Toon posts:

Tiscali ADSL wil niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem met een Tiscali ADSL verbinding. Ik krijg hem niet aan de praat!
Hiervoor had ik Speedlinq, maar ik wilde een nieuw abonnement met een betere snelheid.
Er is tiscali smart aangevraagd, zonder een modem, want die had ik nog(sweex modem-router annex-B: http://www.sweex.nl/product.asp?pid=333 )

Abonnement : Tiscali Smart (babyXL)
De situatie : Afbeeldingslocatie: http://81.68.255.40/dak/images/stories/sit.GIF

Modeminstellingen:
  • VPI 0
  • VCI 34
  • Protocol LCC bridged
  • Geen gebruikersnaam of wachtwoord
Wat er geprobeerd is:
  • een andere modem; een Belkin modemrouter, met de zelfde instellingen
  • Ander instellingen; Protocol van bridged naar routed.
  • Vanaf de splitter een nieuw kabeltje gelegd naar de modem
En de helpdesk, eerst vertelde ze me de modem uit te zetten en weer opnieuw te starten. Geen resultaat, ik krijg geen IP van tiscali, maar ze ‘zien’ wel dat er een modem aan zit. Ik kreeg het advies om het protocol te wijzigen, van bridged naar routed. Dat is gebeurd, maar het mocht niet baten.
Ik wilde uiteindelijk maar een monteur. Maar dat was niet zo’n goed idee volgens de medewerker, zij controleren toch alleen maar de instellingen, dus je kunt me niet helpen zei ik. Nee helaas niet…. Fijn zo’n helpdesk. :(

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen,
alle hulp is welkom!

Groet Marijn

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Probleem is waarschijnlijk dat je een 'oude' firmware in je modem hebt en je op het Tiscali DSL netwerk al nieuwe apparatuur hebt in die telefooncentrale.

Dan heeft de sweex (met vele andere type modems) een 'foutje' in de software/firmware zitten waardoor je geen IP ontvangt. Nieuwe firmware is of via de website of even bellen te verkrijgen bij sweex.

Verder zit je prima qua instellingen met 1483-BridgedIP-LLC.

Er is ook een algemeen Tiscali topic: [rml][ Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 2[/rml]

Je hebt een modem zelf aangeschaft/gekozen wat lastig of niet te ondersteunen valt voor een helpdesk van een ISP. Het is voor een helpdesk ondoenelijk om elk type modem te kunnen ondersteunen constant helaas.

Als ik het zo zie is de firmware op de website beschikbaar nogsteeds niet de juiste, ze hebben hem wel dus wordt even bellen. In het menu bij status --> ADSL moet je firmware 3.40 of 3.46 zien staan even uit mijn hoofd. Dan heb je de juiste.

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 28-05-2005 14:12 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt voor je reactie,

Ik heb gebeld met Sweex, en ze hebben me door hun site geloodst naar ene link met een firmware upgrade. Maar deze firmware was de zelfde als de nieuwste die ik al had.
Dus dat was niet de oplossing.

Ik heb een andere tip gekregen; de splitter zou niet bij de moden passen, dus er wordt voor een nieuwe gezorgd.

Als er nog andere tips zijn hoor ik het graag!

Groet,
Marijn

Verwijderd

Heb een dergelijk probleem ook gehad bij de overstap van Tweakdsl naar Tiscali. Bij mij werkte alles ineens na het vervangen van de splitter.