[Java] Jbuilder - .jar geeft grijs scherm*

Pagina: 1
Acties:

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ok mensen ik heb een project in Jbuilder. Ik wil nu graag een executabel jar file hiervan maken. Dus wat doe ik? ik ga naar Wizards >> Archive builder..selecteer applicatien en klik door.

Als hij effe daarna de jar heeft aangemaakt (nadat ik aan de linkerkant make heb geselecteerd) vind ik een prachtige gevulde jar file terug op mijn schijfje.. echter als ik deze open dan is het gewoon een grijze scherm met nix erin....
Terwijl als ik hem vanuit Jbuilder draai dan doet hij het gewoon perfect...

Dus doe ik iets verkeerd? Kent iemand dit probleem?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Meer info :) Met welke JVM draai je de app?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Aakab
1.4

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04 08:30

Thyzz

-=leeg=-

run de jar eens vanuit je console (dan krijg je namelijk ook eventuele stacktraces met fouten.
code:
1
#java -jar  test.jar

In een grijs verleden had ik met JBuilder het probleem dat hij de custom packages niet in de jar inbegreep zodat het programma ze niet kon vinden. (Jbuilder heeft geloof ik een custom layout manager etc.)

5325wp

• Aakab
Crash_neo schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 20:11:
run de jar eens vanuit je console (dan krijg je namelijk ook eventuele stacktraces met fouten.
code:
1
#java -jar  test.jar

In een grijs verleden had ik met JBuilder het probleem dat hij de custom packages niet in de jar inbegreep zodat het programma ze niet kon vinden. (Jbuilder heeft geloof ik een custom layout manager etc.)
Wilt ook niet lukken.

Ik persoonlijk denk dat het aan mijn noob heid ligt...want ik kan geen enkel project omtoveren tot een jar of een exe. Ok ik open dus het project en dan zie ik allemaal java bestandjes aan de linkerkant staan onder het project..ik ga naar wizard>>archive builder. En daarna klik ik gewoon door door tot finish
daarna zie ik aan de linkerkant een archive gebeuren verschijnen. Ik klikerop en dan op make. Hierna tref ik een .jar bestandje aan in mijn java map. Als ik deze open heeft ie wel de juiste dimensies zoals de applicatie die heeft maar heeft deze helemaal geen inhoud.
Ik denk dus dat ik gewoon wat verkeerd doe ergens...

Verwijderd

Ik meen dat je onder Java in het configuratiescherm een andere JRE engine kan kiezen. Op mijn werk moet ik een andere instellen dan wat er standaard op de pc's staat geconfigureerd (1.4.x, ene hoger dan ander). Dit moet ik doen om bijvoorbeeld onze Cisco PIX te beheren, of onze HP Switches, anders krijgen wij iig alleen een "loading" of "grijs" beeld te zien, meestal wil dan de Java applet niet eens starten.

Ik heb geen idee of dit er mee te maken kan hebben, de enige overeenkomst is "grijs scherm", wij maken het niet zelf maar gebruiken van anderen. Mischien is het wel het zelfde probleem.

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 11:20

The-MeLLeR

3l33t

Gebruik je toevallig een plaatje ofzo (voor b.v. een splashscreen?). Als je namelijk een app. schrijft die een plaatje of andere resource gebruikt kan je die plaatjes niet meer normaal benaderen als je alles in een jar-file doet.

Je kan de resources dan wel op de volgende manier benaderen:
code:
1
java.net.URL linkToFile = Sample.class.getClassLoader().getResource("pfc/res/cross.gif"));

Hierin vervang je "Sample" door jouw klassenaam en "pfc/res/cross.gif" door jouw resource-file, gezien vanaf de root.

Succes!

• Aakab
Uhm ik heb inderdaad een aantal plaatjes op de main screen..maar mijn code lijkt vrij veel op die van jou dus dat is niet het probleem denk ik..heb ze net toch effe verwijderd en dan heb ik weer het zelfde resultaat...maar het vreemde is dat ik het gewoon perfect kan runnen en dan alles te zien krijg maar als hij die jar aanmaakt het niet wilt lukken..

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 11:20

The-MeLLeR

3l33t

Je hebt wel de goede main-class in je manifest gezet?

Je moet in de map "META-INF" in je jar een MANIFEST.MF hebben met daarin zoiets als:
code:
1
2
Manifest-Version: 1.0
Main-Class: <package>.<Main-class>
Pagina: 1