Toon posts:

[XP] Register waarden wijzigen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk een vraag en ik weet dus ook niet of dit mogelijk is. Ik heb al op Google gezocht en op GOT maar kan dit niet vinden. :( Dus vraag ik het maar en hoop jullie niet lastig te vallen met onzinnige dingen! :P

Mijn probleem (Nou ja, probleem?) is als volgt:
Ik heb als CPU een Atlon XP-M die draait op 2.5GHz, dit is volgens een calculator een 3800+.. Maar als ik in Windows kijk dan staat er Unknown CPU Typ, dit heb ik dus al kunnen veranderen in het register en dan staat er ook keurig AMD Athlon(tm) XP-M 3800+, maar iedere keer als ik mijn pc opnieuw opstart staat er weer dood leuk unknown cpu typ! Jullie denken van, nou en! Maar mij stoort dit een beetje.. 8)7

Dus ik d8, laat ik dan een reg file bij opstarten plaatsen die dit verandert.. Dus gedaan, en dit werkt! Alleen nu moet ik iedere keer bevestiogen of ik het bestand wil toevoegen! En dat is dus het probleem! Is er ook een mogelijkheid om iets toe te voegen aan het register zonder dat ik deze vraag krijg? Want programma's kunnen dit dus wel, dus lijkt mij dat het zo ook moet kunnen. Wie kan mij helpen hier mee?

Oh ja, dit is de huidige regfile.. Wat moet ik hier aan veranderen om niet de irritante vraag te krijgen?

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DESCRIPTION\System\CentralProcessor\0]
"ProcessorNameString"="AMD Athlon(tm) XP-M 3800+"

Alvast bedankt! :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

reg /s (s voor silent)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

herkent je BIOS 'm wel als 3800+ ?

of heb je je bussnelheid te laag staan, waardoor je proc helemaal niet draait op 2.5GHz?

zou een reden kunnen zijn dat windows geen 3800+ herkent... als je BIOS het niet ziet, zal windows het ook niet weten...

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het klopt wel dat ie ehm pakt als unknown cpu type.. Het is namelijk een Athlon XP-M (XP Mobile). Het moederbord kent deze CPU niet. En de bussnelheid is 200 x 12.5 = 2500MHz.

Ik zal nu dat met silent even proberen.. :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 10:25:
Nee, het klopt wel dat ie ehm pakt als unknown cpu type.. Het is namelijk een Athlon XP-M (XP Mobile). Het moederbord kent deze CPU niet. En de bussnelheid is 200 x 12.5 = 2500MHz.
Die info uit je sysdm.cpl wordt gegenereerd door WMI.
Leest onder andere je BIOS info uit, en als het daar al niet goed gaat laat zich raden waarom het bij elke reboot weg is.
Ik zal nu dat met silent even proberen.. :)
'T is puur cosmetisch, maar leef je uit :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik wist wel dat het door de uitlezing kwam.. Maar maakt ook verder niet uit! :)

Maar dat met /S werkt niet.. :( Wat moet dus precies de waarden zijn? Met uitgang van dit?

REGEDIT4

???

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-03 21:43

Acheron

updatepack.nl

REGEDIT /S naamvanreg.reg

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan ook proberen om gewoon deny rechten op write te geven voor iedereen nadat je key gewijzigd is. (wel eerst alles backuppen enzo natuurlijk :P )

Met een beetje geluk hoef je dan niet die import te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt dat met die rechten niet.. :( De machtingen worden bij reboot weer verwijdert! :S

Situatie 1: Maar moet ik nou 2 bestanden maken? Dus 1 met dit:
REGEDIT4

En 1 met dit:
REGEDIT /S xpm.reg

Want waar moet ik ze dan neer zetten? Want anders vind die dat andere bestand niet.. :S

Situatie 2: Of moet het zo:
REGEDIT /S xpm.reg

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mis het een en ander.

code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

Opslaan als xpm.reg.

xpm.cmd
code:
1
regedit /s c:\regs\xpm.reg

Is een batchfile waarmee je de opdracht @ startup laat uitvoeren.
De .reg file staat hier dan in c:\regs zodat het script 'm tenminste kan vinden.

als je XP Pro hebt kan je dit gedoe @ startup in een policy verwerken :)
En anders gewoon als shortcut in je startmenu linken.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2005 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thx, het werkt nu perfect! :) Ik had het hele tijd opgeslagen als beide .reg bestanden, en dat ging dus niet werken.. 8)7

Maar ik heb XP Professional, wat bedoel je dan met in policy verwerken? Kun je dit uitleggen? Ik gebruik nu de 2e methode, gewoon bij opstarten neer zetten.. Echt super bedankt, nu kan ik weer rustig slapen.. :P
Pagina: 1