Opzeggen Planet ADSL: volgt er controle van een adres?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 15:28

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik ga per juli verhuizen, en ben eigenlijk niet van plan mijn ADSL van planet mee te nemen. Ik ben dan namelijk ook verplicht om een KPN bel budget abonnement van 10 euro erbij te nemen. Daarbij komt al de Planet Comfort, dus in totaal betaal ik dan 60 euro per maand, een bedrag waar ik bij BBNET de dubbele snelheid voor heb.

Maar zoals de meeste van jullie wel weten, kun je Planet maar één keer in het jaar opzeggen, in mijn geval februari. Opzeggen kan wel eerder, mits men verhuisd naar een adres waar geen ADSL beschikbaar is. Is het wel beschikbaar, dan wordt je gewoon geacht ADSL over te sluiten

Nu was mijn plan om aan planet een adres door te geven waar geen ADSL beschikbaar is, zeg bijvoorbeeld de waddeneilanden. Weet iemand of ze inderdaad gaan controleren of je daar gaat wonen?

Verwijderd

Vergeet niet dat je bij ADSL altijd een telefoon lijn moet hebben van KPN en anders moet je eht alsnog erbij betalen! Ook bij BBned :)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nou goed, dan had ik kabelinternet genomen, dan was bbned geen alternatief geweest. Dat had ik nog niet onderzocht

Verwijderd

Ik denk niet dat ze gaan controleren waar je heengaat.
Sterker nog; dat kan niet eens....

Want stel dat je bij je "zus" in huis gaat wonen, of in een studentenhuis of.. etc.
Ik zou inderdaad gewoon een waddeneiland ofzo opgeven...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 14:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:05:
Ik dnek niet dat ze gaan controleren waar je heengaat.

Want stel dat je bij je "zus" in huis gaat wonen, of in een studentenhuis of.. etc.
Misschien inschrijving van een gemeente :? Anders lijkt het me wel heel makkelijk :X

En voor kabel heb je een kabel abonnement nodig B)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 14:06 ]

Verwijderd

En jij denkt dat je provider al die moeite gaat doen ?
Denk het niet....

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
kabel ligt er al, telefoon ook, maar zoals gezegd: geen abbo. En het goedkoopste abbo is 10 euro.

internet via de kabel is de goedkoopste oplossing. Telefoon heb ik toch niet nodig (GSM), dus waarom ADSL...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:07:
En jij denkt dat je provider al die moeite gaat doen ?
Denk het niet....
Ik weet niet of ze het doen, maar opzich niet zoveel werk lijkt me :)
Maar anders zouden dat toch wel meerdere mensen doen :? en mogelijk zeggen ze wel koop het maar af :Y)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:05:
Ik denk niet dat ze gaan controleren waar je heengaat.

Dat gaat dus niet op. Stel: op de postcode van het studenthuis of zus kan wel een telefoonaansluiting komen, en dus ook een internet aansluiting.Dan wordt je dus geacht dat te doen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Tenzij ik zeg dat er gewoon geen telefoon is, kunnen ze dat controleren?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
In dat opzicht is planet wel heel erg kut, maar jij wil dus onder een contract vandaan komen(wat ik goed kan begrijpen) en dan ben jij "niet legaal" bezig.
Je moet iig planet kunnen bewijzen dat je naar een plek toe verhuist, waar met geen mogelijkheid een kpn lijntje mogelijk is. Alleen weet ik niet zo snel of je dat voor elkaar krijgt en als ze het niet vertrouwen sturen ze iemand langs -->> dan zal jij een deurwaarder achter je aan krijgen (die heeft namelijk wel het recht om jou op te zoeken)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
KPN-DSL is overal leverbaar, gaat bijna niet op verhuizen naar een plek waar het niet geleverd wordt.

Dan nog is een contract/abonnement een verplichting die je aangaat. Je ISP kan er niets aan doen dat jij gaat verhuizen en zeker niet dat je dat doet naar een plek waar het (technisch) niet leverbaar is (of buitenland). Vaak kan je het dan wel opzeggen, maar de betalingsverplichting is niet weg. Zoek dat eerst goed uit, anders had je het net zo goed kunnen laten verhuizen. Dan kan je het nog gebruiken ipv betalen alleen.

