assembleren pc lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 802 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45043

Topicstarter
hallo,

ik heb een groot probleem,

ik heb sinds gister een paar onderdelen gekocht namelijk

Behuizing
Voeding: Chieftec 360 Watt
Moederbord: Asus A7V600-X => ik heb de Asus A7V600-F gekregen (weet niet of het klopt, misschien is het wel hetzelfde)
Processor: Sempron 2500+ => heeft salland voor mij samen met koeler op moederbord geinstalleerd
Geheugen: TwinMos 256 MB PC3200 CL2,5
HD: 80 GB Maxtor 2MB Cache

Het volgende probleem gebeurd er... -> computer start niet op, alleen er komt een raar gepiep uit de voeding, als ik een andere voeding gebruik pcies hetzelfde

volgens mij doe ik niks verkeerd, ik heb alles aangesloten zoals het hoort(tenminste dat denk ik, het is wel mijn eerste keer dat ik zo'n helemaal in elkaar schroef), ik begrijp er niks meer van

kan iemand me helpen?

PS ik gebruik de volgende onderdelen die ik nog had, DVD-speler, CDRW, floppy, Videokaart.

PS(2)... Ik gebruik wel een nieuwe IDE-Kabel van Asus die heeft een blauwe zwarte en grijze stekker en een zwarte kabel
ik gebruik ook een grijze kabel met alleen zwarte stekkers(die kabel kwam uit een PIII-systeem)

ik heb alleen geprobeerd het systeem te booten, met alleen de HD aangesloten met de zwarte kabel, resultaat was dat die voeding hetzelfde weer ging piepen.

Ik heb ook een andere voeding geprobeerd, die ging ook piepen...

wat is dat gepiep nou toch wordt er helemaal gek van.... en snap echt niet wat ik fout doe :? :( :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 45043 op 28-05-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je het zaakje al eens los op de keukentafel geinstalleerd? Dus alleen voeding, mobo+cpu+geheugen en videokaart? Wellicht heb je wel ergens een sluiting ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 28-05-2005 14:59 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is het een constante piep of zijn het korte piepjes. Als het het laatste is het waarschijnlijk een error van je moederbord -> kan je terug vinden in boekje.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 19:51
kan vanalles zijn. de vraag is: hoeveel ervaring heb je met pc's bouwen? heb je het al eens eerder gedaan?

begin eens met de faq's hier. daar moet je een end mee komen.

hoop niet dat je het mobo direct op de kast heb geschroefd zonder afstandsbusjes :D ben al iemand tegengekomen die zich toen afvroeg waarom zn pc niks deed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sharkzor schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:00:
kan vanalles zijn. de vraag is: hoeveel ervaring heb je met pc's bouwen? heb je het al eens eerder gedaan?

begin eens met de faq's hier. daar moet je een end mee komen.

hoop niet dat je het mobo direct op de kast heb geschroefd zonder afstandsbusjes :D ben al iemand tegengekomen die zich toen afvroeg waarom zn pc niks deed :D
ja kut
dat heb ik dus wel gedaan
maakt dat zoveel uit dan
alluminium geleid toch niet?

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 45043 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:06:
[...]

ja kut
maakt dat zoveel uit dan

ehhh, alle metalen geleiden. Ik zou het maar even proberen met afstands busjes of op matje wat bij mobo zat. Misschien dat voeding goed beveiligd is en dat er niets kapot gegaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

[...]
He zeg, alluminium = metaal = geleider...
Try again :)

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

[...]

ja kut
maakt dat zoveel uit dan

Het is een metaal het zou moeten geleiden.Probeer een je pc uit de kast te assembleren en kijk dan is of je nog steeds zo'n lange piep hoort. ik heb dit ook eens gehad en het was mijn moederbord (kortsluiting)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 10:19

vinnie1908

Appel != peer

Zit er geen voedingstekker los die aan de videokaart zou moeten zitten? Ik denk dat het misschien handiger was om het te laten doen dan het zelf te gaan doen. Heb je wel de afstandsbusjes gebruikt?

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

vinnie1908 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:09:
Heb je wel de afstandsbusjes gebruikt?
Misschien moet je het topic eerst eens doorlezen voordat je overbodige vragen gaat stellen? ;)
Dat was namelijk juist de fout dit TS had gemaakt: mobo gewoon zonder busjes in de kast geschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe zien die afstandbusjes eruit...
ben wel erg handig met dingen... maar heb er niet al te veel verstand van...
weet wel hoe je alles aansluit enzo... maar moederbord is dus direct op behuizing gemonteerd...
ik heb nu toch niet het moederbord verkloot of wel?
ik heb voeding iedere keer aan proberen te krijgen op verschillende manieren... en iedere keer deed ie het zelfde.... niks ging aan van het moederbord.. dus neem aan dat beveiliging is opgetreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
afstandbusjes zitten als het goed is bij je moederbord, het zijn goudkleurige schroefjes die je aan de ene kant in de kast kan schroeven en dan doe je het mobo erop, en daar doe je dan andere silverkleurige schroefjes weer in door het mobo in de afstandsbusjes

