[Exchange 2000] Kan geen mail meer versturen*

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 13:08

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
We hebben hier een Windows 2000 SBS draaien met Exchange, sinds eergisteren kan ik ineens geen mail meer versturen, het blijft allemaal in de queue staan met retrying. Na een tijdje krijg ik dan een bericht met : Delivery to the following recipients has been delayed

We werken met bSMTP, en niet via een Smarthost ofzo. Wel ben ik overlaatst bezig geweest met de forward lookup zone van ons domein. Inkomende mail werkt wel goed.

Iemand enig idee? Of geef ik nu nog te weinig info?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Misschien is SMTP afgesloten door je provider ??? (Mail Abuse)

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 13:08

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Dat kan ik dan toch testen met NSlookup?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kun je vanaf de server wel een telnet sessie starten met een van de ontvangende mailservers :?

telnet smtp.xs4all.nl 25 (xs4all)

stel desnoods even een smarthost in die voor jouw de mailserver afleverd (smtp.xs4all.nl als je xs4all hebt)

zit je op een huis tuin keuken dsl lijn, dan kan het best zijn dat de ontvangende bedrijven geen mail van je willen ontvangen :) in dat geval is een smarthost een must

A wise man's life is based around fuck you

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Jman schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:22:

Iemand enig idee? Of geef ik nu nog te weinig info?
Over blacklists qua mail kan je hier eens kijken http://www.dnsbl.org/ maar ik denk dat een telefoon naar je provider sneller resultaat oplevert :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel even gewijzigd:[W2KSRV][EXCH]Kan geen mail meer versturen > [Exchange 2000] Kan geen mail meer versturen*
Ik verplaats het topic even van Windows Operating Systems naar Software Algemeen, omdat we nog altijd Exchange vragen daar behandelen :)

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? Dat zie ik zonet in je startpost namelijk niet terug. We stellen dat erg op prijs zoals in Algemene gedragsregels (Netiquette) valt te lezen. Vul je de startpost nog even aan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Jman schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:22:
...Wel ben ik overlaatst bezig geweest met de forward lookup zone van ons domein...
Wat heb je precies zitten verkloten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1