Er zijn plekken waar KPN-DSL niet levert, dat zijn plaatsen waar de lijnlengte zelfs te lang is om GO aan te (kunnen) bieden. Dan zou je daar naartoe moeten verhuizen ;)

Wat ook belangrijk is is dat je je telefoonnummer niet laat verhuizen, maar opzeggen die handel. Je kan op nieuwe adres onder de naam van je partner(?) als je wenst een nieuwe lijn aanvragen waardoor je niet vast legt dat je 'verhuist' eigenlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 28-05-2005 14:22 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Nou, laat ik het zo formuleren:
- ouders blijven op het adres wonen waar ADSL nu ligt, telefoon abonnement moet dus blijven bestaan.

- als het opzeggen goed gaat, neem ik toch internet via @home, ze kunnen dan dus niet bij de KPN zien dat ik toch verhuist ben naar een adres waar het wel mogelijk was

En blijft de betalingsverplichting, dan houdt ik het gewoon. Maar dan schakel in Februari wel over naar BBnet denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door greatgonzo op 28-05-2005 14:28 ]

Verwijderd

greatgonzo schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:25:
- ouders blijven op het adres wonen waar ADSL nu ligt, telefoon abonnement moet dus blijven bestaan.

- als het opzeggen goed gaat, neem ik toch internet via @home, ze kunnen dan dus niet bij de KPN zien dat ik toch verhuist ben naar een adres waar het wel mogelijk was.
Wel opvallend dat het nummer daar blijft etc. Staat op dezelfde naam etc....gaat je niet lukken neem ik aan of gewoon dokken! :)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
mijn edit :)

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:09
na ja ADSL is beter dan kabel en je kan ook strax op ADSL2+ overgaan dan heb je voor rond de 60 euro tv,internet,telefon...... ik weet niet hoor maar kabel is niet zo goedkoop...... als je kan kiezen tusen een abo van 18 euro kabel of 10 euro telefon en dan nog de snelheid en extras komt ADSL toch ver boven de rest uit......iederen zit mar te zeuren over die 10 euro kosten maar dat is de koperelijn waarvoor je betaalt, je kan tog ook niet zegge ik will stroom of water zonder voor de kabel te betaalen......

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Bschnitz schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:29:
na ja ADSL is beter dan kabel en je kan ook strax op ADSL2+ overgaan dan heb je voor rond de 60 euro tv,internet,telefon...... ik weet niet hoor maar kabel is niet zo goedkoop...... als je kan kiezen tusen een abo van 18 euro kabel of 10 euro telefon en dan nog de snelheid en extras komt ADSL toch ver boven de rest uit......iederen zit mar te zeuren over die 10 euro kosten maar dat is de koperelijn waarvoor je betaalt, je kan tog ook niet zegge ik will stroom of water zonder voor de kabel te betaalen......
Je hebt bij kabel ook een kabel abonnement nodig hoor en daar gaat het over COAX dus ook kosten ;) . @home breedband is voor zijn prijs wel een van de voordeligste hoor, maar ik denk dat je al bijna de conclusie kan trekken dat je moeilijk er vanaf komt :Y)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Nou, mijn brief die ik naar hen wil sturen

Geachte heer/mevrouw,

Per 1 juli ga ik volledig in Groningen wonen. Nu kwam ik elk weekend nog terug naar huis, vandaar dat ik mijn Planet abonnement aangehouden heb.
Maar nu ik daar dus volledig ga wonen heb ik mijn Planet abonnement niet meer nodig daar. Graag zou ik het over willen sluiten naar mijn adres in Groningen, maar helaas is op de kamer geen telefoonaansluiting, zodat het aansluiten van Planet ADSL niet mogelijk is.

Vandaar dat ik via deze wijze mijn abonnement op wil zeggen. In acht nemende de opzegtermijn van 1 maand, wens ik per 1 juli geen gebruik meer te maken van Planet ADSL en verwacht ik ook geen betalingsverplichting meer. Ik neem aan dat deze opzegging ook geld voor het KPN deel. Wel dient hierbij vermeld te worden dat het telefoonabonnement behouden moet worden, aangezien de telefoon op naam van mijn ouders staat en zij gewoon van de telefoon gebruik moeten kunnen blijven maken.

Mochten er toch nog problemen zijn omtrent de opzegging, dan kunt u mij replieen via dit mailadres.