er is helaas wel een aardige kans dat je mobo nu kapot is helaas

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 28-05-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Anoniem: 45043 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:14:
hoe zien die afstandbusjes eruit...
ben wel erg handig met dingen... maar heb er niet al te veel verstand van...
weet wel hoe je alles aansluit enzo... maar moederbord is dus direct op behuizing gemonteerd...
ik heb nu toch niet het moederbord verkloot of wel?
ik heb voeding iedere keer aan proberen te krijgen op verschillende manieren... en iedere keer deed ie het zelfde.... niks ging aan van het moederbord.. dus neem aan dat beveiliging is opgetreden
Brons kleurig. Ongeveer 1cm lang. Onderkant is schroefdraad, bovenkant gaat schoef in. Afstandsbusjes ALLEEN plaatsen op plekken waar mobo gaten heeft. Anders gaat het alsnog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 45043 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:55:
Moederbord: Asus A7V600-X => ik heb de Asus A7V600-F gekregen (weet niet of het klopt, misschien is het wel hetzelfde)
Processor: Sempron 2500+

ik gebruik ook een grijze kabel met alleen zwarte stekkers(die kabel kwam uit een PIII-systeem)
als ik me niet vergis is pentium aansluiting anders dan voor de amd toch? ik heb ook een a7v600 en ik heb als aansluiting voor mij mobo zo een grote witte en geloof zo een viekante kleine toch? voor de pentium is het toch zo een kleien smalle en niet zo een vierkante of is dit onzin? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

links bovenin de hoek
Afbeeldingslocatie: http://www.mysuperpc.com/pc_assembly/antec_ks282_parts.jpg

En hier een hele handige handleiding hoe je een PC in elkaar moet zetten : http://www.mysuperpc.com/...install_motherboard.shtml

[ Voor 45% gewijzigd door Microkid op 28-05-2005 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Afstandsbusjes zitten toch bij de kast en niet bij een moederbord?

Tenminste bij mij niet

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
leonvanderbeek schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:24:
Afstandsbusjes zitten toch bij de kast en niet bij een moederbord?

Tenminste bij mij niet
kan ook wel ja, weet het niet meer precies, maar als je een complete pc in onderdelen koopt zit het er zeker bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microkid schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:20:
links bovenin de hoek
[afbeelding]

En hier een hele handige handleiding hoe je een PC in elkaar moet zetten : http://www.mysuperpc.com/...install_motherboard.shtml
bedankt... ik ga het maandag proberen.... ik hoop dat ie niet kapot is...

anders moet ik een nieuw moederbord kopen

en hoe zit het dan met de CPU en koeler... geheugen en alles wat aangesloten was...
die zijn toch niet ook stuk of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PilatuS schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:24:
[...]

kan ook wel ja, weet het niet meer precies, maar als je een complete pc in onderdelen koopt zit het er zeker bij
ik kocht het moederbord kaal.... dus zonder cd's, boekjes, schroefjes or whatever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:23
Anoniem: 45043 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:26:
[...]

ik kocht het moederbord kaal.... dus zonder cd's, boekjes, schroefjes or whatever...
Die zitten normaal ook bij de kast, niet bij het moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 45043 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:26:
[...]

Waarschijnlijk zat bij je kast een zakje met een hele boel schroefjes, daar moeten ze in zitten. anders kan je bij iedere pc-winkel wel een paar (gratis) krijgen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Anoniem: 45043 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:25:
[...]
en hoe zit het dan met de CPU en koeler... geheugen en alles wat aangesloten was...
Moeilijk te zeggen. Als de voeding zichzelf uitschakeld kan alles nog heel zijn. Het zal toch een kwestie worden van proberen. Zoals ik al adviseerde, probeer het eerst even op de keukentafel, dan weet je zeker dat je geen kortsluiting kan maken, en of de basis onderdelen nog werken. Zo niet, dan is het een kwestie van uitsluiten: cpu, geheugen, video of mobo wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:32:
[...]

