Windows XP - multiple hosts?

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Kweenie of dit topic in dit sub-forum hoort of bij de Exotische Vragen...

Op dit moment draait er in mijn netwerk (alles PC's zitten natuurlijk in hetzelfde subnet + zelfde gateway) een server met IP x.x.x.0. Deze server fungeert als Azureus-server en heeft 2 schijven van in totaal 100Gb voor sharing. Helaas is de server nogal oud en traag en wil ik graag migreren.

Op dit moment draait een bijna identieke kopie van die server onder VMWare 5.0 en die kan middels drive-mappings dezelfde schijven aanspreken en ook de temp-files van Azureus gebruiken. Logischerwijs; er draaien nu 2 Azureus-servers (niet tegelijk) die gebruik maken van dezelfde temp/shares. Alleen Azureus onder VMWare is een beetje buggy en deze gaat gemiddeld 3x per dag onderuit.

Briljante ingeving: Azureus komt terecht op mijn PC (staat ook 24 uur per dag aan) met IP x.x.x.14, we maken nieuwe IP-nummering zodat de poortmappings op de gateway en dergelijke niet hoeven te veranderen en we maken een "virtuele host" met dezelfde NetBIOS-naam op mijn PC gelijk de oude server waardoor ik direct kan verwijzen naar een "virtuele share". Die virtuele share moet dan gaan verwijzen naar de oude schijven die in mijn PC op een dedicated controller komen te hangen.

Hier heb ik al iets gevonden over het toekennen van meerdere IP's op 1 XP-station, dus dat is het probleem niet. Alleen het creeeren van die virtuele host gaat me niet lukken; ik kan er weinig over vinden. Wie kan me een idee geven hoe dit te doen?

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2005 20:59 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
*little kick* :X

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hou je er wel een beetje rekening mee dat Azureus het niet leuk vind om data weg te moeten schrijven naar UNC-paden of netwerkstations?

Bovenstaande (pc met azureus + server met schijven) heb ik ook voor ogen gehad. Azureus ging echter elke keer om zijn bek omdat de schijven niet benaderbaar waren.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Fire_escape schreef op maandag 30 mei 2005 @ 00:39:
Hou je er wel een beetje rekening mee dat Azureus het niet leuk vind om data weg te moeten schrijven naar UNC-paden of netwerkstations?

Bovenstaande (pc met azureus + server met schijven) heb ik ook voor ogen gehad. Azureus ging echter elke keer om zijn bek omdat de schijven niet benaderbaar waren.
Misschien dat het bovenstaande van mij niet helemaal duidelijk is; de situatie die je nu schetst is de huidige omgeving met de opmerking dat Azureus nu onder VMWare draait op 2000 Server en de fysieke machine met de share-paden draait ook 2000 Server. Drives zijn niet op UNC maar met "net use" en dat werkt vlekkeloos.

De nieuwe omgeving zou volledig fysiek moeten worden onder mijn XP-installatie, maar het IP-adres en HOST-name van de huidige VMWare-server moet dan ook aan mijn XP-bak worden toegekend. Oftewel; Azureus gewoon hard installeren, schijven overhangen en XP 2x IP + HOST-name geven. 2x IP gaat geen probleem worden; 2x HOST-name zit ik nu dus mee; hoe op te lossen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
_/-\o_ alhoewel ExpertExchange niet toegankelijk is zonder te dokken. Gelukkig op andere sites inderdaad meer info gevonden. Zal het vanavond/vannacht even proberen en het resultaat laten weten.

Thanks so far!!!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:53:
[...]

_/-\o_ alhoewel ExpertExchange niet toegankelijk is zonder te dokken. Gelukkig op andere sites inderdaad meer info gevonden. Zal het vanavond/vannacht even proberen en het resultaat laten weten.

Thanks so far!!!
Scroll bij ExpertExchange eens een halve pagina naar beneden. :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• MAX3400

MAX3400

Topicstarter
Fire_escape schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 02:25:
[...]

Scroll bij ExpertExchange eens een halve pagina naar beneden. :)
|:(

Het is intussen wel gelukt en dat is goed nieuws! Bedankt! _/-\o_

Pagina: 1