Tevens wil ik jullie nog hartelijk danken voor de goede service die jullie mij de afgelopen jaren hebben geleverd.

Met vriendelijke groet,

Kijken wat ze er op uit doen? Nog dingen die ik vergeten ben, of die niet kloppen?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:31:
[...]

Je hebt bij kabel ook een kabel abonnement nodig hoor en daar gaat het over COAX dus ook kosten ;) . @home breedband is voor zijn prijs wel een van de voordeligste hoor, maar ik denk dat je al bijna de conclusie kan trekken dat je moeilijk er vanaf komt :Y)
kabel ligt er al, het abonnement wordt door de verhuurder betaald

• bjck
greatgonzo schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:25:

- als het opzeggen goed gaat, neem ik toch internet via @home, ze kunnen dan dus niet bij de KPN zien dat ik toch verhuist ben naar een adres waar het wel mogelijk was

En blijft de betalingsverplichting, dan houdt ik het gewoon. Maar dan schakel in Februari wel over naar BBnet denk ik.
Dit veranderd de zaak. Je gaat voor planet/KPN gezien helemaal niet verhuizen. Jij als persoon verlaat een huishouden waar je nu ADSL op die telefoonlijn hebt in een abonnement. Opzeggen of verhuizen is helemaal niet aan de orde.

Bij KPN-DSL is je abonnement verbonden aan je telefoonie abonnement. Die verhuis je niet, die zeg je niet op etc.

Dat iemand een huishouden verlaat is geen reden tot opzegging lijkt mij. Dat jij de hoofdgebruiker bent toevallig maakt een ISP niets uit natuurlijk. Al wordt een verbinding niet gebruikt, prima toch.

Gewoon opzeggen alvast voor de eerst volgende einddatum.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 28-05-2005 14:52 ]

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:51:
[...]

Dit veranderd de zaak. Je gaat voor planet/KPN gezien helemaal niet verhuizen. Jij als persoon verlaat een huishouden waar je nu ADSL op die telefoonlijn hebt in een abonnement. Opzeggen of verhuizen is helemaal niet aan de orde.

Bij KPN-DSL is je abonnement verbonden aan je telefoonie abonnement. Die verhuis je niet, die zeg je niet op etc.

Dat iemand een huishouden verlaat is geen reden tot opzegging lijkt mij. Dat jij de hoofdgebruiker bent toevallig maakt een ISP niets uit natuurlijk. Al wordt een verbinding niet gebruikt, prima toch.

Gewoon opzeggen alvast voor de eerst volgende einddatum.
Precies. Jij als abonne had gewoon beter moeten opletten! KPN zegt denk ik gewoon: succes dat je weggaat maar we hebben een contractduur, want waarom is deze rede wel geldig en een rede dat je nadel gebroken is niet :? Of dat je een goedkopere provider hebt gevonden (zoals het eigenlijk is)

Ik denk dat je spelletej niet gaat werken, maar wat let je >:) ...ben benieuwd op de reactie van KPN ofwel planet

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
goed, dan kom ik er niet af, maar dan is dit toch wel mogelijk?

Afbeeldingslocatie: http://pmg.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/verhuisprocedure.gif

En dan natuurlijk op deze wijze:
- Bij KPN bel budget abonnement aanvragen op nieuwe adres
- als dit klaar is, adsl oververhuizen (rechter route in het plaatje)
- klaarie?

wat bedoelen ze trouwens met downgraden naar een plus abbo? Ik heb nu comfort

[ Voor 12% gewijzigd door greatgonzo op 28-05-2005 15:02 ]

• bjck
Als ik die procedure zo zie, en er staat dat je zelf verandwoordelijk bent voor het opnieuw aanvragen van je ADSL op je nieuwe adres/nummer.

Dan zie ik eignelijk geen reden omdat niet te doen. Lekker dat Plus abonnement blijven betalen (zal wel een inbel abonnement zijn?) en dat later opzeggen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat kan ook alleen op het eind van het jaar gok ik zo. Ik kon iig ook niet halverwege het jaar adsl downgraden naar lite, dus lijkt me dat downgraden naar een plus unit ook niet zomaar altijd gaat. Maar vraag het eens na.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nagezocht: Plus abbo is een inbel abonnement

Wat ze dus doen is het ADSL deel (KPN) terug zetten naar inbel.
Maar er staat nergens dat dit pas aan het einde van het jaar kan?

