[mobo] probleem (ratelend geluid)

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem in elk geval niet wat je dagelijks tegenkomt IMHO

het verhaal:
Ik heb een PC gekregen van iemand want hij was "reddenloos"

nu had ik wat onderdelen over en heb er een startende pc van gemaakt het moederbord + wat geheugen en CPU zaten er al op, helaas heb ik geen spare parts om het 1 en ander te testen.

Het probleem:
De pc start op, controleert het geheugen en dan slaat hij vast en ik krijg een irritante toon (het is ongeveer de zelfde toon die de PC maakt als hij het geheugen telt)

wat heb ik gedaan ?
nu heb ik alles wel los gekoppeld, onderdeel voor onderdeel (dus 1 per keer) maar welk onderdeel ik ook apart eruit haalde of alles eruithaalde de toon bleef

dus het zit op het moederbord dit wordt ook bevestigd als ik het speakertje wat op het moederbord zit (zo'n klein rond gevalletje) bedek(het lucht gaatje) dan is de toon minder hoorbaar.

het enige wat mij wel opvalt is dat de BIOS batterij mist, maar goed IMHO denk ik niet dat hij daarop moet vastlopen/die nare toon produceert. nu heb ik hem net gehad .. en het is zondag dus spullen krijgen wordt wat lastig. zo mijn vraag is Herkend iemand dit probleem ?

ik krijg wel beeld en dan zie ik een bootend scherm maar geen error ..

mobo info =
k7t turbo versie 3
MS-6330 chipset (msi)

o ja de kast "aansluitings draadjes (dus niet PSU) heb ik niet gecontroleerd .. kan dat het zijn ?

Tja vanalles

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heej, een K7t.
Ik zet mijn geld in op brakke elcos :) kijk daar eens naar.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:32
Elco's, that's for sure :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lijkt me ook, ik heb toevallig net een computer met zulk moederbord binnengekregen omdat hij "vreemd deed" en er staat een elco bol, met een gat erin en smurrie erop. Ik heb voorgesteld hem te repareren maar de klant wou een nieuw moederbord/CPU/geheugen dus :9

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-08 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zoeken op 'K7T opstartproblemen'

Het is de bedoeling dat je voor je een topic opent zelf op zoek gaat. Ondertussen komt er letterlijk wekelijks een topic over een K7T met condensatorproblemen voorbij. Lees die ipv een nieuwe te openen. Het wiel is al vaak zat uitgevonden...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.