[Exchange 2003] Geen SBS maar toch pop connector?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.725 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Azkikr
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-03-2022
Matched: connector, exchange, pop
Ik zit de verschillende threads hier te lezen, nadat ik windows 2003 en Exchange 2003 heb geinstalleerd. Ik zie verschillende meldingen over het gebruik van een popconnector om de mail van verschillende pop3 adressen naar binnen te trekken. Tevens zie ik dat verschillende mensen verwijzen naar een pop connector die in SBS2003 zit. Ik heb echter geen SBS, maar de losse componenten van Windows2003 en Exchange2003.

Voordat ik me echt helemaal wezenloos heb gezocht kan iemand wellicht aangeven of dit inderdaad betekent dat ik een pop connector van een derde partij nodig heb, of waar de pop connector in mijn huidige software gezocht moet worden.

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:25

TiMMieJ

PSN: Orixez

Matched: connector, pop
Je moet hier een losse voor halen.
Ik heb hiervoor POPcon gebruikt en deze werkt perfect.
Ook zijn er berichten dat de SBS connector in een normale is te installeren maar de details weet ik hier niet van.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Matched: exchange
3rd party ding nodig.

Even kijken bij msexchange.org levert al een lekker lijstje met kandidaten op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Geen matches
pullmail.exe is gratis (cmd line tool, kan je schedulen) of je neemt de EFS van chimaera (ook gratis, maar kan maar 1 domain afhandelen)

A wise man's life is based around fuck you

• Azkikr
Matched: connector, pop
Zo dat gaat super snel... al zoveel reacties...bedankt!

Als echte hollander ben ik in eerste instantie geinteresseerd in de gratis opties die me ter beschikking staan, aangezien het alleen voor in mijn eigen huis is.

Als je echter zegt 'een domein', betekent dat dan dat hij alle mail voor het gehele domein ophaalt?
Ik was in de veronderstelling dat je in de pop connector de gegevens in zou moeten geven van je verschillende popboxen bij de provider. Die popboxen wil ik eigenlijk graag in stand houden en zijn verspreid over verschillende providers en domeinen.
Heb ik het concept van een popconnector dan wellicht verkeerd begrepen?

Verwijderd

Erik schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:04:
pullmail.exe is gratis (cmd line tool, kan je schedulen) of je neemt de EFS van chimaera (ook gratis, maar kan maar 1 domain afhandelen)
1 domein aan welke kant? Dus 1 pop box 1 ISP of 1 domein in je Exchange....? :)
Azkikr schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:22:

Ik was in de veronderstelling dat je in de pop connector de gegevens in zou moeten geven van je verschillende popboxen bij de provider. Die popboxen wil ik eigenlijk graag in stand houden en zijn verspreid over verschillende providers en domeinen.
Heb ik het concept van een popconnector dan wellicht verkeerd begrepen?
Nee dat zeg je goed. De werking van de tools verschilt alleen, maar ze halen allemaal mail op bij een pop3 box en proppen die in je exchange bak :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 21:45 ]

• Azkikr
Matched: exchange, pop
Hartelijk dank. Ik heb pullmail aan het draaien, een postvak in Exchange aangemaakt en de koppeling met Outlook 2003 loopt vlekkeloos.

Wat is nu overigens de handigste manier om verschillende popboxen leeg te trekken met pullmail en dat met een bepaalde interval (zeg 5 minuten)?

Ik heb wat gezocht op "scheduling command line application" maar dat bracht niet echt de goede weg.

*** EDIT ***

Hmm..was eenvoudiger dan ik dacht...gewoon een .bat filetje van maken. Nu nog kijken of ik de scheduler kan instellen om iedere 5 minuten te kijken of zo..

*** EDIT 2 ***

Even om te laten weten dat ook dat gelukt is en alles perfect draait zo... nogmaals bedankt!

[ Voor 31% gewijzigd door Azkikr op 29-05-2005 12:22 ]

Verwijderd

Matched: exchange, pop
Ik heb momenteel EFS geinstalleerd en pullmail.exe bekeken. Beide programma's doen hetzelfde en sturen mail door naar een SMTP.

Maar wat er exact gebeurt snap ik niet helemaal. Althans hoe moet het geheel installeren. Ik heb exchange geinstalleerd, maar gewoon met eigen servernamen (verzonnen). Welke variabelen moet ik instellen? Waar kan ik iets van een SIMPELE handleiding vinden. Het is een makkelijke POP-mailbox en verder thuis gebruik.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 20:57:
Ik heb momenteel EFS geinstalleerd en pullmail.exe bekeken. Beide programma's doen hetzelfde en sturen mail door naar een SMTP.
niet zomaar een SMTP maar je Exchange dus.
Maar wat er exact gebeurt snap ik niet helemaal. Althans hoe moet het geheel installeren. Ik heb exchange geinstalleerd, maar gewoon met eigen servernamen (verzonnen). Welke variabelen moet ik instellen?
wat wil je dat er gebeurt?
pullmail haalt box leeg, dropt deze in de incoming queue van je Exchange Server en die routeert dat naar de desbetreffende mailbox (alias, mailadres) waar de mail in kwestie voor bedoeld is.
Dat is in een notedop wat dat soort popconnectors doet.
Waar kan ik iets van een SIMPELE handleiding vinden. Het is een makkelijke POP-mailbox en verder thuis gebruik.
Hoort dat niet bij je vooronderzoek als je een mailserver (en zeker exchange want dat is niet voor thuis bedoeld) gaat draaien?

En wat de nuek bedoel je in godsnaam met verzonnen eigen servernamen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:52:

wat wil je dat er gebeurt?
pullmail haalt box leeg, dropt deze in de incoming queue van je Exchange Server en die routeert dat naar de desbetreffende mailbox (alias, mailadres) waar de mail in kwestie voor bedoeld is.
Dat is in een notedop wat dat soort popconnectors doet.
Ik wil graag mijn POP account in Exchange droppen, dus:
POP: mymail@wanadoo.nl
Exchange-server: exserver
Mailbox: MyMailBox

Dan stel je EFS in dat hij de POP-account ophaald, dropt in mijn exserver. Maar waar vindt de koppeling plaats tussen mymail@wanadoo.nl en MyMailBox? En als ik mail verstuur vanuit mijn mailbox, welk emailadres wordt dan gebruikt als afzender?
BackSlash32 schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:52:

Hoort dat niet bij je vooronderzoek als je een mailserver (en zeker exchange want dat is niet voor thuis bedoeld) gaat draaien?

En wat de nuek bedoel je in godsnaam met verzonnen eigen servernamen?
Vooronderzoek, ja kan je doen. Ik ben meer van try and error. Alleen dat werkt kennelijk minder met Exchange.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Matched: exchange
Exchange is niet geschikt voor wat jij ermee wil doen.

Das een 155mm houwitser waar je een mier mee wil doodschieten.

Pagina: 1