[WinXP] Installer probs

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Ik heb net WinXP drie (!) keer opnieuw geinstalleerd, om een werkend iets te krijgen (steeds vastloper na installatie proberen SP1 te installeren). Na de derde installatie deed ie het eindelijk weer een beetje lekker, snel etc. Dus alle drivers etc. geinstalleerd. (mobo, videokaart). Ook wat software geinstalleerd (zone alarm, winamp, divx etc.) en geprobeerd office te installeren. Dit lukte niet, evenals Norton Antivrus :( Na eenr eset lukt NAV echter wel, dus die staat er nu ook op.

Echter, office kon ik nog steeds niet installeren :( Ik weer gereset, en weer geprobeerd, ziet heel Windows er anders uit: de XP-look (dus rood kruisje bovenaan, ronde randjes, blauwe "bolle" titelbalk etc.) is weg. (Op zich wel blij mee dat die troep weg is ;), maar nu even niet...) Nu krijg ik steeds de volgende foutmelding bij het proberen te installeren van Office:

"this installation package could not be opened"

Hier op GOT wat rondgezocht bleek het te kunnen liggen aan de Windows Installer. Klonk logisch, dus bij MS een nieuwe versie gezocht en geinstallerd, gereboot en....... weer niks :( Na wat Google'en kom ik steeds tot de conclusie dat het ligt aan de Windows Installer, maar die heb ik net opnieuw geinstalleerd? :S Wat kan er nog meer mis zijn?

PS SP1 installeren probeer ik maar niet weer... Windows update loopt ook niet lekker, omdat ik IE5 heb en ook niet kan updaten naar IE 6 :(

Verwijderd

Na een fresh install moet je in principe gewoon alles (en zeker Microsoft Office) kunnen installeren. Mijn gedachten gaan dan ook al snel richting een hardware probleem. Iets met geheugen ofzo? Harde schijf? Heb je daar test-apparatuur liggen?

• B-Force
  • Nu online
Daar heb ik ook al aan gedacht. Maar goed, voor die fresh install werkte alles wel goed? :?
Wel is er in ieder geval _iets_ mis met mijn HD zag ik net: mijn SWAP-partitie was weg :? Met Disk Management weer erbij gezet, maar kan er nu niks meer mee: niet formatteren, niks. :(

Verwijderd

Wel vaag dat het voor de fres install allemaal wel prima werkte. Is je windows CD goed? Heb je een n-lite versie of gewoon standaard van cd? Je zou het met een andere windows-cd kunnen proberen. Ik denk echter dat het hardware-matig iets is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1)
XP komt standaard met IE6.
2)
Als je tijdens een OS installatie al 3x overnieuw moet beginnen door diverse problemen, ga ik me eerder druk maken over de hardware waar het spul op terechtkomt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• B-Force
  • Nu online
BackSlash32 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:25:
1)
XP komt standaard met IE6.
2)
Als je tijdens een OS installatie al 3x overnieuw moet beginnen door diverse problemen, ga ik me eerder druk maken over de hardware waar het spul op terechtkomt.
Was niet tijdens de installatie, maar tijdens de installatie van SP1

En waarom kunnen andere programma's wel geinstalleerd worden? :?

[ Voor 10% gewijzigd door B-Force op 28-05-2005 19:40 ]

Verwijderd

En waarom niet SP2?

• B-Force
  • Nu online
SP2 hetzelfde probleem :( Ga zo nog eens proberen. SP1 zit ingebakken in SP2 nietwaar?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-08 12:49
SP1 zit in SP2 idd, service packs zijn altijd cumulatief :)
je kan het beste sp2 ff slipstreamen in de cd, dat verhelpt al heel wat gedonder (bijvoorbeeld, ik hoefde met de komst van sp2 niet meer de driver cd van mn videokaart te gebruiken :) ) Een howto kan je hier vinden :) en ja ik ben erg blij :)

[ Voor 5% gewijzigd door stefan001 op 28-05-2005 20:00 ]

• B-Force
  • Nu online
stefan001 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 19:59:
SP1 zit in SP2 idd, service packs zijn altijd cumulatief :)
je kan het beste sp2 ff slipstreamen in de cd, dat verhelpt al heel wat gedonder (bijvoorbeeld, ik hoefde met de komst van sp2 niet meer de driver cd van mn videokaart te gebruiken :) ) Een howto kan je hier vinden :) en ja ik ben erg blij :)
Thx, dit heeft geholpen! (in ieder geval vooralsnog ;))
Pagina: 1