[Exchange 2003] Walthrough voor installatie door nitwits?

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Azkikr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03-2022
Ik zoek een goed handleiding voor het opzetten van mailboxen in exchange zodat ik vanaf verschillende pc's thuis dezelfde box kan gebruiken en steeds hetzelfde zie, waar ik ook inlog. Tevens wil ik in de toekomst graag de webbased mail gebruiken maar first things first.

Op dit moment heb ik pullmail geinstalleerd om de mail uit de popbox bij de provider te trekken en dat gaat goed.... maar ja het moet natuurlijk wel ergens naartoe. Ik heb bij de user gebruik gemaakt van de wizard om een exchange postbus aan te maken en ik zie nu in de user properties ook een aantal extra tabs verschijnen. Verder dan dit weet ik het eigenlijk niet en ik besef dat je eigenlijk wat meer opleiding hiervoor zou moeten hebben.

Misschien weet een van jullie me er zo doorheen te loodsen verder of wellicht weet je een goede handleiding die zonder al te technisch te worden toch een goede leidraad vormt om het gestarte project af te maken.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
zoiets?
Je moet ook eerst weten hoe het operating system werkt, hoe Active Directory werkt, etc..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Azkikr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03-2022
EXACT!

Dank je wel... ben nog niet zo bekend op de Got forums... en het zoeken via search bracht me op veel plaatsen maar nog niet daar...perfect

Verwijderd

Er zit bij exchange gewoon een deployment tool.. Simpeler kan niet. Er staat letterlijk stap voor stap in wat je moet doen.

Heb je het al draaien of niet? Want de title suggereerd dat je het nog moet instaleren, maar je niet weet hoe. Als ik je startpost lees dan krijg ik het idee dat het al draait.

Wat ik een erg goede site vind is www.msexchange.org. Daar staat veel info en howto's voor beginners en gevorderden. Ook de zin en onzin van zaken die veel voorbij komen word uitgelegd. Erg handig!

Enige voorkennis van AD en DNS is wel handig, maar je hoeft echt geen expert te zijn om het aan de praat te krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 21:40 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Azkihr, dat alle mail op alle plaatsen waar je de mailbox checkt is een basisfunctie voor Exchange. Kijk eens in de Windows Operating Systems - Howto's and Guides, denk dat je dan al een heel eind op weg bent. Verder zijn er ook heel veel artikelen te vinden op www.microsoft.com/exchange en www.msexchange.org. Zoals in de berichten hierboven vermeld is je topicstart niet echt duidelijk. Er ontbreekt iets te veel informatie over wat je allemaal al hebt geprobeerd en gelezen. Probeer zelf met de gegeven info verder te zoeken.

Is er iets wat niet lukt, geen paniek, open nadat je goed gezocht hebt en wat opties hebt geprobeerd rustig een nieuw topic. Geef daarin duidelijk alles aan dat je hebt gevonden en geprobeerd. Hierover meer, en een compleet stappenplan voor topicstarts: Software Algemeen - Beleid. Ik ga dit topic sluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 28-05-2005 21:48 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.