Toon posts:

Bios update videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn (ja ik weet het) mx440 wordt in spellen als Act of War en Deus Ex niet meer ondersteund. Oa. omdat "Pixel Shader" hatdwarematig moet worden ondersteund. Ik wil in mijn huidig systeem geen nieuwe videokaart meer kopen, maar tot upgrade ook niets missen...SWAT 4 loopt met 7189 wel, maar eerder genoemde niet, staat ook in de productinfo. Een kennis zei dat dat met een videokaart-bios-update wellicht te verhelpen is. Nu ben ik deze term wel tegen gekomen in oude topics, maar de Nvidia site hielp me niet verder. Vragen:
1) Kan een videokaart-bios-update theoretisch uitkomst bieden ?
2) Zijn er, (en zo ja, waar) voor de mx serie recente updates te verkrijgen ?
*NB, ik weet dat het outdated is, maar m'n systeempje heeft me goed gediend en ik moet nog even wachten tot vervanging (P4 1600, Asus P4T533R, 256 32 bits Rimm 4200 (niet te betalen geheugen trouwens, maar razendsnel).
Off Topic "Nooit begrepen waarom die 32 bits Rimms geen succes werden". Hoef ondanks die 256 relatief weinig van de harde schijf te swappen.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

1) Nee. Je grafische chip mist nou eenmaal de hardware om de gewenste pixel-shader-hardware. Je spel vereist de hardware, en die kan je er met n bios (Software) niet bij flashen. Mocht je ooit ergens een bios vinden voor de MX440 dan gaat het jouw probleem niet oplossen vrees ik.

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Helder en 2 the point, thanx.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

bratos schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:27:
1) Nee. Je grafische chip mist nou eenmaal de hardware om de gewenste pixel-shader-hardware. Je spel vereist de hardware, en die kan je er met n bios (Software) niet bij flashen. Mocht je ooit ergens een bios vinden voor de MX440 dan gaat het jouw probleem niet oplossen vrees ik.
Daar hoeft niets meer aan toegevoegd te worden. Zou precies mijn antwoord zijn :P

offtopic:
En RIMM is, naar mijn weten, verdwenen omdat het gewoon te duur was en voor de prijs te weinig ervoor terugaf. Prijs-kwaliteits verhouding was slecht. Er waren veel problemen om alles goed werkend te krijgen met een snelheid die SDRAM en opkomende DDRRAM in die tijd konden leveren voor minder geld. De i820 chipset die HET zou moeten zijn was een failure te noemen omdat de i815 de i820 er op sommige vlakken simpelweg inhaalde kwa performence met gewoon SDR-SDRAM!! DDR maakt dat SDRAM nog eens theoretisch 2x zo snel zonder de prijs veel te laten steigen. Maar goed dat is allemaal een afgesloten hoofdstuk, theoretisch is het idee achter RIMM geheugen geweldig, helaas wilde het in praktijk niet lukken.

[ Voor 45% gewijzigd door Ultraman op 29-05-2005 02:05 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

jongens, denk nog maar eens goed na, want het kan wel degelijk. Volg deze link maar eens, hiermee kun je spellen die gebruik maken van pixel shader spelen ook op videokaarten die het niet ondersteunen