[PHP] For loop genest in een Switch

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 06:29
Ik ben bezig met een scriptje (duh!), nu wilde ik een for-loopje nesten onder de oplossing, echter lijkt dit niet echt te werken, het kan ook aan het if statement liggen dat eronder ligt.

Het gaat om de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
case 'selectbox':
    $query.=    "`".$this->items[$i][0]."`  SET(";
    $subnum = count($this->items[$i][3]);
    for($j=0; $j++; $j<$subnum){
        if($j==0) $query.="'".$j."'";
        else $query.=", '".$j."'";
    }

$query.=") DEFAULT '0' NOT NULL,\n";
    break;

Kan dit gewoon niet of is er een trucje voor om dit voor elkaar te krijgen.

Ik heb gezocht op phpfreakz.nl en op GoT, heb er echter niets kunnen vinden wat er op lijkt.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Begin eens met het toevoegen van wat info, wat wil je in 's hemelsnaam doen? Wij zitten niet zo into jouw probleem momenteel ;)

Inhoudelijk heb ik weinig meer toe te voegen dan dat een ` backtick niet echt gebruikelijk is in een query en je die misschien wel zou willen vervangen door een 'apostrof.

Ik werd er door blizt op gewezen dat in het geval van beroerd database ontwerpen, het gebruik van een backtick wel degelijk normaal is. Bij deze wil ik mijn inhoudelijke opmerking dus graag terugtrekken :), waarmee het nut van deze post tot een tamelijk dieptepunt is gedaald 8)7

[ Voor 34% gewijzigd door eamelink op 28-05-2005 21:43 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:26

pistole

Frutter

http://nl2.php.net/manual/en/control-structures.for.php

Je parameter volgorde is niet goed.
The first expression (expr1) is evaluated (executed) once unconditionally at the beginning of the loop.

In the beginning of each iteration, expr2 is evaluated. If it evaluates to TRUE, the loop continues and the nested statement(s) are executed. If it evaluates to FALSE, the execution of the loop ends.

At the end of each iteration, expr3 is evaluated (executed).
PHP:
1
2
3
for ($i = 1; $i <= 10; $i++) {
   echo $i;
}

[ Voor 72% gewijzigd door pistole op 28-05-2005 21:41 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Een backtick kan gebruikt worden om een tabel/veld dezelfde naam te geven als een gereserveerd keyword eamelink. ;-) (Beetje ranzig imho, maar ja, het is MySQL...)
@TS: wat wil je doen inderdaad? Waarom werkt het niet? Voert ie 'm maar één keer uit? Niet?
edit:

Pistole heeft gelijk lijkt me, dat ik dat over het hoofd zag zeg ...

[ Voor 16% gewijzigd door blizt op 28-05-2005 21:42 ]

United we stand, and divided we fall

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 06:29
pfff... wat ontzettend stom van mij. Misschien moet ik eerst wat meer gaan slapen :?. Iig bedankt voor de verhelderende opmerking want het lag daar idd aan.

Over de querie, ik ging de phpMyAdmin standaard aanhouden. Het komt er dus op neer dat die backtrick eigenlijk een verslechtering van de code is, ipv een verbetering. Ik had nl het idee dat ik eindelijk is echt goed bezig was, ipv al dat snelle gepruts.

Het doel van dit geheel wordt btw een class die een tabel kan maken, bijbehorende formulieren kan genereren en alle bijbehorende ongein.

@blizt: Ja idd, ik had daar dus ook al last van, zoiets basic dat ik daar niet zo nauwlettend naar zit te kijken.

[ Voor 68% gewijzigd door storeman op 28-05-2005 21:48 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ok, volgende keer even beter in de manual kijken dus. :)

Overigens, zoals je nu al gemerkt hebt: geeft de volgende keer zoveel mogelijk info. Je zegt hier, heel abstract in een paar zinnetjes, wat de code doet (maar niet waar het voor dient), en iets wat neerkomt op "het werkt niet". Over het algemeen kunnen we daar niks mee. Lees even P&W FAQ - De "quickstart" door om te zien wat we in Programming & Webscripting verwachten van een topicstart. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.