Netwerk onzichtbaar maken bij scannen

Pagina: 1
Acties:

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
Hallo,

Is er een manier hoe je je netwerk niet kan laten verschijnen mocht iemand binnen range zitten scannen? Ik heb broadcast SSID uitstaan, alleen MAC's die ik heb geconfigureerd mogen op t netwerk staat ingesteld en gebruik WEP encryptie (WPA werkt helaas niet omdat mijn pcmcia kaartje dat niet ondersteunt. :'( )

Als ik nu met een 'vreemde' laptop ga scannen zie ik m'n netwerk nog steeds opduiken.

SSID is leeg, maar hij laat nog wel m'n MAC, channel, encryption status, signal ratio en netwerk type zien.

Hoe haal ik hier zoveel mogelijk info weg, bvk onvindbaar?

Mvg........ Porto

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:48
SSID weglaten is het enige wat je kunt doen. Zowiezo is WEP héél kansloos!

• porto33
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-12-2025
I know. Ik heb bij FW upgrades van m'n laptop kaartje gekeken en heb de nieuwste versie. Daarbij staat dat WPA wordt ondersteund maar als ik die encryptie instel aan beide kanten vliegt m'n verbinding eruit.

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Vinnienerd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:29:
SSID weglaten is het enige wat je kunt doen. Zowiezo is WEP héél kansloos!
Vervelende daarvan is weer dat Windows zijn voorkeur ALTIJD uitgaat naar een netwerk dat wel zichtbaar is. Dus jij/iemand langs een open-netwerk dan zal Windows je daar naar toe laten connecten. Redelijk vervelende "feature" dus.

Overigens weet ik niet zeker of dit nu Windows eigen was of dat dit zo "hoort".

Verwijderd

Waarom wil je dit eigenlijk? Als iemand je netwerk kan zien maar niet kan joinen is het toch prima of niet?