• bjck
Wel al langer dan een jaar abonnee? Anders gaat het zeker niet op.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
en gebeld met de klantenservice
Twee mogelijkheden

a) ik regel eerst telefoon op nieuwe adres, daarbij melden dat ik ADSL wil oversluiten, en vervolgens planet doorgeven dat het ADSL overgesloten moet worden. Nadeel: Als planet traag is misschien een groot deel van juli zonder internet

b) op een heel omslachtige manier kon Planet ervoor zorgen dat het in orde zou komen. Moet ik zelf bij KPN een nummer aanvragen, en Planet regelt dan de rest. Nadeel was dan wel dat ik dan zowel juni als juli geen internet had.

heb maar voor A gekozen, zo houd ik het zelf in de hand. Als ik de sleutels krijg voor de kamer, dan vraag ik bij KPN een nummer aan, als dat halverwege juni er is, sluit ik internet over

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 18:06
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:31:
[...]

Wij hebben hier @Home breedband, maar geen TV via de kabel, en toch worden er geen extra kosten in rekening gebracht ;)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij Wanadoo krijg je een nieuw jaarcontract als je ADSL verhuist.
Ik weet niet hoe het bij Planet zit? Let hier wel even op!
Zodoende zit ik dus 1,5 jaar aan Wanadoo vast!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:51
Misschien al eerder gepost of een gek idee maar kan je het abbo niet doorverkopen aan de mensen die het huis kopen van je?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Verwijderd

P.K. schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:45:
[...]

Wij hebben hier @Home breedband, maar geen TV via de kabel, en toch worden er geen extra kosten in rekening gebracht ;)
Vanaf de @home site:
Is mijn kabelaansluiting geschikt voor @Home?
Als je beschikt over een kabelabonnement bij Essent, Nutsbedrijven Maastricht, Cogas of Kabel Noord dan is de kans groot dat je @Home ook kunt krijgen. Doe de postcodecheck op deze site en wij vertellen je of je @Home kunt krijgen.

Mocht je kabelaansluiting op dit moment niet geschikt zijn, raden wij je aan om je toch aan te melden bij @Home. Zodra wij je kunnen aansluiten nemen wij contact met je op.

Wat heb ik nodig om een @Home aansluiting te krijgen?

Je dient over een kabelabonnement bij Essent, Nutsbedrijven Maastricht, Cogas of Kabel Noord te beschikken.
Je dient te beschikken over een kabelaansluiting die voor de @Home Service geschikt is. Doe de postcodecheck om te kijken of jou kabelaansluiting ook geschikt is voor @Home.

Dus ik ben bang dat je pa het toch wel betaald :)
stevenP schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 17:53:
Misschien al eerder gepost of een gek idee maar kan je het abbo niet doorverkopen aan de mensen die het huis kopen van je?
Zijn ouders blijven er wonen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 18:14 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
wat mij betreft kan het topic dicht hoor, mijn vraag was of ze echt controleren waar je gaat wonen. Antwoord is waarschijnlijk nee, maar ze hebben hun contracten zo afgebakend dat je er haast niet onder uit kan.

Dus zit er niets anders op dan het nog een half jaartje uit te houden met Planet, en daarna via BBnet of Versatel wat bekijken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja wees maar gerust dat je op je nieuwe adres opnieuw een jaarcontract hebt hoor. Als het dan wel niet voor planet is, dan zowiezo voor kpn. Die zien namelijk niets anders dan een opzegging bij je ouders en een daar helemaal van los staande aanleg van adsl met bijbehorend jaarcontract op dat nieuwe adres.

• bjck
De optie om het gewoon af te kopen/betalen en direct iets anders aanvragen zou ik bekijken. Je gaat opnieuw een jaar contract aan en je wilt blijkbaar iets anders hebben dan Planet.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:53

ZieMaar!

