Ik heb een vaag probleem. Ik ben bezig met een nieuwbrief verstuur mogelijkheid.
Hierbij worden eerst alle e-mailadressen uit de Gebruikers tabel gehaald en vervolgens per gebruiker een e-mail met de nieuwsbrief verstuurd.
Ik heb op dit moment 8 gebruikers in de MS Access database staan. Er zouden dus 8 e-mails verstuurd moeten worden.
Het probleem is dat de ene keer 6 e-mail verstuurd worden en de andere keer weer 4.
Ook als ik een standaard waarde als e-mail opgeef (bv mijn eigen emailadres) gebeurt hetzelfde.
Dit is de gebruikte code:
Als het misgaat krijg ik de foutmelding van StuurMail "Versturen van mail mislukt"
Hierbij worden eerst alle e-mailadressen uit de Gebruikers tabel gehaald en vervolgens per gebruiker een e-mail met de nieuwsbrief verstuurd.
Ik heb op dit moment 8 gebruikers in de MS Access database staan. Er zouden dus 8 e-mails verstuurd moeten worden.
Het probleem is dat de ene keer 6 e-mail verstuurd worden en de andere keer weer 4.
Ook als ik een standaard waarde als e-mail opgeef (bv mijn eigen emailadres) gebeurt hetzelfde.
Dit is de gebruikte code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| Sub NieuwsbriefVersturen() dim objConn as new OleDbConnection ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source=" & DatabaseLocatie()) dim objSelectCmd as new OleDbCommand ("SELECT * FROM Gebruikers WHERE nieuwsbrief='HTML'", objConn) dim objSelectReader as OleDbDataReader try objConn.Open objSelectReader = objSelectCmd.ExecuteReader while (objSelectReader.Read) StuurMail("mijn@emailadres.nl", "HTML", "Hallo") '' waardes hier even niet relevant, deze worden in StuurMail ingesteld end while objConn.Close catch Response.write("Sturen van nieuwsbrief mislukt!") end try End Sub Sub StuurMail(emailadres as String, formaat as String, bericht as String) try Dim mailMessage As New MailMessage() mailMessage.From = "webmaster@adres.nl" mailMessage.To = "mijn@emailadres.nl" mailMessage.Subject = "Onderwerp" mailMessage.BodyFormat = MailFormat.HTML mailMessage.Body = bericht mailMessage.Priority = MailPriority.Normal SmtpMail.SmtpServer = "mail.chello.nl" SmtpMail.Send(mailMessage) catch Response.write("Versturen van mail mislukt") end try End Sub |
Als het misgaat krijg ik de foutmelding van StuurMail "Versturen van mail mislukt"
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 15:55 ]