Toon posts:

[Google] Links van result

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. Ik heb hier een zojuist geinstalleerde computer met Windows XP SP2, Engels. Als ik in google iets zoek, bijvoorbeeld 'http://www.google.nl/sear...x+Dogfighter+Rogier&hl=nl' dan verschijnen er wel netjes de resultaten, maar de links achter de resultaten verwijzen naar een pagina van google... en die pagina van google stuurt de client dan weer door naar het uiteindelijke resultaat.

Misschien een vaag verhaal, hier dan ook een screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://nijmegen.lommersonline.com/public/vraagGotKlein.jpg
(clickable)

Dit zijn twee resultaten. Beide verwijzen naar mijn site. De een verwijst naar de root, namelijk http://www.lommersonline.com, terwijl de andere verwijst naar een subpagina van m'n domein.

Als je de muis 'parkeert' op de twee links, dan zie je als href een pagina van google die de client dan weer verwijst naar de uiteindelijke pagina.Ik heb al verschillende spyware-searchers gebruikt en helaas: geen resultaat. Ik heb dit alleen op deze computer, op een andere computer werkt het wel goed.

Wat is dit? Komt dit mijn site ten goede omdat google deze dan beter indexeert ofzo?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 13:07 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
misschien ligt het aan die vage browser die je gebruikt :)

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Best vaag. Kun je niet even met firefox, of de echte IE testen op dezelfde pc? Maar het lijkt me niet iets om zorgen over te maken. Ik denk dat het niet iets client side is.

Verwijderd

heb je niet 1 van die vage google tooltjes geinstalleerd toevallig? google desktop search of fast surf ofzo?

Verwijderd

hier ook hoor
hij linkt naar http://www.google.nl/url?...ommersonline.com/&e=10313
miss iets nieuws om hits te tellen oid
edit: op alles wat ik zoek is de url www.google.nl/url? geworden, zal wel iets nieuws zijn.
edit: toch niet in ie is het wel nog gewoon normaal..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 13:55 ]

• Shakespeare2000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-08 21:21
Bij mij (IE6 en Firefox 1.0.4) heb ik nergens 'last' van.

The whole thing is based on respect, respect to the music, respect to the DJ's,
respect to the crowd and respect to one another!

Verwijderd

Topicstarter
Die 'vage browser' is gewoon Maxthon, een schil om IE heen. Als ik het met IE zelf probeer, dan krijg ik exact hetzelfde. Echt heel apart! Wouterwouter2, bij jou werkt IE wel normaal?

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dit is een methode van Google om te monitoren wie welke links opent. Eens in de zoveel tijd doen ze dat.

[ Voor 6% gewijzigd door Sendy op 28-05-2005 14:12 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb het ook in Firefox. Google zal wel willen tracken waar het meeste op geklikt wordt in de zoekresultaten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar de ene computer doet het wel, terwijl de andere normaal werkt. Ze hebben beide hetzelfde 'externe' ip-adres. Hoe onderscheidt Google beide computers?

• Sendy
  • Niet online
Weleens van cookies gehoord? [dit onderwerp is trouwens al eens eerder hier langsgekomen.]

[ Voor 55% gewijzigd door Sendy op 28-05-2005 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sendy schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:54:
Weleens van cookies gehoord? [dit onderwerp is trouwens al eens eerder hier langsgekomen.]
Heb ik weleens van gehoord. Alle cookies verwijderd, nog steeds die stomme link van Google. Weet je in welk topic dat voorbij kwam?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is inderdaad vaker voorbijgekomen. Je kan hier niets aan doen; google doet dit soms bij bepaalde sessies. Je kan er vrij weinig aan doen naar ik weet :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Niemand de URL naar dat vorige topic met dit onderwerp? Ik weet namelijk niet zo goed waar ik op moet zoeken om het topic te vinden.

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 10:07

Not Pingu

Dumbass ex machina

Is het dan een probleem? :) Je wordt uiteindelijk toch naar de goede URL verwezen. Of wil je niet dat Google ziet welke sites jij bezoekt? Dan moet je ook niet van hun zoekmachine gebruikmaken he :P

Ik heb het trouwens in Firefox wel, in IE niet :?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• RedFox
  • Laatst online: 21-08 15:27

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:28:
Niemand de URL naar dat vorige topic met dit onderwerp? Ik weet namelijk niet zo goed waar ik op moet zoeken om het topic te vinden.
Deze misschien: [Google] Irritante redirect google.com/url?=echteURL * ?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Verwijderd

[b]Gunp01nt schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:35
Ik heb het trouwens in Firefox wel, in IE niet :?
hier hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
Maar het feit dat Ad-aware enzo het niet kent, wat wil dat zeggen? Ik vind het allemaal maar 'n vaag zooitje :)

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 21:51:
Maar het feit dat Ad-aware enzo het niet kent, wat wil dat zeggen? Ik vind het allemaal maar 'n vaag zooitje :)
Waarom zou adaware dat moeten kennen? Ik lees in je TS dat je het niet vertrouwt omdat verschillende spyware scanners er niks over weten, maar is dit volgens jou spyware dan? Levert het uberhaupt problemen op?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een soort van 'tracking iets' toch? En normaal gesproken detecteert Ad-aware dit sowieso. Waarom deze functie van Google dan niet? Waarom kan ik er niets over vinden bij Google zelf?

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Adaware detecteert tracking cookies. Ik zou niet weten waarom je er iets op tegen zou hebben dat google weet welke pagina's je aangeklikt hebt; ze weten immers sowieso welke zoektermen je gebruikt, want die submit je.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:06:
Het is een soort van 'tracking iets' toch?
Nee. Dit is server-side, het heeft geen moer te maken met je eigen computer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• We Are Borg

We Are Borg

CyBeR schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:18:
[...]

Nee. Dit is server-side, het heeft geen moer te maken met je eigen computer.
Idd, waar gaat dit nog over? Google reguleert dit en het ligt dus niet aan jouw bak. Je hebt er geen (of weinig) last van.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 23:48
De topicstarter krijgt daardoor schijnbaar een soort tussenschermpje en schijnt dat irritant te vinden. Daarnaast kan zo'n url in je history ook weleens irritant doen, omdat je dan met je back-knop weer geredirect word enzovoorts :)

Maargoed, Google is een gratis service, en dan moet je dit soort dingen maar op de koop toe nemen, of iets anders zoeken imho :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• We Are Borg

We Are Borg

Morax schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:57:
De topicstarter krijgt daardoor schijnbaar een soort tussenschermpje en schijnt dat irritant te vinden. Daarnaast kan zo'n url in je history ook weleens irritant doen, omdat je dan met je back-knop weer geredirect word enzovoorts :)

Maargoed, Google is een gratis service, en dan moet je dit soort dingen maar op de koop toe nemen, of iets anders zoeken imho :)
Dat bedoel ik dus :). De TS'er, nog een tweaker @ GoT, kan deze situatie veranderen :)
Pagina: 1