zie je dat disk I/O tekort komt?
Wat doe je om performance problemen op te lossen? Meer shares, vmotion, minder shares andere VM's en in welke volgorde?
Welke tools heb je en 'welke' counters kun je ermee zien? vmkusage, esxtop, /proc/vmware, mui, virtualcenter?
Wanneer is VSMP handig? Ondersteund VMkernel hyperthreading? Wat gebeurt er als een CPU crashed?

Bestudeer het hoofdstuk dus goed!

Groetjes,
Bouke

PS Je kan je voorstellen dat het geven van de module 'snel' gaat, omdat alles puur theoretisch is en het zou een saaie module worden als je er een hele middag aan besteed...

Blijft m'n site: http://www.vmug.nl in de gaten houden, daar staan genoeg tips om je in de goede richting te helpen... Succes met studeren en je examen!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 18:48 ]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
he bouke jou ken ik wel, ik heb curcus bij je gehad een tijdje geleden. As vrijdag ga ik het wagen!!

[ Voor 3% gewijzigd door backupdevice op 01-06-2005 19:49 ]

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
woeps, gezakt. :|

Met recht het moeilijkste examen dat ik ooit gemaakt heb :/

Back to the books, next time will be mine (8>

Verwijderd

Aai, da's balen! Hoe kan dat? Welke onderdelen heb je het slechts gescored? Kan ik je helpen om onderdelen duidelijker/helderder te maken??? Wat voor vragen kreeg je zoal?

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Eigenlijk op alle onderdelen slechte score.

Ik weet zeker dat ik de "feit" vragen goed heb , maar de interpetatie vragen verkeerd heb gedaan. Te weinig gespeeld met de esxserver. Dus vanaf morgen full time achter de esx bak met mijn boek,

Tuurlijk kan je me helpen, graag zelfs :P ik zal je wel een mail sturen , want ik denk niet dat ze hier van chatten houden.

Kan je mij even een mail sturen zodat ik je mail adres heb. Je hebt me wel een kaartje gegeven tijdens de training , maar ik ben hem kwijt.

patrick@pancake.demon.nl

[ Voor 40% gewijzigd door backupdevice op 05-06-2005 07:38 ]

Verwijderd

Mijn mail adres is geen geheim... In feite sta ik altijd open voor vragen en antwoord geef ik altijd (ook al kan het soms een paar dagen duren).

het is bouke@vmug.nl - is ook wel erg duidelijk aanwezig op de vmug... Vragen kun je ook gewoon stellen daar in het forum. Heb je gelijk 150 mede VMware gebruikers die je kunnen helpen.

Ik kijk heel af en toe hier op tweakers, maar de vmug forum nagenoeg 10x daags om vragen te beantwoorden...

Ik ben gewoon van mening dat de implementatie van VMware ESX en kennis daaarover glas-helder moeten zijn zodat alle implementaties een succes is! En als mensen vragen hebben omdat er onduidelijkheden zijn, help ik ze graag. Zoals jou nu Patrick!

:)

Verwijderd

Vandaag de laatste maal alles doornemen. En hopen dat het examen lukt morgen.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
sucses gewenst.

Tip, LEES DE VRAGEN GOED en neem de tijd. Er zitten veel instinkertjes in!!

Ik ga volgende week woensdag weer.

Verwijderd

Bon, vandaag het examen gedaan en geslaagd met 82%.

Enkel het gedeelte "Administer Virtuual machines" was wat minder.

Ik vond het examen feitelijk te doen. Ik heb namelijk 2 weken geleden de cursus gevolgd en deze week de curus opnieuw doorgenomen en wat gespeeld met ESX. Buiten dit heb ik nog geen real live ervaring met ESX.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2005 19:00 ]

Verwijderd

En Blue_White_Army??? Geslaagd?????

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
69%

Verwijderd

Ik geloof dat ik niet mag vloeken op dit forum... Anders had ik dat zeker gedaan!!! Hoe kan dat nou??? Weer dezelfde onderdelen slecht gescored? Wel klote man!

Weet je wat het erge is... Ik had vorige week iemand in de klas, had nooit met ESX gewerkt, wel met GSX en UNIX. Hij doet de training maandag t/m donderdag en doet vrijdag 10 uur examen. Gewoon geslaagd met 86%! Dat is geen misselijke score!

