Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

DFI mobo hier verkocht(begin 05) als zgan, blijkt niet zo.

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11 20:49
Hallo,
enige maanden geleden heb ik via V&A een DFI NFII Infinity gekocht van iemand.
Deze persoon omschreef het product als zo goed als nieuw, twee maanden oud, on gemod en nog 3 jaar garantie.
Na het board goed bestureed te hebben kon in niets vinden waaruit bleek dat eraan gekloot was, tot ik 3 dagen geleden toen het een stuk warmer werd.

Wat nu blijkt is dat de socket van de bios chip ooit, blijbaar bij een vervanging, beschadigd is geraakt en met een soort lijn zo goed is gerepareed (amper zichtbaar). Dit is door het warme weer van afgelopen dagen los geschoten en verklaard waarom het board het ineens niet meer deed.

Nu heb ik 80 euro voor dit board betaald in de veronder stelling dat het niet "nieuw" en ongerepareed was en ik verwacht dat dit soort informatie ook explesiet vermel;d moet worden op V&A.
Ik voel me genomen en ik wil weten of jullie hier iets aan kunnen doen? Ik heb de NAW gegevens van de desbetreffende persoon als jullie deze nodig achten.

Door deze zelf reparatie kan ik het board niet latyen vallen onder de 3 jaar garatie en gaat een RMA wel redelijk wat kosten.

Mvg,
Bob Koendering.

AMD Ryzen 5700x, MSI B450 Tomahawk MAX, 2x16Gb G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC, Sapphire RX 6700 XT, Seasonic EVO-II 750W

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wij kunnen in ieder geval niet iets voor je doen, zoals ook in de AV van V&A is vastgelegd, artikel 6 met name. Wat mij het beste lijkt, is dat je contact opneemt met de verkoper in kwestie en een en ander met hem regelt en samen op zoek gaat naar een oplossing.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nee, hier kunnen we niets aan doen. Zoals in de algemene voorwaarden staat aangegeven kunnen en willen wij op geen enkele manier partij zijn in de koop en verkoop van goederen via V&A, dus ook niet als bemiddelaar of 'politie-agent'. Dit is praktisch gezien gewoon onmogelijk (altijd het woord van de een tegen dat van het ander) en bovendien hebben we daar helemaal niet de bevoegdheden voor. Het is dus volledig je eigen verantwoordelijkheid om goede afspraken te maken met de verkoper en/of genoeg informatie over het product in te winnen voor een aankoop doet. Anderzijds is het natuurlijk de verantwoordelijkheid van de verkoper om volledige en eerlijke informatie te geven. Voor beide partijen geldt echter dat ze in geval van onenigheid de zaken met elkaar danwel via de normale (civiel)juridische weg moeten oplossen.

Het enige wat we je wel kunnen bieden is de mogelijkheid om bij de gebruiker in kwestie een negatieve beoordeling in te vullen. Dat zou ik echter pas doen nadat je er niet onderling uitkomt :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Dit topic is gesloten.