Toon posts:

schoollaptop, eventueel voor te gamen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn de minimumvereisten van mijn school.
Bedrag liefst rond de €1500(mag duurder zijn).
Misschien zelf voor Battlefield 2 te spelen.
En waar kan je extra ramgeheugen kopen voor de laptop te verbeteren?
Een grafische kaart kan je niet vernieuwen in een laptop zeker?

Minimumvereisten:
*Prossesor:-Intel pentium 4 520
-Intel pentium-M 735
-AMD Athlon 64 3000+
-AMD Mobile Athlon 64 3000+
*15" XGA TFT-kleurenscherm(minimaal 1024x768 pixels)
*Grafische kaart met min. 64 MB RAM
*60GB hard disk
*1GB RAM geheugen
*DVD-ROM/RW
*Draadloze netwerkkaart die voldoet aan de IEEE802.11g standaard (54Mbps), WI-FI-gecertifieërd is (zie www.wi-fi.org) en WPA-RADIUS ondersteunt (ofwel geïntegreerd op moederbord ofwel als apart kaartje dat in een vrij PCMCIA-slot geplaatst wordt)

Alvast bedankt!
(e-mail: wannesdebrouwer@hotmail.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De topics exploderen nu allemaal over laptops voor school doeleinde 8)7 Zoek eerst even, want er zijn genoeg topics @moment!

Daarnaast kun jezelf ook al wel wat laptops bekijken reviews lezen :)
Daarnaast noem jij allemaal dikke cpu's, maar de ene suipt veel meer stroom dan de andere!

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Een laptop met een Prossesor? Die zul je niet snel vinden denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Moeten wij een laptop voor jouw zoeken met de gestelde eisen :? Ga eerst zelf eens zoeken :/ 8)7 en als je niks op het internet zou kunnen vinden, kun je ook gewoon de folder bekijken van de (lokale) computerwinkels (dynabite, micro elektro, its) dat soort zaken.

Dus zoek een x aantal laptops uit die aan je eigen eisen voldoen en post ze dan hier, als je er niet uitkomt je welke dan zou willen nemen...

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Kijk eens naar de promedion m400a (ben van plan die aan te schaffen). Promedion = clevo en clevo wordt ook nog door oa alienware gebruikt. Standaard is ie in nederland te koop voor 1575 euro.
http://www.clevo.com.tw/products/M400A.asp

[ Voor 11% gewijzigd door Chubbchubb op 28-05-2005 16:54 . Reden: linkje bijgezet ]

Powered by: blond bier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

zie bovenstaande commentaar, je mag ook zelf wel een beetje vooronderzoek doen hoor.

je gaat/wilt 1500 eurie uitgeven en dan mogen wij een notebook uitzoeken? dan wil ik hem wel zelf houden ;)

aangezien ik geen zin heb om hetzelfde verhaal weer te moeten tikken even snel ge-quote uit een ander soortgelijk topic die onlangs is geopend.

Lees vooral de eerste 2 links door en de laatste zin. De 3e was meer voor extra info voor de topic starter van dat topic.
Heb je hier al eens naar gekeken
Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding
of hiernaar
CSL FAQ
of hiernaar
[rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]

Denk dat je dan wel weet wat een Pentium M inhoudt en hoe de prestaties ongeveer liggen. De Dothan versies van de Pentium M zijn ongeveer 5 a 25% sneller dan gelijk geclockte Banias Pentium M's.

Want clocksnelheid zegt niets, het gaat om IPC en die is veel hoger bij een Pentium M dan bij een P4. Dus ik gok dat je met een Pentium M op 2GHz een behoorlijk eind in de buurt van een P4 rond de 3,2GHz komt. In sommige gevallen (hangt van je gebruik af) is ie iets minder en in sommige gevallen verslaat hij een P4 met gemak.

Daarnaast mis een budget en wat je zelf al gevonden hebt aan notebooks die aan je eisen voldoen.

Ik zou wel als het even kan voor een 5400RPM harddisk gaan aangezien die veel betere prestaties levert dan een standaard 4200RPM schijf en het gaat niet eens zo erg ten koste van je accu werktijd. Je harddisk is namelijk de bottleneck met allerlei zaken.

Veel leesplezier en als je nog vragen hebt naar aanleiding van de topics post ze dan hier.

Want het is niet echt de bedoeling dat je eisen neerzet en wij een notebook uitzoeken voor je lijkt mij. :)

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IBM Thinkpad

zijn gewoon de beste laptops en gaan lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Dit heb ik vorige maand gekocht bij www.informatique.nl voor 1300 euro

P4-M (dothan) 1.7 Ghz
1GB DDR333
60GB HDD (7200 rpm)
128MB Ati radeon mobile 9700
15" scherm, 1400*1050 max
DvD speler
IEEE802.11g WiFi en 10/100 Mbit ethernet
SD-card reader
no-OS

DvD brander is iets van 60 E meerprijs.

Edit:
Qua games presteerd ie redelijk. Maar het verschil met mn desktop (9800 pro) qua grafics quality is duidelijk merkbaar

[ Voor 21% gewijzigd door RocketKoen op 28-05-2005 17:07 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens Ome Henk, wat ik bij de Hema in de uitverkoop zag! Een hangslot :Y)

Fongwan geeft perfect aan waar je eens naar zou moeten kijken. Bijna al je vragen kan je wel beantwoorden door wat zelfonderzoek te doen, iets wat we hier graag zien op GoT. Hell, we verwachten zelfs van je dat je dit doet voordat je hier je vraag stelt.

Aangezien je wat nieuw op GoT bent, raad ik je aan nog eens de huisregels door te nemen. Iets zegt me dat je iets te snel door de voorwaarden bij de registratie heen bent gegaan. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.