Toon posts:

2 wireless kaarten 2 routers tegelijk verbinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen allen,

Ik heb een notebook waarmee ik verbinding wil maken met twee wireless routers tegelijkertijd.
Ik heb daartoe twee netwerkkaarten in mijn notebook zitten:

1 Asus WL-100G Notebook adapter
2 Geintegreerde Intel Wireless Pro set

Ik maak verbinding met het internet via de Intel Wireless Pro en naar een lokaal netwerk met de Asus adapter. Op het moment dat ik verbinding heb met beide routers, dan raak ik mijn internet verbinding kwijt (pagina niet gevonden) terwijl wel nog steeds verbonden ben met het netwerk

Ik ga ervan uit dat eea met config instellingen te maken heeft, hoe dit op te lossen

vgraag een reactie

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
graag meer info als bijvoorbeeld netwerkranges, windows versie, wireless settings etc

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Als je via beide netwerken via DHCP een IP enzo krijgt, kun je er ook van uit gaan dat beide de default-gateway willen aanpassen. Ik raad je aan om voor je LAN-WiFi kaart zelf een fixed IP in te vullen en de gateway leeg te laten.

Verwijderd

Topicstarter
ok hier enkele specifics

notebook: xp home edition

wireless pro set waarmee ik verbinding maak:

verificatie dmv mac
gateway automatic >>>192.168.1.1
ip automatic

asus wireless kaart wl-100g
gateway: 192.168.1.1
ip vast:192.168.1.3

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 16:00:
ok hier enkele specifics

notebook: xp home edition

wireless pro set waarmee ik verbinding maak:

verificatie dmv mac
gateway automatic >>>192.168.1.1
ip automatic

asus wireless kaart wl-100g
gateway: 192.168.1.1
ip vast:192.168.1.3
Hier zie je al dat er iets niet klopt, beide netwerken zitten in dezelfde range en gebruiken dezelfde gateway en dat terwijl het 2 verschillende netwerken zijn, voor je pc zijn het nu dezelfde netwerken.

Oplossing:
De asus kaart is neem ik aan naar de niet-internet router? Sloop dan daar de gateway eruit en pas het ip adres aan naar een andere range, bijv: 192.168.2.x