Moderator General Chat
greatgonzo schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:34:
en gebeld met de klantenservice
Twee mogelijkheden

a) ik regel eerst telefoon op nieuwe adres, daarbij melden dat ik ADSL wil oversluiten, en vervolgens planet doorgeven dat het ADSL overgesloten moet worden. Nadeel: Als planet traag is misschien een groot deel van juli zonder internet
Mwah, valt wel mee. Planet downgrade je dan per direct, en vraagt het opnieuw aan op het nieuwe telnr. Modem heb je enzo, dus zal waarschijnlijk een week of twee zijn, verwacht ik. Kun je dat niet zo plannen dat dat in je vakantie ofzo gedaan wordt?
b) op een heel omslachtige manier kon Planet ervoor zorgen dat het in orde zou komen. Moet ik zelf bij KPN een nummer aanvragen, en Planet regelt dan de rest. Nadeel was dan wel dat ik dan zowel juni als juli geen internet had.
Bedoelden ze daar niet de manier die ik hierboven schets mee?
heb maar voor A gekozen, zo houd ik het zelf in de hand. Als ik de sleutels krijg voor de kamer, dan vraag ik bij KPN een nummer aan, als dat halverwege juni er is, sluit ik internet over
Let wel even op eventuele kosten van KPN. Is het niet zo dat die kosten berekenen voor het afsluiten van adsl op het nr van je ouders (maar dat zal JvS ook wel weten)?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
JvS schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:44:
ja wees maar gerust dat je op je nieuwe adres opnieuw een jaarcontract hebt hoor. Als het dan wel niet voor planet is, dan zowiezo voor kpn. Die zien namelijk niets anders dan een opzegging bij je ouders en een daar helemaal van los staande aanleg van adsl met bijbehorend jaarcontract op dat nieuwe adres.
in ieder geval niet bij Planet volgens mij, want daar zie ik niets over in de algemene voorwaarden staan.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40

Dido

heforshe

Als ik het goed begrijp wil je op het nieuwe adres geen telefoon? Dan is de simpelste manier om je huidige telefoonlijn op te zeggen.
Dan wordt je ADSL abbo per direct gestopt.

Dat is mij ook gelukt (hoewel ik er een tweede lijn naast had liggen waarop ik inmiddels Demon had).

edit: Hoewel ik na iets beter lezen ( |:( ) begrijp dat je ouders daar niet vrolijk van worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Dido op 30-05-2005 10:56 ]

Wat betekent mijn avatar?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als ik een vuil trucje mag zeggen: Zeg je telefoonlijn op, maar dan wel pas over twee weken. Wacht een week, bel de kpn nog een keer en vertel dat je je telefoonlijn toch niet op wil zeggen. Dan blijft je telefoonlijn gewoon werken.

De opdracht om de DSL verbinding van je lijn af te halen is dan al gegeven en omdat dat nogal stugge processen zijn met veel partijen, wordt die vaak niet automatisch geannulleerd en zal dus gewoon uitgevoerd worden. Op die manier kan je op een slinkse en niet 100% veilige weg van je dsl verbinding afkomen. (Overigens zijn de mensen waarbij dit gebeurt over het algemeen juist niet zo blij met die stugheid, maar dan vind ik hadden ze maar niet de zaak op moeten zeggen :P.)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

greatgonzo schreef op maandag 30 mei 2005 @ 10:40:
[...]

in ieder geval niet bij Planet volgens mij, want daar zie ik niets over in de algemene voorwaarden staan.
Nee? Nou dan zou ik beter lezen :P
Artikel 14 / Duur en beëindiging van de Overeenkomst

De Overeenkomst wordt aangegaan voor de periode die behoort bij de gekozen abonnementsvorm bij de Aanmelding. Iedere gekozen abonnementsvorm wordt, tot wederopzegging of wijziging, telkens automatisch verlengd met een zelfde periode.
En als je bestelt, wordt je geacht de voorwaarden van kpn ook goed te keuren:
1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een jaar te rekenen vanaf de datum dat ADSL van KPN bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking is gesteld.
Als ik die bestelprocedure doorloop, zie ik inderdaad nergens staan dat het een contract is voor een jaar, maar reken maar dat dat ergens wel afgevangen is en dat je bij een nieuwe aanvraag gewoon keihard een jaar aan je nieuwe abo vast zit...

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JvS schreef op maandag 30 mei 2005 @ 11:29:
Als ik een vuil trucje mag zeggen: Zeg je telefoonlijn op, maar dan wel pas over twee weken. Wacht een week, bel de kpn nog een keer en vertel dat je je telefoonlijn toch niet op wil zeggen. Dan blijft je telefoonlijn gewoon werken.

