Toon posts:

[DNS] DNS troubles, modem brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een nieuw ADSL Modem besteld en ontvangen :) .

Het gaat hier om de ZyXEL 650H-33. Dit is een ADSL Modem/Router/4p Switch.

Aangezien ik bij Demon zit, moest ik eerst het MAC-adres van het ding registreren e.d., dit is allemaal gelukt en bij de diagnose zie ik ook dat ik mijn ip-adres toegewezen heb gekregen :) .

Maar een probleem: DNS werkt op de een of andere manier niet :( . Ik kan geen www.tweakers.net bereiken vanuit een browser of pingen. Het gekke is, dat ik via de webconfig van de Zeiksel wel een adres (bijv. www.tweakers.net) kan pingen, hij resolvt netjes het ip en pingt en zegt ping ok 8)7 . Nu heb ik al handmatig via telnet 192.168.0.1 de DNS servers van Demon ingesteld, maar dit wil ook niet helpen. Na een week Googlen en GoTten ben ik het zat, dus vandaar dit topic :) .

Ik vermoed dat het ding brak is, want de webconfig van de unit is ook erg traag. Het duurt zeker 3 seconden voor een pagina geladen is. Dit hoort toch niet?

Iemand ervaring hiermee? Jullie zijn mijn laatste hoop, anders stuur ik hem terug!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welke DNS gebruikt je PC. klok daar eens ff hard het ip van de dns van demon in. Waarschijnlijk gebruik je nu de DNS van de zyxel en gaat dat om de ene of andere reden mis

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:34:
welke DNS gebruikt je PC. klok daar eens ff hard het ip van de dns van demon in. Waarschijnlijk gebruik je nu de DNS van de zyxel en gaat dat om de ene of andere reden mis
Dat heb ik al gecheckt en gedaan, helaas :)

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Als je in de console intyped: nslookup www.tweakers.net wat krijg je dan te zien?

Zou zoiets uit moeten komen:

Server: [dns server van Demon]
Address: [IP van dns server van Demon]

Name: www.tweakers.net
Address: 213.239.154.35

Anders kun je nog proberen:
nslookup www.tweakers.net [IP van dns server van Demon]

Daarmee kun je direct een aanvraag doen naar de dns server van Demon.

Check ook of je DNS client service draait

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:32:
Ik vermoed dat het ding brak is, want de webconfig van de unit is ook erg traag. Het duurt zeker 3 seconden voor een pagina geladen is. Dit hoort toch niet?
Dat heb ik ook met een 650R-31 (uit mn hoofd), dus dat zal niet echt een probleem zijn verwacht ik. Mijn modem werkt verder perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer spontane ingevingen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 01:44:
Niemand meer spontane ingevingen?
DNS van demon als 1e zetten, heb je dat al gedaan? Als je hem als 2e zet dan pakt hij hem alleen als de 1e niet beschikbaar is.

Dus zet hem even als enige er in. Verder moet je eens kijken naar de DNS cache opties van je router..wellicht dat daar iets niet goed staat.

Kun je wel websites benaderen op IP?
Pagina: 1