Toon posts:

Thin client als router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enkele maanden loop ik met het idee om zelf een leuk routertje te bouwen, dit ding moet klein zijn weinig stroom verbuiken en toch wat mogelijkheden bieden zoals een hardeschijf erin. Eerst viel men oog op mini-itx bordjes, echter is dit maar een probeersel projectje en ik ben dus niet van plan te veel geld uit te geven.

Biedt een ibm thin client de mogelijkheid om als stand-alone te draaien? Ik heb ergens gelezen dat er een ide slot in zit dus een hardeschijf erin liggen moet kunnen. Weet iemand in hoevere dit mogelijk is?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 12:35

Valkyre

Kitesurf FTW!

mag ik vragen waarom je niet gewoon een router aanschaft? gebruiken weinig stroom.
kan alleen geen hdd in.

maar ja er zijn ook hdd's die je direct aan het netwerk hangt eventueel ook een mogenlijkheid :D

[ Voor 32% gewijzigd door Valkyre op 28-05-2005 11:43 ]

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Zoek gewoon iets leuks om lekker aan te knutselen deze vakantie :)

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:27

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Kan je niet gewoon een oude pentium op de kop tikken en daar een harde schijf in zetten, en dan software zoals Smoothwall erop doen? Volgens mij gebruikt een oude pentium bak dat alleen maar routert niet veel stroom. Alleen de grootte kan misschien een probleem zijn, tenzij je een echt klein kastje ervoor weet te vinden.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Zodra je een harddisk in een thin client stopt is het geen thin client meer he ;)

Maar op zich is de hardware van een thin client over het algemeen prima geschikt als router: klein, stil, energiezuinig. Je moet alleen wel 2 netwerk interfaces hebben voor je kunt routen, en er moet op de een of andere manier een OS op te draaien zijn, en ik weet niet of je dat via BOOTP of iets dergelijks wil laden, zoals nog wel eens bij thin clients gebeurt.

Als je een USB Flash drive of iets in die richting zou kunnen gebruiken, zou dat ideaal zijn :)

Ik betwijfel alleen of het wel financieel aantrekkelijk is. Een videokaart heb je bijvoorbeeld niet nodig, evenals besturing voor toetsenbord, muis etc. en daar betaal je allemaal wel voor bij een thin client.

Huis-tuin-en-keuken routertjes zijn vaak net zo bruikbaar, als je er linux op installeert :)

[ Voor 22% gewijzigd door dawuss op 28-05-2005 11:51 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik heb een Dell OptiPlex GX1 met een PII400 en een 3 gb hdd als router met IPcop 1.4.6 erop. Het is een desktopformaat en ligt mooi plat achter mijn bed, hij wordt niet warm, maakt nauwelijks geluid en de stroom zal ook wel mee vallen denk ik.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Pagina: 1