De opdracht om de DSL verbinding van je lijn af te halen is dan al gegeven en omdat dat nogal stugge processen zijn met veel partijen, wordt die vaak niet automatisch geannulleerd en zal dus gewoon uitgevoerd worden. Op die manier kan je op een slinkse en niet 100% veilige weg van je dsl verbinding afkomen. (Overigens zijn de mensen waarbij dit gebeurt over het algemeen juist niet zo blij met die stugheid, maar dan vind ik hadden ze maar niet de zaak op moeten zeggen :P.)
Dit gaat wel werken waarschijnlijk. Maar als je minder dan een jaar lid bent gaat Planet volgens mij wel je modem en aansluitkosten terugvorderen, al weet ik dat niet 100% zeker... Maar ik neem aan dat TS wel meer dan een jaar lid is, en dan gaat dit zeer waarschijnlijk wel werken, aangezien planet zo'n opheffing telefonie alleen door een nieuwe aanvraag ongedaan kan maken....

Verwijderd

Lijkt me niet zo'n probleem.
Gewoon opzeggen ivm verhuizing naar buitenland! KLAAR!
Als je dan op een "later moment" besluit om toch hier te blijven is dat gewoon "wegens gewijzigde omstandigheden"
Lijkt me niet zo complex.
En als je "geacht" wordt (lees: geen verplichting!) je abo mee te nemen bij verhuizing... so what! je verhuisd! en niemand kan je dan aan je abo vast laten zitten.
Laat ze anders maar alvast een kabel trekken naar Aruba ofzo :)
En dan over een paar weken zeggen: lamaar. gewijzigde omstandigheden. Ik blijf toch in NL :+

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:58:
Lijkt me niet zo'n probleem.
Als je dan op een "later moment" besluit om toch hier te blijven is dat gewoon "wegens gewijzigde omstandigheden"
Lijkt me niet zo complex.
En als je "geacht" wordt (lees: geen verplichting!) je abo mee te nemen bij verhuizing... so what! je verhuisd! en niemand kan je dan aan je abo vast laten zitten.
Laat ze anders maar alvast een kabel trekken naar Aruba ofzo :)
En dan over een paar weken zeggen: lamaar. gewijzigde omstandigheden. Ik blijf toch in NL :+
Het telefoonnummer blijft bestaan...

Weet je wat ze bij Planet zeggen als jij zegt dat je naar Aruba gaat? Prima, zodra jij je telefoonlijn bij KPN helemaal opgezegd hebt, vervalt je ADSL automatisch....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat dacht je van gewoon opzeggen omdat je het gewoon opzegt. Je hoeft bij kpn niet een verklaring in drievoud in te leveren als je je telefoonlijn stopzet.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik wil mn abonnement ook opzeggen dus zit met hetzelfde. Dat buitenland argument heb ik vaak gebruikt (boekenclubs etc...gratis 2 boeken krijgen en dan doorgeven dat je emigreert }) ) en heeft altijd gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door CRAM op 30-05-2005 13:20 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
nix ervan allemaal, ik vraag gewoon een nieuw nummer aan en verhuis Planet ADSL mee.

Ik kan het er niet op wagen dat mijn ouders zonder telefoon komen te zitten. Dan maar een jaartje langer vast aan Planet.

Als ze sowieso niet op slinkse wijze hun abbo's automatisch verlengen, had ik er al lang niet meer aan vast gezeten. Maar ja, tis Nederland, daar mag dat gewoon. Hopelijk gaan ze snel Frankrijk achterna, waar ze dit willen verbieden en dat je er op elk moment uit kan stappen.

Maar ik moet niet janken, ik had dan maar beter de voorwaarden door moeten lezen. Maar in feite wordt je gewoon genaaid, dat ze automatisch het verlengen als je mutaties pleegt. Wat gaan ze nog meer doen, een jaar extra abonnement als je aan Planet doorgeeft dat je een nieuw mobiel nummer hebt?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
een update, om nog even de vreemde gang van zaken bij Planet aan te geven.

Ik koos dus voor laatstgenoemde optie, eerst telefoon aanvragen, als ik op mijn huidige adres geen internet meer nodig heb vraag ik ADSL aan op het nieuwe adres.

