Mijn nieuwe msi k8n neo2 wil pas beeld geven zodra ik de bios heb gereset. Als ik dat niet doe gaat alles wel aan alleen het beeld blijft uit (vga kaart is goed). Kan het zijn dat de bios gaar is? want eerst werden ook al al mijn hdd's corrupt door het mobo (dat is nu opgelost). want als ik reboot is er geen probleem.
Misschien kun je eens proberen een nieuwe bios erop te flashen.
Wat je het beste kunt doen is de PC helemaal uitkleden. Alleen een RAM latjes, videokaart, hardeschijf, en natuurlijk een processor
Als het systeem zo wel goed start, dan kan het zijn dat het een hardware probleem is.
Wat je misschien ook eens zou kunnen doen is kijken of het batterijtje niet leeg is (Leeg zal die waarschijnlijk niet zijn, maar het kan geen kwaat om het een keer te controleren
)
Wat je het beste kunt doen is de PC helemaal uitkleden. Alleen een RAM latjes, videokaart, hardeschijf, en natuurlijk een processor
Als het systeem zo wel goed start, dan kan het zijn dat het een hardware probleem is.
Wat je misschien ook eens zou kunnen doen is kijken of het batterijtje niet leeg is (Leeg zal die waarschijnlijk niet zijn, maar het kan geen kwaat om het een keer te controleren
offtopic:
Ligt het aan mij, of dit type moederbord altijd problemen
Nieuwe bios zat ik zelf ook al aan te denken. Hopelijk ligt het niet aan de bios batterij want dan moet ik weer me hele pc uit elkaar halen om te kijken of het daar aan ligt.
Ligt het niet aan je VGA drivers?
Je zou eens kunnen proberen om in de veilige modus op te starten via F8.
Probeer bios 1.6 als je gaat flashen; dit heeft voor mij veel problemen opgelost.
Je zou eens kunnen proberen om in de veilige modus op te starten via F8.
Probeer bios 1.6 als je gaat flashen; dit heeft voor mij veel problemen opgelost.
AMDathlonxp schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:10:
offtopic:
offtopic:
Dit moederbord geeft idd erg veel problemen
... zie de vele topics op GoT over dit moederbord.
Dit moederbord geeft idd erg veel problemen
(srry dat ik deze post weer omhoog kick..)
Ik heb nu dus hetzelfde probleem. Als ik m'n pc opstart, dan start alles gewoon op, fans draaien normaal, harde schijf hoor ik, opstart piepje etc, maar ik krijg geen beeld. Op de msi k8n neo2 zitten dus van die diagnose lampjes. Alle lampjes zijn dus uit, waaruit blijkt dat je processor of kapot is, of verkeerd is geïnstalleerd. Aangezien hij het gedaan had, nam ik aan dat hij kapot was. De processor heb ik dus weer trug gestuurd, en nieuwe gekregen. Maar wat blijkt, precies hetzelfde probleem
. Nu wil ik dus m'n mobo en proc gaan opsturen, tenzij iemand een oplossing heeft.
Owjah, mn specs zijn:
MSI K8N Neo2
AMD64 3500+ (VENICE)
Kingston 512MB PC3200 (2x)
9800Pro
Ik heb nu dus hetzelfde probleem. Als ik m'n pc opstart, dan start alles gewoon op, fans draaien normaal, harde schijf hoor ik, opstart piepje etc, maar ik krijg geen beeld. Op de msi k8n neo2 zitten dus van die diagnose lampjes. Alle lampjes zijn dus uit, waaruit blijkt dat je processor of kapot is, of verkeerd is geïnstalleerd. Aangezien hij het gedaan had, nam ik aan dat hij kapot was. De processor heb ik dus weer trug gestuurd, en nieuwe gekregen. Maar wat blijkt, precies hetzelfde probleem
Owjah, mn specs zijn:
MSI K8N Neo2
AMD64 3500+ (VENICE)
Kingston 512MB PC3200 (2x)
9800Pro