Moeilijk te zeggen. Als de voeding zichzelf uitschakeld kan alles nog heel zijn. Het zal toch een kwestie worden van proberen. Zoals ik al adviseerde, probeer het eerst even op de keukentafel, dan weet je zeker dat je geen kortsluiting kan maken, en of de basis onderdelen nog werken. Zo niet, dan is het een kwestie van uitsluiten: cpu, geheugen, video of mobo wisselen.
Niet op een metalen keukentafel/blad he? Anders gaat het alsnog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Anoniem: 45043 schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 15:25:
[...]
bedankt... ik ga het maandag proberen.... ik hoop dat ie niet kapot is...

anders moet ik een nieuw moederbord kopen

De kans dat het naar de filisteinen is is aanwezig aangezien er kortsluiting ontstaan is. Gelukkig kunnen de meeste goede voedingen nog net optijd de boel weel uitschakelen. Meer van "Do you feel lucky?". Ik hoop het wel voor je ;)
Mocht ie het niet meer doen dan kun je het geheugen/cpu/etc altijd nog op een nieuw bord proberen en dan vanuit daar weer verder.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87541

In mijn vroegere jaren ben ik die afstandsbusjes ook eens vergeten :+
Gelukkig geen schade aan over gehouden :)

't is maar om je gerust te stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Trouwens, als je geen afstandsbusjes gebruikt, hoe krijg je dan je videokaart en andere uitbreidingskaarten in je systeem? Je mobo zit als het goed is nu wat verder van de sloten in de kast af, dus je zou een centimeter tekort moeten komen bij het inpluggen van je kaarten.

ik zou je toch ook eens even aanraden om te kijken naar wat het piepje betekent. Komt het piepje uit de PC speaker, of uit een ander onderdeel van je computer? Je videokaart kan van zichzelf ook nog redelijk wat herrie maken, ondervond ik laatst toen ik het powerstekkertje een keer vergeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:52:
Trouwens, als je geen afstandsbusjes gebruikt, hoe krijg je dan je videokaart en andere uitbreidingskaarten in je systeem? Je mobo zit als het goed is nu wat verder van de sloten in de kast af, dus je zou een centimeter tekort moeten komen bij het inpluggen van je kaarten.

ik zou je toch ook eens even aanraden om te kijken naar wat het piepje betekent. Komt het piepje uit de PC speaker, of uit een ander onderdeel van je computer? Je videokaart kan van zichzelf ook nog redelijk wat herrie maken, ondervond ik laatst toen ik het powerstekkertje een keer vergeten was.
Piepje is denk ik van kortsluitingsbeveiliging. En die pci kaarten gaan prima. Gewoon wat minder ver insteken. Hij gaat het morgen proberen of ie nog werkt dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 00:07
Ik denk dat het mobo het wel overleeft, beetje goede voeding heeft wel een beveiliging voor dat soort ongein maar het verbasst me wel hoe je het voor elkaar kreeg om het mobo zo vast te schroeven :P
Als je afstandsbusjes erop zitten dan willen we graag het resultaat weten >:)

* Bloodhoundje heeft gelukkig nog nooit vergeten afstandsbusjes ergens op te plaatsen :D

In ieder geval suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05 21:32
Toen ik voor de eerste keer m'n pc in elkaar zette, had ik eerst de hele howto van eynstein.nl uitgeprint en naast me gelegd tijdens het assembleren.
Aangezien ik toen nog geen ervaring had, leek het me handig om toch het zekere voor het onzekere te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142741

Als eerste leg de moederbord op de mat die bij je moederbord was geleverd, En monteer de cpu en de koeler en sluit de koeler aan op de moederbord, en monteer het geheugen op de moederbord.

Haal de backplane uit de kast en draai de afstandsbusjes 6 in de backplane, leg de moederbord voorzichtig op de afstandsbusjes en controleer 2 keer!.
Draai de schroefjes erin.

Nu je ruimte hebt monteer je de hardeschijf dvd writer en de casefans in de kast e.d.!

Daarna monteer je de moederbord en backplane in je kast en sluit je de voedingkabels aan en de IDE kabels en de casefans en de frontpanel.

Check check en doublecheck alles!

als alles klaar is zet je de pc aan en ga je naar de bios en ga je naar de onderdeel system health en laat je de ongeveer 15 tot 30 minuten daar staan en hou de voltages en temps e.d. in de gaten.

Zo doe ik het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hallo,

ik neem aan doordat die voeding namelijk zo begon te piepen... en er niks aan ging... maar dan ook echt helemaal niks... ik hoorde alleen piepgeluid... fans gingen zelfs niet aan... dat de beveiliging van de voeding goed heeft gewerkt

ik denk dan ook dat er na de kortsluiting niks is beschadigd... dit weet ik morgen pas zeker... omdat ik morgen die afstandbusjes ga gebruiken en het moederbord GOED op de bodemplaat aansluit... ik hoop morgen het beste ervan!!!

ik zal jullie wel ff informeren of ie het wel of niet doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij doet het ! ! ! ! ! ! ! het was de afstandbusjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Heb je snel gedaan :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 17:53

DeMoN

Pastafari

Bedankt dat je het ons nog even laat weten ondanks je ruime beredenering van het begrip 'morgen' :+

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17

Reinier

\o/

Ik heb al die tijd in spanning gezeten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 12:18
Anoniem: 45043 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:30:
hij doet het ! ! ! ! ! ! ! het was de afstandbusjes
congratulations !!
heb je de afstandbusjes zelf gemaakt ofzo ? :) Toch wel goed dat het op een maandag is gepost :D :9

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Pagina: 1