En nu komt het vreemde, krijg ik ineens een brief van de kpn thuis, waarin ze mijn aanvraag voor ADSL bevestigen :? Toch vreemd, aangezien ik deze nog niet gedaan heb. En nog vreemder, geen ADSL Comfort wat ik eerst had, maar nu ineens ADSL Direct Economy?!

Maar eens even met de KPN gebeld, die mij doorverwezen naar Planet. Daar blijkt een fout in het systeem, dat er te vroeg mijn pakket is aangevraagd. Nu heb ik dus zometeen twee pakketten, eentje op mijn oude adres, en één op mijn nieuwe.

Volgens Planet kon ik gewoon mijn huidige abbo opzeggen. Ik vroeg dus of dit wel mogelijk is, aangezien ik zit niet in de opzegtermijn (januari) zit, maar volgens Planet maakte dat niet uit in gevallen zoals mij, waarbij iemand het ouderlijk huis verlaat. Dan mag gewoon opgezegd worden.

Samenvattend, misschien interessant voor anderen die in hetzelfde schuitje komen:
- opzeggen is eventueel mogelijk bij verlaten van ouderlijk huis (bijv op kamers, zoals bij mij)
- je bent daarna vrij welk pakket je kiest. Downgraden is ook mogelijk, zonder boete
- je doet met de acties van dat moment mee

En nu maar hopen dat ik geen dubbele rekeningen krijg, en hopen dat ik een multi-pc modem krijg, op de bevestiging van KPN staat gewoon Router modem

Edit: ik denk er nog eens over na, ik weet niet in hoeverre ze slim bezig zijn, maar als ik nu kan opzeggen bij Planet, hoef ik dus eventueel niet het opnieuw aan te vragen. Dan laat ik het gewoon ADSL Direct van KPN, scheelt me nog weer 5 euro in de maand, want email enz doe ik toch via hotmail, nieuwsgroepen van Planet zijn toch butt, en virusscan heb ik zelf wel

edit2: hmm, met een datalimiet van 20 gb dan, doen we dus toch maar niet

[ Voor 14% gewijzigd door greatgonzo op 29-06-2005 22:07 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ddsl heeft helemaal geen datalimiet

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 16:02
Als je op dit moment een adsl-abo bij planet afsluit, zit daar automatisch een multi-pc modem bij (alcatel speedtouch 510i). Tenzij je aangegeven hebt dat je een draadloos modem wil hebben, of helemaal geen modem. Het is me alleen niet helemaal duidelijk of je nu bij planet blijft of voor iets anders kiest.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik snap dat verhaal ook voor geen meter moet ik zeggen :P

Hoewel ik dit wel snap:
En nu komt het vreemde, krijg ik ineens een brief van de kpn thuis, waarin ze mijn aanvraag voor ADSL bevestigen Toch vreemd, aangezien ik deze nog niet gedaan heb. En nog vreemder, geen ADSL Comfort wat ik eerst had, maar nu ineens ADSL Direct Economy?!

Maar eens even met de KPN gebeld, die mij doorverwezen naar Planet. Daar blijkt een fout in het systeem, dat er te vroeg mijn pakket is aangevraagd. Nu heb ik dus zometeen twee pakketten, eentje op mijn oude adres, en één op mijn nieuwe.
Ik snap alleen niet dat Planet voor jou direct-adsl aanvraagt! :? En dat kpn je doorverbindt met planet omdat je ongewilde ddsl hebt gekregen!? Volgens mij klopt dat van geen kant.

de helpdesk van planet heeft niets te maken met een bestelling van direct-adsl, dat doet de klantensevice van kpn en als die jou ongevraagd hebben aangesloten op ddsl, zou ik bij kpn daar een klacht over indienen, tenzij je het gewoon wil houden. Dan moet je het houden.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Nog nagevraagd, op de bevestiging staat KPN Go (= direct adsl), maar KPN vertelde me dat het wel een Planet abbo was. De aanvraag komt dus wel bij Planet vandaan.

Maar goed, mits er geen dubbele rekeningen komen, heeft deze vage actie alleen voordelen. Ik kan nu ook downgraden tov mijn oude abbo, terwijl ik nog niet in de opzegtermijn zit

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

greatgonzo schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 10:59:
Nog nagevraagd, op de bevestiging staat KPN Go (= direct adsl),
Ik weet niet hoe je hier bij komt, maar kpn go is gewoon een snelheid van een adsl verbinding.

