[XP/2000] Standaard page wijzigen voor alle users

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Oke ik heb deze vraag hier nooit ‘durven’ posten want het lijkt nogal een standaard noob vraag maar ik kan het antwoord nergens terug vinden en zou het toch graag eens oplossen.

De vraag is hoe kan ik voor ALLE huidige en toekomstige users de standaard home page in explorer wijzigen ?

Ik weet hoe je dit kan doen met een zelf gemaakte installatie cd en ik weet ook dat je dit kan doen in een windows/domain netwerk.

Maar ik heb nog steeds nergens gevonden hoe je achteraf na de installatie dit kan doen op een pc die niet is aangesloten op een domain

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het gemakkelijkste gaat zijn om het 'Default User' profile te overschrijven met een 'voorgeconfigureerd' profiel.

Veel user specifieke zaken (homepage, e.d.) staan in de user registry opgeslagen - de user registry wordt weer opgeslagen in je profiel directory (C:\Documents and Settings\username\) met de naam 'ntuser.dat' :)

Als een user aanlogged die nog geen profiel heeft, zal Windows het profiel van 'Default User' als een soort template gebruiken, deze copieeren naar de nieuwe user zijn profiel directory, en vervolgens die gebruiken.

Door dit 'Default user' profiel aan te passen kan je dit dus voor elkaar krijgen (zolang je users nog geen eigen profiel hebben) - je kan een voorgeconfigureerd profiel copieeren via de properties van 'My Computer', dan 'Advanced', dan 'Settings' bij 'User profiles' en dan copieeren. Let wel op dat je geen profiel kan copieeren dat op dat moment is aangelogd :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vraag me eigenlijk af wat het effect zou zijn als je de regkeys in
code:
1
HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

aanpast met de waarden zoals die in
code:
1
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

staan, dat moet voor IE eigenlijk al genoeg zijn zonder dat je dan gelijk een heel userprofile moet gaan lopen aanpassen voor 1 klein dingetje....

Daar vang je in ieder geval de toekomstige users mee af.

Als 2e alternatief heb je gpedit.msc op de lokale PC natuurlijk, dan dwing je dat af dmv een machine-wide policy ;)

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 29-05-2005 11:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device