Jij moet dat ook kunnen! Wellicht heb je een begripsfoutje, iets wat niet helemaal duidelijk is. Wellicht krijg je dan zo'n "oh ja" moment en kun je het examen gewoon halen met 80%!!!

Je mag me gerust bellen of mailen!!!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
Nou,

Ik had de eerste keer op alle onderdelen slecht gescored, nu op 3 onderdelen......... monitor en tune , architecture en operate...... Donderdag mag ik weer. Ik ben nu weer aan het lezen, lezen en lezen. Zie wel steeds wer nieuwe dingen...... ach ja we komen er wel :)

Verwijderd

Is: T20-T20-T20 T20-T20-T20 T20-T15 en dan de D18 missen
De inhoud van je gereedschapskist???

Succes weer met studeren! Als je nog vragen hebt of onduidelijkheden, laat het weten!!!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Topicstarter
doe ik ! :)

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37

TF

bla bla

* TF meldt!

eerste maal 81% score.....70% was benodigd dus goed gegaan!

Verwijderd

Hier 87% :)

Voor de mensen die aan het leren zijn voor het examen:

Alleen "de cursusklapper" is niet voldoende, bestudeer deze PDF's ook grondig:

http://www.vmware.com/support/pubs/vi_pubs.html

En let dan vooral op de Basic System Administration Guide, de Server Configuration Guide en de Resource Management Guide

Dan moet het lukken.. ;)

VCI, here I come!!!

• TF

TF

bla bla

binnenkort het VCP 3 examen. Ben nu VCP2.5 en wil graag naar versie 3. Ben benieuwd

• TF

TF

bla bla

TF schreef op maandag 19 februari 2007 @ 09:25:
binnenkort het VCP 3 examen. Ben nu VCP2.5 en wil graag naar versie 3. Ben benieuwd
Iemand die ook de upgrade van 2.5 naar 3 heeft gedaan???

• TF

TF

bla bla

Blijkbaar niet.... Zijn er dan echt alleen maar MSCA/E en CCNA/E -ers hier? :- )

Verwijderd

Ik heb een aanvraag gedaan voor de 4 daagse cursus bij mijn detacherings bureau omdat waar ik nu zit we waarschijnlijk overgaan naar ESX icm SAN en ik heb een testbak met san wel in de lucht gekregen maar een officiele certificering is ook wel leuk mijn MCSE:Security wat iedereen tegenwoordig bij een pakje boter krijgt P

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

TF schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:07:
Iemand die ook de upgrade van 2.5 naar 3 heeft gedaan???
Volgens mij is het examen hetzelfde als het gewone examen, maar is alleen de cursus anders (die niet verplicht is overigens bij een upgrade vanaf 2.5).

Zelf ben ik sinds vorige maand VCP op 3 en vond het examen niet bijster moeilijk >:) Maar dit is natuurlijk in verhouding met de hoeveelheid wat ik geleerd heb. In Augustus heb ik de cursus gevolgd, het studieboek heb ik zo'n twee weken voor het examen goed bestudeerd en verder heb ik verschillende PDF-jes gelezen. Met name:
• Installation and Upgrade Guide
• Basic System Administration
• Server Configuration Guide

• TF

TF

bla bla

[ash] schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 15:19:
[...]
Volgens mij is het examen hetzelfde als het gewone examen, maar is alleen de cursus anders (die niet verplicht is overigens bij een upgrade vanaf 2.5).

Zelf ben ik sinds vorige maand VCP op 3 en vond het examen niet bijster moeilijk >:) Maar dit is natuurlijk in verhouding met de hoeveelheid wat ik geleerd heb. In Augustus heb ik de cursus gevolgd, het studieboek heb ik zo'n twee weken voor het examen goed bestudeerd en verder heb ik verschillende PDF-jes gelezen. Met name:
• Installation and Upgrade Guide
• Basic System Administration
• Server Configuration Guide
He. Ik heb die PDF's ook gelezen. Heeft me vanochtend tot de status VCP3 gebracht. Had een scoe van 86% overingens heb ik heel veel vragen ook in het 2.5 examen gehad. Met als enige GROTE verschil VMFS3 en iSCSI

Verwijderd

welke boeken hebben jullie voor dit examen gebruikt?

• TF

TF

bla bla

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:18:
welke boeken hebben jullie voor dit examen gebruikt?
om het certificaat te behalen is het verplicht om de cursus VI-3 te volgen. Zonder deze cursus krijg je dus geen certificaat, maar ben je wel examen doen.