Als je direct-adsl hebt, staat er letterlijk op je bevestiging dat je direct-adsl hebt. Anders staat gewoon je ISP erbij...

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 16:02
Eh, ik snap het even niet meer...
KPN-Go is de snelheid die overeenkomt met adsl economy van planet. ADSL-Go is wel een abo van KPN zelf, direct-adsl is niet van Planet en dat kan Planet ook niet voor je aanvragen. Heel simpel.
Ik lees nu drie verschillende dingen, lijkt me de moeite waard om dit toch maar even uit te zoeken.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
- op de bevestiging staat dat ze een ADSL-Go abbo afsluiten
- navraag blijkt dat het wel een planet abbo betreft, oftewel ADSL-Economy van Planet

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
vage shizzle, nu krijg ik een brief dat de monteur geen afspraak kan maken...

Ik heb geen monteur besteld!! En reken ook maar niet dat ik deze ga betalen!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
greatgonzo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:31:
vage shizzle, nu krijg ik een brief dat de monteur geen afspraak kan maken...

Ik heb geen monteur besteld!! En reken ook maar niet dat ik deze ga betalen!
Dan bel je gewoon niet, hoef je ook niet te betalen...Heeft KPN niet gewoon een nieuw abo voor je laten inschieten omdat jij een verhuizing doorgaf? Zullen zij wel aangegeven hebben dat je een monteur wil.

Maar als jij niet naar Planet belt, kost het je niets.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ja, maar voor hetzelfde geld sturen ze niet mijn doe het zelf pakket op, omdat die monteur het spul anders zelf meeneemt bij de instalatie?

[ Voor 10% gewijzigd door greatgonzo op 04-07-2005 21:19 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

JvS schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 08:36:
ik snap dat verhaal ook voor geen meter moet ik zeggen :P

Hoewel ik dit wel snap:

[...]
Ik snap alleen niet dat Planet voor jou direct-adsl aanvraagt! :? En dat kpn je doorverbindt met planet omdat je ongewilde ddsl hebt gekregen!? Volgens mij klopt dat van geen kant.

de helpdesk van planet heeft niets te maken met een bestelling van direct-adsl, dat doet de klantensevice van kpn en als die jou ongevraagd hebben aangesloten op ddsl, zou ik bij kpn daar een klacht over indienen, tenzij je het gewoon wil houden. Dan moet je het houden.
Volgens mij is 't zo dat Planet, tegenwoordig niet voor niets KPN Internet, die meuk levert. Dus zo vreemd is 't niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
greatgonzo schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:19:
ja, maar voor hetzelfde geld sturen ze niet mijn doe het zelf pakket op, omdat die monteur het spul anders zelf meeneemt bij de installatie?
Nope. Pakket wordt _altijd_ opgestuurd....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:02:
[...]

Volgens mij is 't zo dat Planet, tegenwoordig niet voor niets KPN Internet, die meuk levert. Dus zo vreemd is 't niet.
Planet heet gewoon nog planet hoor. Planet media group heet tegenwoordig KPN internet, dus zo gek is het wel. Wees maar gerust dat kpn het goed gescheiden houdt. Sterker nog, de adsl installayie helpdesk van kpn, is geen helpdesk voor storingen of andere support, behalve voor Ddsl en XS4all, andere klanten moeten voor support naar hun eigen ISP bellen en de klanten van Planet en Hetnet worden uit coulance geholpen, maar worden wel verteld de volgende keer aub contact met planet / hetnet op te nemen... Om maar even aan te geven hoe erg dat "niet gescheiden" is :P.

Overigens heb ik voor mijn werk 'vrij veel' te maken met verkopen, Klantenservice-kpn, planet, hetnet en de adsl installatiehulp en ik weet: planet verkoopt geen direct-adsl :).

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Nee, maar dat was ook wel duidelijk. Maar zo stond het omschreven op de leveringsbrief.

Maar het zal allemaal wel goedkomen nu, aangezien ik hier nu lees dat je altijd zelf je pakket krijgt. Ik zal eens mijn huidige abbo opzeggen, dan kan ik straks op mijn nieuwe adres weer verder internetten.
Pagina: 1