Toon posts:

[Xorg] Configuratie op Medion laptop, welke ranges?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion 41300 laptop waar ik Gentoo Linux op draai. Nu wilde ik Xorg gaan configureren, maar ik heb geen idee welke horizontal en vertical ranges ik moet gebruiken voor het beeld. Ik heb al veel gezocht, maar kon hier niets over vinden. Zelfs de Medion site heeft het alleen over een 15" TFT.....

Iemand enig idee? Of iemand met dezelfde laptop die ff kan kijken voor mij?

Verwijderd

Waarom laat je het Xorg niet zelf doen? Dat is juist het mooie van Xorg toch? Geen gezeik meer met configs. En heb je de handleiding niet meer? Daar moet een lijstje met specs in staan, oa de hor. en vert. scan ranges.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2005 12:44 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik zet de range altijd vast. Dus geen horizontale range, maar alleen resolutie en 60Hz als vertrefresh. Dan zit je altijd goed :)

ieeeepppppp :P

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt gewoon vrij algemene waardes invullen, bijvoorbeeld H:30-70 en V:50-75, werkt prima. Een TFT heeft zowieso geen horizontale frequentie, dat is een begrip uit de CRT-wereld. Websites noemen soms wel H- en V-frequenties, maar die cijfertjes zijn te 'mooi' om echt nut te hebben.

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Op een TFT is 60Hz trouwens ook een prima getal. Verschil tussen 75 en 60Hz zie je niet (op CRT's zie je 60 Hz knipperen, 75Hz heeft dat minder) en in mijn ervaring is het beeld op 60Hz ietsje scherper (niet veel).

ieeeepppppp :P

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Ik heb mijn CRT ook altijd op 75 Hz ipv 85 Hz, is idd scherper.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mijn jewel stuur ik aan met 60Hz. Als je tft analoog aangestuurd wordt geeft dit het beste resultaat.

Wel 1 tipje, ik moest de volgorde van resoluties veranderen, anders ging mijn ati video controller zeuren (ingezoomde desktop die scrollde als je tegen de rand van het scherm kwam met de muis). Dit moet je met de hand doen in de Xorg.conf/

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1