Verwijderd

Ik ben ook VCP2. Wanneer ik 3 ga doen weet ik nog niet, waarschijnlijk ergens nadat we de migratie van 2.5 naar 3 achter de rug hebben. :)

Binnenkort eerst een bezoekje aan VMware TSX!

• TF

TF

bla bla

Backupdevice, heb jij het nog gehaald??

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Ik ben VCP-er voor Infrastructure 3.
88 punten gehaald.

• TF

TF

bla bla

Berimbau schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 11:59:
Ik ben VCP-er voor Infrastructure 3.
88 punten gehaald.
gefeliciteerd. Netjes

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 21:47

doc

Hier op VMworld net examen gedaan en geslaagd met 92% :)

Let op trouwens, vanaf 1 maart gaan de examen vragen over esx 3.5/vc 2.5 en niet over 3.0.x/2.0.x

Me Tarzan, U nix!

• bjwild
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-01 07:44
Ben nu ook geslaagd voor mijn VCP met 85%, ik had natuurlijk wel de 3.5 vragen maarja had dan ook de cursus met 3.5 elementen gehad. Nu maar kijken wanneer ik mijn vcp inlog krijg.

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Wij gaan begin januari al onze bakken virtualiseren. Het migratie traject wordt deels door consultants uitgevoerd. Vanaf dan is het mijn pakkie :*)

Ik (en tevens mijn manager) wil dat ik certificering ga behalen. Ik heb nog geen materiaal in huis voor "hands-on-experience". dus mijn vraag is waar, of waarmee kan ik het beste beginnen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je zou natuurlijk je handen kunnen leggen op ESXi 3.5, komt toch redelijk overeen met ESX 3.5. En dan lekker spielen :) En dan een 4 daagse training met 1 daagse examen voorbereiding, dan kom je er vast wel.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 11:20
Tja, zelf ben ik van mening dat een VCP niet eens zoveel zegt. Een collega van mij is VCP maar heeft nog niet de mogelijkheid gehad om veel op de werkvloer er mee aan de slag gegaan. Ik heb nooit geen cursus gevolgd; ik had alleen wat informatie over een server installatie. Ik heb toen zelf een VMware farm gebouwd met 4 nodes die aan het SAN hangen. Met die ervaring kom ik prima mee met de VCPer. VCP is naar mijn mening puur theoretisch. De kunst is goed kunnen blokken en je hebt je papiertje. Of je dat ook in de praktijk kan toepassen is weer wat anders. Maar dat geld natuurlijk voor alle theoretische examens.

Maar goed, niet bedoeld als flame, ik geef alleen maar mijn mening. Ik snap best dat het voor sommige situtaties, bedrijven en omgevingen het wel wenselijk is om certificeren te behalen.

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
silentsnake schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:04:
Maar goed, niet bedoeld als flame, ik geef alleen maar mijn mening. Ik snap best dat het voor sommige situtaties, bedrijven en omgevingen het wel wenselijk is om certificeren te behalen.
Ik zie een certificaat ook enkel als bevestiging van kennis. Bevestiging die je bij het solliciteren kunt gebruiken, bevestiging die (in ons geval) onze klanten graag willen zien, zij vertrouwen hun naam/product toe aan onze infrastructuur.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

silentsnake schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:04:
Tja, zelf ben ik van mening dat een VCP niet eens zoveel zegt. Een collega van mij is VCP maar heeft nog niet de mogelijkheid gehad om veel op de werkvloer er mee aan de slag gegaan. Ik heb nooit geen cursus gevolgd; ik had alleen wat informatie over een server installatie. Ik heb toen zelf een VMware farm gebouwd met 4 nodes die aan het SAN hangen. Met die ervaring kom ik prima mee met de VCPer. VCP is naar mijn mening puur theoretisch. De kunst is goed kunnen blokken en je hebt je papiertje. Of je dat ook in de praktijk kan toepassen is weer wat anders. Maar dat geld natuurlijk voor alle theoretische examens.

Ben ik het niet mee eens. Ik heb de cursus en examen gedaan met een ploegje mensen die geen VMWare ervaring hadden. Die konden maar net slagen voor het examen. Ik had wel ervaring en vond de meeste vragen vrij makkelijk. Er is uiteraard een groot deel theoretisch maar het zegt wel iets over je kennis van VMWare.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Pagina: 1