Toon posts:

netwerk via electriciteitsnet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met ADSL die je vanaf het modem via het electriciteitsnet doorstuurt naar de pc? Zelf heb ik dit via Devolo MicroLink dLan Starterskit geregeld.
Tiscali heeft mij een modem gestuurd, dat dit systeem naar hun zeggen niet ondersteunt en inderdaad het werkt niet.

Bovendien, bij een modem, waarbij het wel werkt, lijkt de snelheid fors achteruit te gaan.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Lex1989

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://www1.alternate.nl/html/nodes_info/lp-e02.html
dit bedoel je dus ?
ik zat het net te lezen voor ik je post zag.
dacht nog is dit niks ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ja dat bedoel ik jah, dat hebben we net in huis gehaald

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

Part

Helemaal niets.....

Op welke modem werkt het niet?

En op welke wel?
Hoe fors gaat de snelheid dan achter uit?
En op wat voor verbinding is dat?

Iets meer info mag wel.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Lijkt mij dat het niet modem afhankelijk is...?

Verwijderd

Topicstarter
op de zyxel 2602 draait hij helemaal niet. op de zyxel 623 draait hij met dat devolo electriciteits systeem een snelheid van 50-60 kB per seconde en als ik de comp rechtstreeks aansluit op het modem haalt hij een snelheid van circa 500 kB en dat is wat je mag verwachten.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Beide modems zijn modem/routers. Qua functionaliteit mag het echt niet uitmaken en zou het met beide modem/routers moeten werken.

Snelheids verlies kan door signaal problemen door het electra netwerk in huis komen. 't Is ook net als wireless afhankelijk van vele factoren.

Zijn allemaal leuk bedachte oplossingen voor het transporteren van data (ethernet), maar zo trefzeker als een kabeltje is het nooit. Kabeltje trekken is echt het beste, zal vast ook wel zo blijven ;)

kabeltje trekken is een uitdrukking, kabels leg je, die trek je niet (gaan ze stuk van)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja een kabeltje trekken blijft idd het best, maar het probleem bij ons is dat we dan een kabel nodig hebben van 20 meter en we hebben geen zin om de kabel dooor ons hele huis te leiden :|

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Neem draadloos

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Baziz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-11-2025

Baziz

Smokey Nutz

Heb deze ooit eens getest op het werk gewoon als netwerk verbinding tussen 2 laptops en werkte toen prima, mits je in dezelfde elektriciteits groep zit.
Maar lijkt mij ook dat dit voor je modem toch niet uit moet maken.

Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 22:13
Heb zelf ook zo'n Devolo set, en heb het aan een kant aan een switch hangen, terwijl de andere direct in m'n Xbox werkt. Dat werkt eigenlijk probleemloos en ik zou ook niet weten waarom het niet via de router zou werken...

• Whollabilla
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03-2021
Ik heb zelf geen ervaring met zo'n Devolo setje, maar ik kan me herrineren uit een Computer!Totaal artikeltje, dat de kwaliteit van de verbinding niet te vergelijken is met een gewone netwerkdraad, of een draadloos netwerk. De meeste Zyxel modems/routers zijn volgens mij uit te breiden met een draadloze netwerkkaart, dus dat is dan een makkelijke oplossing, maar wel een beetje erg zonde van het geld van je Devolo...

Verwijderd

Heeft zo'n netwerk via het stopcontact ook niet een bepaald bereik? Als je 20 meter utp-kabel zou moeten leggen zou het via het elektriciteitsnetwerk wel nix korter zijn :p Bovendien zou het modem er nix van moeten werken of het nou via stopcontact of via utp-kabel gaat, het is toch zo'n converter ding, aan de ene kant utp-kabel erin en aan de andere kant in het stopcontact?

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:44
Er vind toch ook veel storing plaats in die elek. lijnen, het wordt er natuurlijk over een bepaalde frequentie doorheengestuurd maar geeft dat dan geen storingen op andere apparaten of dat andere apparaten zoals een ventilator een brom brengen waardoor je ruis krijgt over de lijn? want ik kan me nog goed herinderen als je je stereo aan hebt staan en een fan aanzet je storing kon krijgen over de boxen zou dit niet hetzelfde geval kunnen zijn bij die netwerk--->lichtnet lichtnet--->netwerk kastjes? want ik neem aan dat er dit zal gebeuren

code:
1
2
3
4
5
6
7
                       [ventilator]
                             |
      [kastje1]-----------storing-----------[kastje2]
      |                                             |
      [modem/router]                         [computer/xbox]

Je zal daardoorhoogstwaarschijnlijk dataverlies door oplopen.
probeer eens wat elektrische apparaten uit te schakelen rondom die groep en dan kijken of je betere snelheden haalt. B)

[EDIT]
stomme typos`s en code gefixt

[ Voor 6% gewijzigd door Bloodhoundje op 29-05-2005 10:19 . Reden: typo`s en code gefixt ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17
Over dat verhaal van Technokiddy ^^ :

Bovenstaande verhaal klopt redelijk :) Wat je nog zou kunnen proberen is het Devolo systeem over een en dezelfde groep laten lopen, werkt het dan nog niet goed, zorg ervoor dat er alleen maar Devolo apparatuur in die groep is en er verder geen andere stekkers in het stopcontact zitten. Werkt het dan WEL goed, kan je een aparte groep maken :P

Werkt het dan NIET goed, heb je helaas pech en zal je voor draadloos/UTP moeten gaan :)

Als je nog binnen de wettelijke afkoelingsperiode zit zal je het Devolo systeem dan ook gewoon kunnen ruilen voor een eventueel draadloos systeem :)

[ Voor 14% gewijzigd door RadioAir op 29-05-2005 16:29 ]

Verwijderd

Nou de ervaring die ik met dit systeem heb zijn op zijn minst goed te noemen.
als ik beide bridges in het zelfde stop contact stop (korter kan bijna niet) merkte ik met Ethereal al kleine hoeveelheden packet loss op, vervolgens de zelfde tests gedaan maar nu een bridge op de eerste verdieping,andere begane grond ( gok <20 meter bekabeling ) al een 20% packetloss. Een film/stream (UDP!) was al niet meer te bekijken.

Als je niet zo op de bits zit en het niet belangrijk vind :) prima,maar kan echt een wifi oplossing aanraden.
Pagina: 1