Toon posts:

HD share onvoldoende opslagruimte op server

Pagina: 1
Acties:
  • 2.018 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een erg vaag probleem, een nieuwe computer waarop ik een hardeschijf wil sharen wordt wel gezien in het netwerk, maar zodra ik erop klik, geeft windows de volgende melding:

bla bla bla is niet toegankelijk, mogelijk nietd e juiste machtigingen.... bla bla bla en dan onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken.

Het bereft een schone installatie van windows xp pro, ingelogd als administrator en netwerk is als standaard ingesteld (ip config, bestands delen ed). Aangezien de computer een andere vervangt, dezelfde naam is, heb ik dat al verandert. Vreemde is dat de dezelfde computer de share ook niet toegankelijk is via netwerk/computers zoeken/en dan de share aanklikken. Via google ook geen juiste oplossing gevonden. Wie weet de oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
oh ja... het vreemde is dat alleen de folder "gedeelde documenten" wel goed wil sharen.

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik weet niet wat je precies probeert te sharen, maar sommige folder kun je niet sharen met Windows XP Pro, bijvoorbeeld "ProgramFiles" en naar het schijnt ook de Windows folder zelf niet.

Verwijderd

Topicstarter
nee die wil ik ook niet scharen
het gaat om de d schijf... en die is zelfs via dezelfde computer via het netwerk niet te benaderen.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 09:20
Heb je de rechten op de shares wel goed staan? Check dit even op de share en het misschien aanwezige NTFS volume...

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 07:04
Extra >> Mapopties >> Eenvoudig bestanden delen uitgevinkt? Want mijn ervaring is dat deze optie nogal eens vervelend doet. Bijvoorbeeld als je een ghost client op een PC wilt zetten vanaf een ghost console e.d.

Verwijderd

ik zou eens googlen op irpstacksize, want die staat waarschijnlijk te laag ingesteld :)
http://www.google.com/sea...8&oe=UTF-8&q=irpstacksize

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Staat Simple Filesharing misschien aan?

[ Voor 25% gewijzigd door Brahiewahiewa op 29-05-2005 11:16 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1